שתף קטע נבחר

אחמדינג'אד הציע סיוע למצרים: אנו כוח גרעיני

נשיא איראן, שמבקר בקהיר, אמר כי מצרים יכולה להפיק תועלת מהניסיון שטהרן צברה במסגרת תוכנית הגרעין שלה. הוא טען כי "לא איימנו לתקוף את הישות הציונית. יכולתנו הצבאית הגנתית"

טהרן תסייע לקהיר לצבור יכולת בתחום הגרעין? נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד הציע למצרים לשתף עם ארצו פעולה ולהפיק תועלת מהידע שצברה ומניסיונה בתוכנית הגרעין. נשיא הרפובליקה האיסלאמית שמבקר במצרים אמר את הדברים בראיון שמתפרסם הבוקר (יום ד') בעיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם".

 

עוד חדשות מהעולם ב-ynet:

נחשף בסיס מל"טים סודי של ארה"ב בסעודיה

טיגריס תקף והרג את מאמנו בקרקס במכסיקו  

 

בראיון, שהתקיים עוד לפני המראתו של נשיא איראן לקהיר, התייחס אחמדינג'אד גם לישראל ושב על עמדתו שלפיה טהרן לא מפתחת נשק למטרות התקפיות. לדבריו, "לא איימנו לבצע תקיפה נגד הישות הציונית. העולם צריך כעת להתייחס לאיראן ככוח גרעיני שתשתמש ביכולותיה הצבאיות לשם מטרות הגנה".

 

הנשיא האיראני אמר עוד בנוגע לישראל כי "מדובר בישות גוזלת והמחלוקת שלנו היא עם הכיבוש, עם העושק ועם מעשי הטבח נגד האנשים. הציונים ממלאים תפקיד בלעדי במישור העולמי והם משתלטים על רבים ממוקדי העושר, מוקדי הכסף והמוקדים הפוליטיים במישור העולמי. הם שואפים להגמוניה בשלל התחומים באמצעות החרבת התרבויות והכלכלות וחרחור מלחמות".

 

"לא מתכננים תקיפה נגד הציונים"

אחמדינג'אד הוסיף כי "הציונים רוצים מאוד לתקוף את איראן ואנחנו לא מתכננים תקיפה צבאית נגדם, כיוון שהראייה שלנו הגנתית. שיגור טילים או מטוסי קרב אינו קשה, אבל החשוב הוא התגובה על אותה תקיפה והיכולת של איראן". בנושא הפלסטיני אמר הנשיא האיראני כי "מדובר בסוגיה הומניטרית בכל קנה מידה. הזכות צריכה לחזור לבעליה, הציונים מגיעים לתהום לאט לאט".

 

אחמדינג'אד הכחיש בראיון כוונה של טהרן להפיץ את השיעה במדינות סוניות והודה כי "ישנה מחלוקת בנושא, אבל אנחנו יכולים להיות מאוחדים באותו המסלול". הוא גם דיבר על האיחוד האירופי שקיים "למרות חילוקי הדעות העמוקים". על יחסי איראן-מצרים אמר הנשיא האיראני כי "לא היה שינוי במהלך השנתיים הקודמות, אבל השיחות בינינו התרבו והתפתחו. יש צעדים איטיים שהולכים לעבר הנדרש".

 

אחמדינג'אד נחת אתמול בנמל התעופה הבינלאומי בקהיר והתקבל על-ידי נשיא מצרים מוחמד מורסי. הנשיא האיראני בא לקהיר כדי להשתתף בוועידה של ארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי שמתכנסת היום בקהיר. מדובר בביקור ראשון של נשיא איראני במצרים מאז המהפכה האיסלאמית ב-1979.

 

צפו בניסיון לפגוע באחמדינג'אד

 

הביקור ההיסטורי לווה בתקרית שאירעה אמש במהלך שהייתו של אחמדינג'אד במסגד על שמו של "האימאם חוסיין". במהלך הביקור במסגד ניסה אזרח סורי להטיח נעל בפניו של הנשיא האיראני ואף התקרב אליו, אולם אנשי ביטחון מנעו זאת ממנו. האזרח הסורי ביקש למחות על תמיכת טהרן במשטרו הרצחני של נשיא סוריה בשאר אסד.

 

בתוך כך, שר ההגנה המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי אמר הבוקר כי הצבא המצרי מחויב להסכם השלום עם ישראל. א-סיסי אמר את הדברים בשיחה שקיים עם שר ההגנה האמריקני לאון פאנטה. השר המצרי גם ציין שהוא מחויב שלא להשתמש בסיני כבסיס המאיים על ישראל. השניים אף הדגישו בשיחתם את תמיכתם בשיתוף הפעולה בתחום ההגנה בין המדינות.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיבוק ושיתוף פעולה צבאי? מורסי ואורחו אחמדינג'אד
צילום: EPA
מומלצים