שתף קטע נבחר

צילום: EPA

דיווח: "זיגייר עמד למסור מידע מודיעיני על ישראל"

העיתון "בריסביין טיימס" מדווח כי זיגייר תכנן למסור מידע על שימוש ישראלי בדרכונים אוסטרליים למטרות ריגול: "המידע על מעצרו הועבר מירושלים לקנברה 8 ימים לאחר שבדובאי נחשף כי החשודים בחיסול מבחוח השתמשו בדרכונים אוסטרליים"

השאלה המסתורית מכולן בפרשת האסיר X נותרה סתומה - מה היה פשעו של בן זיגייר ? אתר העיתון "בריסביין טיימס" מדווח היום (יום ה') מפי גורמים ביטחוניים כי הם חושדים שזיגייר התכוון לחשוף מידע על פעולות ביון ישראליות, ובכללן השימוש בדרכונים אוסטרליים למטרות ריגול. עם זאת, הדיווח לא מציין כי זו הסיבה למעצרו של זיגייר.

 

עוד על פרשת זיגייר:

9/12/76 - 15/12/2010. חייו ומותו של בן זיגייר

צנזורה בארה"ב: מתי העיתונים מסכימים לשתוק

עיתון כווייתי: "זיגייר היה אחד ממחסלי מבחוח"

הצנזורית על פרשת בן זיגייר: מזדהה עם גלאון

 

הגורמים חושדים כי לפני שנעצר תכנן זיגייר להעביר את המידע לממשלת אוסטרליה או לתקשורת. "ייתכן שהוא עמד לדווח, אבל לא הייתה לו ההזדמנות", צוטט מקור ביטחוני בעיתון.

 

זיגייר ותמונות אבטחה של החשודים בחיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי ()
זיגייר ותמונות אבטחה של החשודים בחיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי

 

על פי הדיווח, מקורות בקנברה מתעקשים שארגון הביון האוסטרלי (ASIO) לא קיבל מידע מהמוסד על האופי של האשמות הריגול נגד זיגייר. "עם זאת, ניתן להבין שהוא היה בקשר עם אנשי מודיעין אוסטרלים". העיתון לא מפרט לגבי מהות הקשר הזה, אך אתמול דווח כי זיגייר נחקר על ידי ASIO בנוגע לשימוש בדרכונים, יחד עם שני בני אדם נוספים בעלי אזרחות כפולה אוסטרלית-ישראלית.

 

העיתון הכווייתי אל-ג'רידה דיווח הבוקר מפי מקורות מערביים "יודעי דבר" כי זיגייר היה אחד מחברי חוליית החיסול של המוסד שהתנקשה לכאורה בדובאי לפני שלוש שנים בבכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. אותם גורמים ציינו כי לאחר החיסול, יצר זיגייר קשר עם השלטונות בדובאי ועדכן אותם בכל פרטי פעולת החיסול, כולל שמות ותמונות של חברי החוליה. בתמורה לכך, כך נטען, קיבל זיגייר הגנה מדובאי. הגורמים הוסיפו כי ישראל הצליחה לאתר את מקום המסתור של זיגייר וכי אנשיה חטפו וכלאו אותו, תוך שמירה על סודיות מוחלטת. לדיווח זה אין אישור מכל מקור אחר.

 


זיגייר דומה לאחד ממחסלי מבחוח? לחצו על התמונה להגדלה

 

על פי הדיווח בעיתון האוסטרלי היום, המודיעין הישראלי סיפר ל- ASIOעל מעצרו של זיגייר שמונה ימים לאחר שהרשויות בדובאי חשפו כי החשודים בהתנקשות במבחוח השתמשו בדרכונים אוסטרליים.

 

העיתון מסביר עוד כי המשבר ביחסי ישראל-אוסטרליה "יצר את ההקשר שבו הדיפלומטים האוסטרלים לא ביקשו גישה קונסולרית לזיגייר, שנתפש בעיני גורמי הביטחון האוסטרלים כחושף מידע חסוי פוטנציאלי על פעולות המודיעין הישראליות". 

 

"צדק עבור בן"

בתוך כך נשמעת באוסטרליה דרישה ל"צדק" עבור זיגייר. משפחתו שמרה עד כה על שתיקה ומכרים באוסטרליה התראיינו קצרות ובעילום שם, אולם הבוקר אמר הנרי גרינר, חבר לספסל הלימודים של אביו של זיגייר כי הבן היה "אדם למופת" וכי לא ישתף עוד פעולה עם השתיקה סביב מותו.

 

"כולנו יודעים שהיה משהו חשוד וחשאי בקשר למוות של בן ואף אחד לא רצה להתעסק בזה בגלל איסור הפרסום בישראל", אמר גרינר, שנהג לפקוד את בית הכנסת של משפחת זיגייר, ל"סידני מורנינג הראלד". "אבל עכשיו, משנפרצה הדרך, אנחנו הולכים לגלות הרבה יותר, ובתהליך הזה אני חושב שראוי שייעשה צדק עבור בן, שיגלו מה קרה – כי איש לא באמת יודע".

 

גרינר תיאר את זיגייר בלבביות: "היה לו אופי נהדר – חברותי, חם, פתוח. הוא אהב הרפתקאות ולבלות בטבע, הוא לא היה מאלה שתקועים מול המחשב כל היום. הוא היה נאה מאוד, תמיד מחייך, מעולם לא הסתבך בצרות – עבורי הוא היה ילד למופת".

 

 

הוא אמר כי מותו של זיגייר היכה את הקהילה כולה בהלם, לנוכח העובדה שהוריו,

לואיז וג'פרי, מילאו כמה תפקידים בולטים במוסדות הקהילה היהודית. "הם היו כמעט האריסטוקרטיה של הקהילה שלנו", אמר גרינר.

 

הוא חזר על דבריהם של מכרים אחרים, שסיפרו כי לאחר המוות התנתקו ההורים מהקהילה במידה רבה. "אימא שלו הייתה אישה מבריקה וחזקה, אחת מהמכובדות שהכרתי. אבל היא לגמרי הסתירה את עצמה באבלה. כולנו היינו באבל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זיגייר. "היה ילד למופת"
עיתון הבוקר באוסטרליה. "עכשיו, משנפרצה הדרך, אנחנו הולכים לגלות הרבה יותר"
צילום: AFP
מומלצים