שתף קטע נבחר

שפעת החזירים: "הפאניקה בציבור מוצדקת"

בבתי החולים אובחנו עד כה החורף מאות מקרים. רופא ילדים בבית החולים ברזילי שבאשקלון מבין את החששות בציבור, אך מדגיש כי "לא כולם נפגעים מהמחלה בצורה קשה"

"נכנסנו ויצאנו מבית החולים כמה פעמים וכשהיא אושפזה בפעם השנייה היא נדבקה בשפעת החזירים ". ריאן, בת חמישה חודשים, מאושפזת זה חודשיים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. התינוקת משכונת שועפט נמנית עם כמה חולים שנדבקו באחרונה במחלה.

 

תאופיק, סבה של ריאן, הביע תקווה שנכדתו תוכל לצאת בקרוב מבית החולים אך מתח ביקורת על המוסד הרפואי: "באנו לבית החולים בגלל מחלה אחת וקיבלנו עוד מחלות". בבית החולים אמרו בתגובה כי "אין שום הוכחה לכך שהתינוקת נדבקה בבית החולים. התינוקת זכתה לטיפול מסור ולהשגחה גם לאחר הבראתה מהשפעת".

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

ברק על התקיפה בסוריה: אמרנו לכם

אישום: ניסו לחטוף ישראלים בליל הסילבסטר

 

על-רקע החששות בציבור הישראלי מהתפשטות המחלה, אמר היום (א') מנהל מערך הילדים בבית החולים ברזילי באשקלון, פרופ' חיים ביבי, כי "הפאניקה של הציבור מפני המחלה היא

 בסך הכול מוצדקת, הרי ישנם מקרי תמותה. אבל טווח המחלה הוא גדול, יש שסובלים מאוד ויש שסובלים פחות. זו מחלה לא פשוטה אבל לא כולם נפגעים ממנה בצורה קשה. מדובר במעטים ובעיקר מעט ילדים שהמחלה אצלם מסתבכת".

 

פרופ' ביבי אמר עוד כי "אם יש חום גבוה שלא יורד ומורגשת ירידה בתיאבון כולל מראה כללי של שפעת, כדאי לפנות לגורם מטפל שיוכל לבחון את המצב. חוסר הוודאות שקורה לעתים שלא לצורך גורם לחשש הגדול מפני שפעת החזירים". ב"ברזילי" מאושפזים שני גברים בשנות ה-50 לחייהם ופעוטה בת ארבע שאובחנו כלוקים בשפעת החזירים. מצבם של השלושה, שהושמו בבידו,  מוגדר כעת יציב.

 

בהתייחסותו למצבה של הפעוטה אמר פרופ' ביבי כי "המצב שלה היום הרבה יותר טוב. היא אושפזה אצלנו עם דלקת ריאות וקשיי נשימה, אבל תחת הטיפול מצבה הלך והשתפר בהדרגה. היא טופלה באנטיביוטיקה ובתרופה נגד שפעת כמו כל חולה שמגיע אלינו עם התסמינים ואחרי יום יומיים כשקיבלנו את תוצאות הבדיקות מהמעבדה, ידענו שאנחנו מטפלים בה בצורה הנכונה. ההורים שלה כמובן מודאגים, כי אחרי הכול אנחנו שומעים בתקשורת בעיקר על המקרים הקשים. כיוון שעכשיו זו מגפה, זה נשמע מבהיל יותר".

 

חמישה מאושפזים לאחר שלקו בשפעת החזירים. בית חולים מאיר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
חמישה מאושפזים לאחר שלקו בשפעת החזירים. בית חולים מאיר(צילום: עידו ארז)

 

בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים אובחנו בשבוע שעבר 11 חולים עם שפעת החזירים. חלקם כבר שוחררו לבתיהם ואחרים עדיין מאושפזים. בשני בתי החולים

 ציינו כי מאז דצמבר האחרון אובחנו אצלם 105 מקרים של שפעת החזירים.

 

שני גברים שלקו במחלה מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה והם מורדמים ומונשמים. אחד מהם בשנות ה-40 לחייו והשני בשנות ה-50 לחייו. בבית החולים איכילוב בתל-אביב מאושפזת אישה בת 33 בחשד שלקתה בשפעת החזירים. בבית החולים אסף הרופא בצריפין מאושפזת עדיין יולדת בת 28 שהועברה ליחידה לטיפול נמרץ לאחר שנדבקה בשפעת החזירים. הבוקר נמסר כי מצבה נותר ללא שינוי.

 

בי"ח מאיר: חשד לתמותה משפעת החזירים 

בבית החולים מאיר בכפר סבא מאושפזים נכון להבוקר חמישה בני אדם שלקו בשפעת החזירים. מדובר בפעוט בן שנה וחצי ובארבעה גברים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם. הפעוט מורדם

 ומונשם, שלושה מהגברים מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ וגבר נוסף הועבר להמשך טיפול במחלקה פנימית. בסוף השבוע מתה בבית החולים אישה כבת 50 מהרצליה ונבדק חשד שהיא לקתה בשפעת החזירים.

 

גם בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפז במצב קשה מאוד גבר בשנות ה-60 לחייו לאחר שלקה בשפעת החזירים. האיש אושפז בתחילה בבית החולים קפלן ברחובות, אך בעקבות הידרדרות במצבו הוחלט להעבירו לבית החולים בפתח תקווה, שם הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב-חזה. בבית החולים ציינו בהתייחסותם למצבו של האיש, כי לפי הניסיון, חיבור לריאה מלאכותית עשוי להעלות את סיכויי ההישרדות שלו. בבית החולים הלל יפה בחדרה מאושפז במצב יציב גבר כבן 60 שלקה אף הוא בשפעת החזירים.

 

Read this article in English

 

בהכנת הכתבה השתתפו ד"ר איתי גל, נועם (דבול) דביר, רענן בן-צור ונרי ברנר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שלושה מאושפזים בבית החולים ברזילי (ארכיון)
צילום: אבי רוקח
מומלצים