שתף קטע נבחר

מח"ט הנח"ל: אם ניכנס ללבנון, נספק שקט לשנים

המתיחות הגוברת בגבול הצפון לא מעוררת חשש בקרב לוחמי הנח"ל, שלדבריהם, כבר ערוכים לכל תרחיש. לדברי המח"ט, "הפגיעה הכי קשה בחיזבאללה תהיה אם ניכנס פנימה, נפרק את מערך הרקטות ונשמיד מחבלים. זה יכול לתת שקט לשנים"

אל מול סוריה המתפרקת וחיזבאללה המתעצמת, תעלה בקרוב חטיבת הנח"ל לתפוס קו בגבול הצפון - אחת הגזרות הטעונות והנפיצות ביותר בימים אלו. למפקד החטיבה הירוקה, אלוף-משנה יהודה פוקס, ברור כי אם יידרש צה"ל לנקוט פעולה התקפית נוכח האיומים האלו, אנשיו יהיו בקו החזית. "אנחנו מוכנים נפשית ללחימה בלבנון", הוא הצהיר בשיחה עם ynet.

 

לוחמי החטיבה, כמו יתר אזרחי ישראל, עקבו אחר הדיווחים על התקיפה הישראלית לכאורה בסוריה, שנועדה על-פי חלק מהפרסומים למנוע העברת טילים מתקדמים מתוצרת רוסיה לידי חיזבאללה בלבנון, ועתה - כאשר הם נוטלים חלק בתרגיל לכיבוש כפר מדומה בשטחי האימונים - הם מודעים לאפשרות כי התרחיש יהפוך למציאות, כפי שקרה לפני שש שנים וחצי, במלחמת לבנון השנייה.

 

לוחמי הנח"ל באימון שלשום. "בנינו צבא חזק כדי שיוכל להכריע" (צילום: יואב זיתון) (צילום: יואב זיתון)
לוחמי הנח"ל באימון שלשום. "בנינו צבא חזק כדי שיוכל להכריע"(צילום: יואב זיתון)

 

"לישראל אין שום כוונות התקפיות לכבוש את דרום לבנון, בעוד חיזבאללה נותר ארגון גרילה שלא רוצה להגן על לבנון אלא לתקוף את אזרחי ישראל", הבהיר אל"מ פוקס. לטענתו, "הפגיעה הכי אפקטיבית בחיזבאללה תהיה אם ניכנס לתוך הטריטוריה שלו, נפרק את מערך הרקטות שלו ונשמיד כמה שיותר משגרים ומחבלים. זה יכול לתת שקט לשנים קדימה".

 

הקצין הבכיר הוסיף כי "יש בזה סיכונים, אבל אנחנו כלוחמים נשבענו להסתכן". דבריו מקבלים משמעות מיוחדת על רקע הדיון המתגבר בצה"ל בשאלה אם מהלומות אוויריות חזקות על בסיס מודיעין מדויק יכולות להספיק גם בלבנון, כפי שהצליחו בעזה במבצע "עמוד ענן", ובכך תתייתר כניסה קרקעית.

 

"צריך לזכור שבאף מלחמה, גם לא ביום הכיפורים או בששת הימים, מעולם לא הגענו לטנק או לקטיושה האחרונה, וזה לא ישתנה", הדגיש מפקד חטיבת הנח"ל. "אף פעם לא שללנו את יכולות האויב אבל כן את רצונו להילחם. אנחנו, כצבא היבשה, יכולים להביא להכרעה. אנחנו מוכנים נפשית ללחימה בלבנון".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב זיתון
אל"מ יהודה פוקס. "נשבענו להסתכן"
צילום: יואב זיתון
חטיבת הנח"ל
מומלצים