שתף קטע נבחר

דרושה: אישה הרפתקנית שתביא לעולם ניאנדרטל

בקרוב עשויה להתפרסם בעיתון מודעת דרושים יוצאת דופן: חוקר באוניברסיטת הארוורד מחפש אחר אישה עם ראש פתוח שתישא ברחמה אדם ניאנדרטלי, הכול בשם המדע. נשמע כמו עלילה מסרט מדע בדיוני? הפרופסור ג'ורג' צ'רץ' מבטיח שלא. "כבר הצלחתי להפיק מספיק DNA מעצמות מאובנות כדי לשחזר את ה-DNA של מיני אדם שנכחדו", הוא הסביר לשבועון הגרמני "דר שפיגל","עכשיו אני רק זקוק לאישה הרפתקנית".

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

צ'רץ', בן 58, נחשב לחלוץ בתחום הביולוגיה הסינתטית, שעוסק ביצירת DNA סינתטי ואיברים שגודלו בתנאי מעבדה. הוא אמנם נמצא רק בשלב הראשון של התהליך, אולם כבר הסביר איך תיאורטית זה עשוי להתבצע: "הדבר הראשון שיש לעשות הוא ליצור רצף של DNA ניאנדרטלי וזה כבר הושלם. השלב הבא יהיה לקצוץ את ה-DNA שלו ל-10,000 חתיכות למשל, ואז לסנתז את זה. לבסוף נחדיר את ה-DNA הזה לתא גזע אנושי.

 

"אם נעשה זאת לעתים תכופות מספיק, ניצור תא גזע שיתקרב יותר ויותר לזה של האדם הניאנדרטלי", הוא המשיך. "לבסוף, זה יאפשר לנו ליצור שיבוט של האדם הקדמון". לטענת צ'רץ', כרגע החתיכה החסרה בפאזל היא דווקא אם פונדקאית, שתסכים לשאת את התינוק הניאנדרטלי ברחמה.

 

לגבי סיכוי ההצלחה של היוזמה, הוא אמר: "זה תלוי בגורמים רבים אבל אני חושב שזה אפשרי. טכנולוגיות רבות מתפתחות בימינו מהר יותר מאי פעם, ובעיקר היכולת שלנו לקרוא ולכתוב DNA - כיום היא מהירה פי מיליון ממה שהייתה לפני שבע-שמונה שנים. אנחנו יכולים לשבט כל סוג של יונק, כך שסביר מאוד שנוכל לשבט גם אדם. למה שלא נהיה מסוגלים לעשות זאת?"

 

החוקר הודה כי המטרה ששם לעצמו עלולה לשוות לו תדמית של "ד"ר פרנקנשטיין", אך הוא סבור שהחייאת האדם הניאנדרטלי תניב רק טובות לאנושות כולה. "הם עשויים לחשוב בצורה שונה מאיתנו", הסביר פרופ' צ'רץ'. "אנחנו כבר יודעים שהייתה להם גולגולת יותר גדולה משלנו, כך שייתכן שהם אפילו יותר אינטליגנטיים מאיתנו.

 

"אם ביום מן הימים נמצא עצמנו מתמודדים עם מגפה או מנסים לפתח יכולות של מסע בחלל, יכול מאוד להיות שצורת החשיבה שלהם תועיל לנו", שיער צ'רץ'. "ייתכן גם שהם ייצרו תרבות ניאו-ניאנדרטלית ויהפכו לכוח פוליטי. הדבר הכי גרוע עבור חברה כלשהי הוא היעדר מגוון, וזה עשוי להיות פתרון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האדם הניאנדרטלי. חכם יותר מאיתנו?
מומלצים