שתף קטע נבחר

קורות חיים: העתיד של ברצלונה בעמדת השוער

ויקטור ואלדס הודיע שלא ימשיך, מאז מתעסקים בקטאלוניה במחליפיו האפשריים וביעד הבא שלו. לאן הוא יעבור ומי ראוי למלא את מקומו? לפני כן, הערב (21:45) מצפה לו ולחבריו מילאן בשמינית גמר ליגת האלופות

ב-17 בינואר הודיע ויקטור ואלדס שהוא לא יאריך את חוזהו בברצלונה המסתיים ביוני 2014. בניגוד לכוכבי הקבוצה האחרים, שהתחייבו ללבוש את מדי המועדון שנים נוספות לאחר שכבר זכו בכל תואר אפשרי, השוער (31) החליט להתחיל פרק חדש בחייו ולהכיר ליגה חדשה בשנים שנותרו לו על המגרש. חמש אליפויות, שני גביעים, שלוש זכיות בצ'מפיונס וחמש זכיות ב"זמורה" (השוער בעל מספר הספיגות הנמוך ביותר) הספיקו לו.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

מאז אותו יום החלו הספקולציות לגבי עתידו של ואלדס ולגבי זהות השוער שיתפוס את מקומו בבארסה. על פי מרבית ההערכות, הקבוצה תמכור אותו כבר בתום העונה הנוכחית על מנת להרוויח כסף תמורתו. המועדון לא נקב במחיר, אבל בתקשורת פורסם שידרשו עבורו כ-20 מיליון אירו.

 

המחליף נמצא? ואלדס עם פינטו (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
המחליף נמצא? ואלדס עם פינטו(צילום: Gettyimages)

 

השבוע פורסם ב"סאן" כי ארסנל מעוניינת לצרף את ואלדס ומוכנה לשלם עבורו 11 מיליון אירו. אפשרות אחרת שהועלתה בעיתונות האנגלית היא שהוא יצטרף למנצ'סטר יונייטד במקום דויד דה חיאה שיעבור לבארסה. גם שמה של באיירן מינכן הוזכר, מכיוון שפפ גווארדיולה ייאמן אותה בעונה הבאה, אם כי סביר להניח שואלדס לא יגיע על מנת להתחרות במנואל נוייר.

 

ביום בו הודיע ואלדס את החלטתו פורסם שמו של שוער ליברפול, פפה ריינה, אשר גדל בברצלונה, כמי שמועמד לשוב ללבוש את מדי המועדון. לאחר מכן הועלו בעיתונות הספרדית השמות של שוער ולנסיה, ויסנטה גוואיטה, של טיבו קורטואה מאתלטיקו מדריד (מושאל מצ'לסי) ושל הגרמני טר סטגן מבורוסיה מנשנגלאדבך.

 

יגיע לקאמפ נואו? ריינה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
יגיע לקאמפ נואו? ריינה(צילום: gettyimages)

 

עד שיעזוב, נותרו לוואלדס וחבריו המשימות החשובות של העונה הנוכחית. השוער עומד להשלים זכיה נוספת עם ברצלונה באליפות ספרד, כשגם הגומלין בקלאסיקו מול ריאל מדריד (1:1 במשחק הראשון) בחצי גמר הגביע הספרדי מחכה. וכמובן: הערב (21:45) מצפה לברצלונה המשחק הראשון מול מילאן בשמינית גמר ליגת האלופות.

 

 

ואלדס ממשיך להפגין בינתיים את יכולתו הטובה ואף היה לו חלק חשוב בניצחון האחרון בליגה על גרנאדה, בזכות שתי הצלות שביצע. העניין הוא שמאז קבלת ההחלטה קיימים אנשי תקשורת בברצלונה שכתבו דברים נגדו והציגו אותו כבוגד.

זאת, למרות שעם האוהדים אין לו בעיה והם ממשיכים לתמוך בו. חלק מהעיתונאים בברצלונה לא אוהב את ואלדס, מאחר שהוא נחשב לטיפוס שלא שומר דברים בבטן ואומר את מה שהוא חושב. לא בדיוק פוליטיקאי שדואג לטפח קשרים.

 

אין מי ששונא אותו. ואלדס (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
אין מי ששונא אותו. ואלדס(צילום: Gettyimages)
 

אוהדים אחדים כתבו נגד ואלדס בפורומים באינטרנט, אבל בלוגרים אחרים "נזפו" בהם והזכירו את השנים היפות והארוכות שלו בקבוצה. גם דויד וייה, שחוזהו מסתיים ביוני 2014 אמור לעזוב, אבל מדובר במקרה שונה לגמרי. וייה הגיע רק לפני שנתיים ולא העביר את מרבית הקריירה במועדון. אחרי שהתאושש מפציעה קשה, החלוץ יודע שמקום בהרכב לא מובטח לו, בניגוד לואלדס שהיה ממשיך לשמש כשוער הבכיר אילו היה מחליט להישאר.

 

את מי יעדיף בין הקורות? וילאנובה (צילום: AP) (צילום: AP)
את מי יעדיף בין הקורות? וילאנובה(צילום: AP)

 

לפני ואלדס שיחקו שוערים שלא הצליחו לתקוע יתד בהרכב תקופה ארוכה כמוהו ולמעשה, מאז אנדוני זוביזרטה האגדי ועד שואלדס החל לשחק כשוער קבוע ב-2003, סבלה בארסה מבעיה בין הקורות שנמשכה כמעט עשור.

