שתף קטע נבחר

צילום: אלעד גרשגורן, ירון ברנר

אחרי הנתק: נתניהו ובנט ייפגשו מחר לראשונה

לאחר שלא נפגשו כחמש שנים, ייפגשו מחר בצהריים בקריה ראש הממשלה ויו"ר הבית היהודי וידונו בהצטרפות לקואליציה. הבוקר פורסם כי הבית היהודי תדרוש את ראשות ועדת הכספים של הכנסת, שהיא בעיניה "הברז" של התקציבים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר בתל אביב ב-12:00 עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. השניים ידונו בהצטרפות הבית היהודי לקואליציה. השניים לא נפגשו מאז הבחירות, למרות שנתניהו נפגש עם ראשי סיעות אחרות, גם כאלה שהצהירו כי לא יֵשבו בקואליציה.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

נתניהו ובנט. סוף לנתק? (צילום: Gettyimages, EPA) (צילום: Gettyimages, EPA)
נתניהו ובנט. סוף לנתק?(צילום: Gettyimages, EPA)

 

נתניהו כבר נפגש פעמיים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לפני כמה ימים אמר נתניהו כי הוא רוצה להקים ממשלה רחבה "עם

לפיד, עם בנט, עם החרדים, עם לבני ועם מופז".

 

בבית היהודי החל הקרב הסמוי על התיקים, במקרה של כניסה לממשלה. מלבד בנט, שיקבל מטבע הדברים את התיק הבכיר שתיקח המפלגה עם כניסתה לקואליציה, צפוי לכהן כשר גם ח"כ אורי אריאל, מספר 2 ברשימה ומי שיחד עם בנט הוביל לאיחוד הרשימות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי.

 

באשר לתיק השלישי, כבר יש יותר ממועמד אחד הרואה עצמו ראוי. האחד, ח"כ אורי אורבך, שהיה ממובילי היוזמה לקיום הפריימריז בבית היהודי ומי שתמך בבנט בשלבים מוקדמים מאוד. אורבך נחשב פרלמנטר מנוסה ורואה את עצמו מועמד טבעי לתפקיד. יחד עם זאת, ח"כ לשעבר ניסן סלומינסקי רואה עצמו ראוי גם כן, בין היתר מכיוון שמלבד ניסיונו הוא ממוקם גבוה יותר מאורבך. באחרונה, אומרים גורמים בבית היהודי, גם אבי וורצמן מדבר על עצמו במונחים של שר.

 

"השאלה היא האם המרכז של המפלגה יבחר את השר השלישי או בנט יקבל את ההחלטה בעצמו", אמרו גורמים במפלגה. "אם בנט יקבע, לאורבך סיכויים טובים".

  

את כובד המשקל מתכוונים לשים על הנושא הכלכלי־חברתי ולדרוש את ראשות ועדת הכספים של הכנסת, שהיא בעיניהם "הברז" על התקציבים. ביציאתו הבוקר מביתו אמר בנט ל-ynet: "כולם יודעים שצריך לעשות במדינה דברים חשובים, כמו פתיחת הריכוזיות, יצירת תחרות בבנקים ודאגה לפריפריה. אני להוט להתנפל על הדברים האלה". לדבריו, "צריך לדאוג לא רק למעמד הביניים אלא לחלשים ביותר שצריכים את העזרה ואני מבטיח לטפל בהם".

 

בימים האחרונים החל בנט לגבש תוכנית רפורמות בתחום הכלכלי־חברתי, בשיתוף

 עם צוות יועצים הכולל את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר איל גבאי. התוכנית, שתיקרא "בית חברתי", תוצג לצוות המו"מ של הליכוד-ביתנו כחלק מדרישות המפלגה. התוכנית כוללת יותר מעשר רפורמות שונות הנוגעות לתחרותיות במשק, ליוקר המחיה ולדאגה לשכבות החלשות.

 

"אלה רפורמות שדיברו עליהן שנים", אמרו בבית היהודי. "לממשלה הבאה יכולה להיות שעת כושר נדירה לבצע אותן. צריך לזכור שהשוויון בנטל שאנחנו מקדמים לא יספיק לבדו כדי לפתור את כל בעיות החברה".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נפתלי בנט, הבוקר
צילום: עידו ארז
מומלצים