שתף קטע נבחר

לגזור ולשמור: האתרים שכל סטודנט חייב להכיר

חברו הטוב של כל סטודנט הוא כבר מזמן לא החבר שיושב לידו ומקפיד לכתוב כל מילה של המרצה - אלא האינטרנט. תקופת המבחנים בפתח, וזה הזמן להכיר כמה אתרים שיסייעו לכם לעבור אותה בהצלחה. חלק ב'

אתרי העזר הם אחד הכלים המרכזיים והנגישים ביותר שמקלים על חיי הסטודנטים, במיוחד בתקופת הבחינות. אחרי שהצגנו רשימה ראשונה ובעקבות בקשות והצעות שלכם, בדקנו עוד כמה אתרים שכדאי לעשות עליהם סיבוב במהלך תקופת המבחנים הקרובה ואחריה. לגזור ולשמור, כבר אמרנו?

 

סטודנטים ? יש לנו כתבות נוספות עבורכם:

 

סטודנט-גול

נפתח עם אתר שבעזרתו תוכלו ללמוד בלי לצאת מהבית: אתר Gool שנוסד לפני כחמש שנים במטרה לסייע לסטודנטים ללמוד ולתרגל ברשת בשלל מקצועות אקדמיים. למעשה, הוא מספק שני שירותים עיקריים: קורסים ברשת במקצועות כמו סטטיסטיקה, כלכלה ומתמטיקה ופתרון בחינות גמר ממוסדות לימוד שונים.

 

התכנים באתר מוגשים כסרטוני וידאו המלווים בהסבר קולי, והיתרון המשמעותי הם שיתופי הפעולה עם מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ לרבות אוניברסיטת תל-אביב, המכללה למנהל, מכללת ספיר, שנקר, עמק יזרעאל ועוד.

 

איפה: http://www.gool.co.il/.

כמה: 149 שקל לכל הקורסים של שנה א' (מחיר מבצע). הקורס כולל 30 שעות לימוד ותרגול.

השורה התחתונה: פופולרי בקרב הסטודנטים להנדסה ומדעי המחשב ויעיל גם לבעלי הפרעות קשב וריכוז.

 

תרגום קבוצתי

תרגום מאמרים יכול להוות מכשול כלכלי בחיי הסטודנט, שכן תרגום מאמר של כ-20 עמודים מאנגלית לעברית יכול להסתכם במאות שקלים. על מנת להקל על הכיס של כולנו, הקימו מספר סטודנטים את Universiteam; פלטפורמת מימון שיתופי לתרגום אקדמי, שבה יכולים סטודנטים לחלוק את ההוצאה הכרוכה בתרגום אקדמי.

 

כל מה שצריך לעשות הוא להעלות מאמר ולהזמין חברים דרך המדיה החברתית. בצורה זו, משתמשים נוספים מצטרפים לפרוייקט - והמחיר לתרגום המאמר יורד ככל שיש יותר מצטרפים. ברגע שהפרויקט מגיע ליעד המימון, המאמר נשלח למתרגמים שעובדים עם האתר. הם מתחייבים לדד ליין סביר ובעיקר לאיכות תרגום גבוהה.

 

איפה: http://www.universiteam.com/he.

כמה: משתנה בהתאם לפרוייקט; שבוע ימים לתרגום מאמר ממוצע או 1,600 מילים ליום.

השורה התחתונה: יעיל וזול, אך מומלץ לא לחכות לרגע האחרון.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

קריאה מהנה. ומהירה

מאמרים, מאמרים ועוד פעם מאמרים. אחת החובות המייגעות בחיי הסטודנט היא קריאת מאמרים, בין אם לצורכי מחקר, מטלות שוטפות במהלך הסמסטר וכמובן לקראת כתיבת עבודות.

 

על מנת לשפר את מהירות הקריאה, קיים קורס בקריאה תלת ממדית. מדובר בסדרה של שלוש סדנאות (חמש שעות כל אחת) שכוללות קריאה מהירה, קריאת על (הטכניקה עצמה) וקריאה צילומית. באתר הקורס מבטיחים שתלמדו לזהות במהירות נתוך מתוך כל מסד נתונים ותבדילו בזריזות בין העיקר והטפל. ההבטחה היא ש"תקראו במהירות של 300 עמודים בשעה".

 

איפה: http://www.in-forma.co.il/.

כמה: 1,800 שקל לערכה שמבטיחה שיפור בקריאה תוך 45 יום.

השורה התחתונה: המחיר לא שווה לכל כיס, אבל בהחלט מדובר בהשקעה לטווח ארוך.

 

בא בחשבון

סטודנטים לחשבונאות ומנהל עסקים, השורות הבאות הן לגמרי בשבילכם: אתר לימודים בשם EZ100 כולל שלל סרטוני וידאו בקורסים כמו מבוא לחשבונאות, פיננסית א', פיננסית ב', מיקרו ומאקרו כלכלה ועוד.

 

הסרטונים הותאמו לתכניות הלימודים במוסדות האקדמיים השונים ותחת שם הקורס ניתן למצוא את הסרטונים המכסים את חומר הלימוד שלו. כמו באתרים דומים, ישנם גם מספר רב של תרגילים לדוגמא ופתרונות מלאים. היתרון המשמעותי הוא שאפשר לרכוש שיעור בודד או קורס שלם ולאחר רכישת השיעור ניתן לצפון בכל סרטון ללא הגבלה.

 

איפה: http://www.ez100.co.il/.

כמה: מחירים לדוגמה: 59-49 לשיעור בקורס מיקרו ומאקרו כלכלה.

השורה התחתונה: יש גם אפשרות להורדת חוברות תרגילים ללא תשלום.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

האקדמיה של קאהן

אתרי סיכומים הפכו לחברם הטוב ביותר של הסטודנטים, במיוחד אם הם בשפה העברית. אולם כדאי לעשות סיבוב גם על ה"אקדמיה של קהאן" - אתר שימושי מאוד (בשפה האנגלית) שזוכה לעדנה בקרב הסטודנטים למדעי החיים והנדסה.

 

באתר תוכלו למצוא סרטונים של הרצאות מכל העולם בתחומי המתמטיקה, ביולוגיה, כימיה ופיזיקה. למרות שכולן ניתנות בשפה האנגלית ועל ידי מרצים בכירים בתחום מעבר לים, התכנים יכולים לעזור לכם, ובייחוד למי שאינו חושש מהשפה.

איפה: https://www.khanacademy.org/.

כמה: שימוש חופשי וללא תשלום.

השורה התחתונה: מומלץ לסטודנטים למדעי החיים והנדסה.

 

כוורת הסטודנטים

רשת חברתית בשם "כוורת" מעניקה לכלל המשתמשים (17 אלף סטודנטים נכון לזמן כתיבת שורות אלה) ומכיל מאגר קבצים לרבות סיכומים, שחזורי בחינות ועוד חומרי עזר. באתר יש פורום סטודנטים שמשמש כלוח מודעות אינטרנט בו ניתן לפרסם ללא תשלום שירותים שונים.

 

איפה: http://www.kvrt.co.il/.

כמה: ללא תשלום.

השורה התחתונה: כלי שיתופי מצוין שבהחלט שווה בדיקה.

 

סבבה של ידע

אתר סיכומים שהתחיל כיוזמה של סטודנטית בשם מעיין הירש, כמאגר סיכומים לחוג לתקשורת במכללה למנהל, ונפתח עם הזמן גם לשאר חוגי המכללה (לרבות מנהל עסקים, מדעי ההתנהגות, כלכלה ופסיכולוגיה).

 

גם סטודנטים ממוסדות אחרים מוצאים שימוש ב-600 הסיכומים שקיימים כרגע באתר. "זה התחיל מתוך רצון לעזור לחברים בשכבה ופשוט תפס תאוצה", נזכרת מעיין. "חשוב לי לעשות שינוי במכללה למנהל ובעולם הסטודנטים ולהפוך את החומר לנגיש יותר. הדגש מבחינתי הוא על איכות הסיכומים ולא על הכמות".

 

איפה: http://www.sababa.org/.

כמה: ללא תשלום. באתר מתקיימות הגרלות לשוברים של קפה ומאפה או קורס מוזל של אתר הלימודים Gool (ראו לעיל).

השורה התחתונה: סבבה של סיכומים.

 

האוניברסיטה בכל מקום

אפליקציה בשם uLIVE תעשה את החיים של הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב, בר-אילן והעברית הרבה יותר פשוטים וקלים. למעשה, היא מסנכרנת את כל המידע האישי שמופיע באתר האוניברסיטה לרבות מערכת השעות, גיליון הציונים, לוח המבחנים ואפילו רשימת ההשאלות מהספרייה לטלפון הנייד. לבעלי חשבון גוגל יש אפשרות לסנכרון מערכות השעות ולוח הבחינות ללוח השנה הפרטי.

 

איפה: http://www.ulive.co.il/ (או ulive בחנויות האפליקציות של גוגל או אפל).

כמה: חינם.

השורה התחתונה: לפי הביקורות באתר, נראה שקהל הסטודנטים מרוצה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים