שתף קטע נבחר

עמיר פלג

יווו, דאלאס

בשבוע שעבר הסתיים באילת כנס החורף של שופטינו הבכירים. אורח הכבוד היה השופט יו דאלאס שהועלה בשנים האחרונות לדרגת גורו. לא עברו 48 שעות וקיבלנו את מופע האימים של שישה שופטים באשדוד

לא מזמן פנה הקוון שוקי קודיש לראשי איגוד השופטים, סיפר להם שהחלום שלו לנסוע למשחקים בחו"ל, וביקש להיכנס לסבב הטיסות. באיגוד אמרו: "תעמוד ביעדים ויהיה בסדר". אתמול באשדוד קודיש לא ממש עמד ביעדים. במחצית הראשונה, כשרוברטו קולאוטי כבש שער חוקי לגמרי, הוא ראה נבדל. במחצית השנייה, כשיאיא פטי כבש באופסייד ברור, הדגל שלו נשאר בחצי התורן. הפוך על הפוך.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

וצוות השיפוט באשדוד לא היה היחיד שחילק אתמול נקודות כראות עיניו. אסף קינן, שהיה דווקא קרוב מאוד לאירוע בדקה ה־90 בעכו, לא הבחין בין הברך ליד של בלם נתניה ירין חסין, והמציא פנדל לטובת עכו.

  

בסוף השבוע הסתיים באילת כנס החורף של סגל השיפוט הבכיר. אורח הכבוד היה המנטור של האיגוד, שהועלה בשנים האחרונות לדרגת גורו, הסקוטי יו דאלאס. מנכ"ל האיגוד, יריב טפר, אמר בדברי הסיכום שלו לאירוע: "המחנה היה מוצלח ועמד בכל היעדים שהוצבו... השופטים והעוזרים חידדו את כל נושא שיפוט הרחבה... אני בטוח שהערך המוסף של הכנס ישליך על המשך יכולת השיפוט הטובה בליגה ואף ישדרג אותה". לא חלפו 48 שעות, ובא לך לצעוק: "יוווו, דאלאס!".

 

אל תחמיצו את התקצירים ב-ynet ספורט

  • המשחק המשוגע בעכו, המעידה של מכבי ת"א: צפו בתקצירי ליגת העל 
  • הטילים של ג'רארד והנדרסון, הצמד של סילבה: צפו בתקצירי הליגה האנגלית 
  • לתקצירי ליגת העל בכדורסל


    בכלל, עושה רושם שמאז שהמומחה מסקוטלנד מנהל פה את העניינים, חל שיפור ניכר במספר הטיסות ובאיכות היעדים של צוותי שיפוט ישראלים לחו"ל, בזכות הקשרים שלו. אבל כאן בארץ שופטים הורסים משחקים.

     

    תבריזי ועטר במשחק באשדוד. 6 שופטים ועדיין יש טעויות  (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    תבריזי ועטר במשחק באשדוד. 6 שופטים ועדיין יש טעויות (צילום: עוז מועלם)

     

    קודיש לא היה היחיד שטעה באשדוד. יחד איתו נסע לשם צוות שכלל עוד חמישה שופטים. גם הקוון השני, דודו ביטון, לא ראה פנדל ברור מנגיעת יד של סטיב גורי. מאחורי השער, ממש קרוב לאירוע, ניצב שופט הרחבה לירן וקסברגר, שצפה בעניין במתרחש. אז בשביל מה לעזאזל אנחנו צריכים שישה שופטים?

     

    וזה לא רק אתמול. לאחרונה שובצו בלא מעט משחקים שישה שופטים, וקשה לומר שהם ניחנו בראייה 6:6. לפני שלושה מחזורים סרי פלאח מבני יהודה הדף בידו כדור לקרן, עמוק ברחבה. השופט לירן ליאני לא ראה, וגם לא שופט הרחבה אוראל גרינפלד, שהאירוע התרחש ממש למרגלותיו.

     

    קולאוטי כובש שער חוקי שנפסל  (עוז מועלם) (עוז מועלם)
    קולאוטי כובש שער חוקי שנפסל (עוז מועלם)

     

    בשבוע שעבר ירו בלו מסכנין דרך בפראות על בטנו של וואליד באדיר, אבל השופט הזחוח אלי חכמון לא הוציא אפילו צהוב, ואיש מחמשת אנשי צוותו לא הרים דגל או צייץ. תסלחו לי, מה שאיגוד השופטים שלנו צריך הוא לא מומחה סקוטי שמקבל פה ים כסף, אלא אופטומטריסט טוב.
  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    איתן תבריזי
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים