שתף קטע נבחר

לילדים עם צרכים מיוחדים יש מקום חדש לכיף

בחיפה נחנכה מלונית לסופי שבוע וחופשות, והורים יזכו לפסק זמן מהשגרה המעייפת. "חמישה כוכבים", מתגאה יוזם הפרויקט

מלונית לילדים בעלי צרכים מיוחדים נחנכה בימים האחרונים בשכונת קריית אליעזר בחיפה, במבנה ששימש בעבר את תנועת בני עקיבא ונותר שנים שומם ומוזנח. "בחנוכה המקום עוד היה בגדר חורבה ובתוך שבועות ספורים, בעבודה מאומצת עם אמונה בדרך החשובה הזאת, עשינו לו מהפך של ממש", סיפר בהתרגשות מנכ"ל עמותת "יד לילד המיוחד", הרב מנדי בליניצקי, שעומד מאחורי הפרויקט.

 

בסוף השבוע שעבר נגזר הסרט למלונית שנקראת על שם כרמלה ואברהם שבת, וניתן האות להכנות לקראת קליטת מחזור הנופשים הראשון בחג פורים. "אחד האתגרים המרכזיים של המשפחות הוא השגרה המפרכת", סיפר הרב בליניצקי, "רצינו למצוא פתרון שמחד נוכל לתת לילדים המיוחדים הללו כמה ימים של כיף באווירה של בית מלון לכל דבר ומאידך להורים ולבני המשפחה, זה יהיה בגדר פסק זמן למנוחה".

 

כך נולד רעיון המלונית. עיריית חיפה הקצתה את המבנה, משפחת שבת מכפר סבא שביקשה להנציח את ההורים תרמה סכום נכבד והעבודות החלו במתחם בית הכנסת "קדושי השואה והגבורה". כאשר נשאלו גבאי ומתפללי בית הכנסת אם מסכימים לעניין, מיד השיבו בחיוב.

 

במהלך מבצע "עמוד ענן" שימש המקום כנקודת מפגש והעברת ילדים בעלי צרכים מיוחדים לבתי מלון בצפון. "אז המקום היה ברמת כוכב אחד, היום זה ברמה של חמישה כוכבים לכל דבר", אומר בליניצקי, איש חסידות חב"ד.

 

במלונית חמישה חדרים והיא יכולה לארח מדי סוף שבוע ובחופשות עשרה ילדים, שעמם יהיו כ-15 אנשי צוות שילוו אותם 24 שעות.

 בלובי טלוויזיה עם ספריית סרטים, בכל חדר מחשב עם משחקים, בחצר מתקני שעשוע והמקום עצמו גם מותאם לאוכלוסייה מבחינת הגישה לנכים ואמצעי בטיחות כגון טלוויזיה במעגל סגור.

 

מנהלת המקום, שרה רבקה ליפש, שליוותה את תהליך השיפוצים יחד עם בעלה יוסי, התעקשה לפרוס בעצמה את המצעים הצבעוניים על המיטות רקע לפני טקס החניכה. ליפש, שחיברה את הספר "מבט מיוחד", תיארה בו את רגשותיה ומחשבותיה בגידול בנה האוטיסט שניאור. "זאת אחריות גדולה, אבל אני משוכנעת שהילדים שיגיעו הנה ייהנו מאווירה מיוחדת". מנכ"ל העמותה בליניצקי מבטיח גם לדאוג במקרה הצורך להסעת הילדים מבתיהם ביום חמישי ולהשבתם בתום החופשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מותאם גם לנכים
הרב בליניצקי. מהפך של ממש
מומלצים