 

פופולארי גם בחדר ההלבשה

גם בחדר ההלבשה נותר ואלדס פופולארי כמו קודם והשחקנים דואגים להגן עליו ולשבח את המקצוענות שהוא מגלה. בייחוד תומך בו חברו הקרוב אנדרס אינייסטה, שהיה בסוד העניינים וידע על ההחלטה של השוער עוד לפני שנמסרה לחברי ההנהלה.

 

טפארל דווקא חושב ששוער באיירן מתאים. נוייר (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
טפארל דווקא חושב ששוער באיירן מתאים. נוייר(צילום: Gettyimages)

 

מי שהעביר ביקורת היה שוער העבר הברזילאי קלאודיו טפארל, שזכה עם נבחרת ארצו במונדיאל בארה"ב 94': "ואלדס לא שוער גדול ואינו בין הטובים בעולם. מנואל נוייר הוא הטוב ביותר וברצלונה צריכה להביא אותו, אני רק לא יודע אם ירצה לעזוב את באיירן מינכן".

 

מדוע החליט ואלדס ללכת? ראשית, הוא רצה לצבור ניסיון בליגה חדשה. שנית, הוא היה מאוכזב מכך שהרוויח סכומים נמוכים יותר מחבריו. ואלדס אמנם ידע את מקומו ומודע לעובדה שאינו נחשב לכוכב כמו מסי על מנת להרוויח סכומים דומים במועדון, אבל התאכזב כאשר הספונסר, חברת נייקי, לא החתימה אותו על חוזה בסכומים להם ציפה. בכל מקרה, סביר להניח שמשחקו האחרון יזכה לפרידה ראויה מהאוהדים ומיתר אנשי ברצלונה.

 

העיתונים דיווחו גם על הדרדרות ביחסים בין ואלדס לזוביזרטה, המשמש כיום כמנהל הספורטיבי. אחרי הניצחון 1:3 על מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות ב-2011 ואלדס העניק לו במתנה את חולצתו, כיום מספרים שהשניים כמעט ולא מדברים.

 

לא מוכנים לשמוע עליו. קסיאס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לא מוכנים לשמוע עליו. קסיאס(צילום: רויטרס)

 

זוביזרטה הכחיש את הטענות ואמר שרק הופתע מכך שואלדס לא הסכים להצעה שקיבל. הנשיא סנדרו רוסיי נמנע מלדבר עם התקשורת על הסוגיה, על מנת לשמור על אווירה חיובית בחדר ההלבשה.

 

כעת נכנסה ברצלונה למירוץ נגד השעון על מנת למצוא מחליף לקראת העונה הבאה, וזאת בהנחה שואלדס יודיע בסיום העונה כי קיבל הצעה. בניגוד לעמדות האחרות, בה נוהגת הקבוצה להציג כשרונות חדשים כמעט בכל עת, בעמדת השוער היא לא משופעת בכשרונות על.

 

קסיאס לא בא בחשבון

שוער המשנה חוסה מנואל פינטו, שהאריך את חוזהו עד יוני 2014 אמור להמשיך לשמש כמחליף, אבל הבעיה היא למצוא שוער ראשון ראוי. שלושת הצעירים מברצלונה ב' - אוייר אולסאבל, ג'ורדי מאסיפ ומיגל באניוס, אינם נחשבים לשוערים ברמה גבוהה המסוגלים לקבל את האפודה הראשונה. בארסה לא רק מחפשת שוער ברמה גבוהה, אלא גם כזה שיתאים לצורכי הקבוצה ולצורת המשחק שלה.

 

יחגוג בעונה הבאה במקום אחר. ואלדס (צילום: AP) (צילום: AP)
יחגוג בעונה הבאה במקום אחר. ואלדס(צילום: AP)

 

ברצלונה נוהגת להתחיל הרבה התקפות מאחור, ולא רק עם הבלמים. השוער מתפקד לא פעם כשחקן שדה ומחליפו של ואלדס יהיה חייב לדעת לשחק עם הרגל ולארגן היטב את השורות, לא פחות מאשר להפגין ביטחון ולבצע עצירות.

 

אפילו לשוער ענק כמו איקר קסיאס יש מתנגדים בברצלונה במקרה שיעזוב את ריאל מדריד, למרות שהוא משחק לפני ואלדס בנבחרת ספרד. לטענתם, הוא לא עונה על הדרישות בכל הנוגע לשיתוף הפעולה עם שחקני ההגנה. "הוא שוער גדול, אבל מתאים לשיטה של ריאל מדריד", טוענים בקטאלוניה. "הוא לא משחק מספיק עם הרגל ולא מתחיל התקפות". דברים דומים נאמרו על טיבו קואטואה מאתלטיקו.

 

זוביזרטה יטוס בימים הקרובים לניו יורק, על מנת לדון עם טיטו וילאנובה העובר טיפולים בכל הנוגע לרכש לעונה הבאה. עמדת השוער אמורה להיות אחת מנקודות המפתח בשיחות בינהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים