שתף קטע נבחר

כוננות ארבה בישראל: מחזיקים אצבעות למצרים

משרד החקלאות קיבל כבר לפני יותר מחודשיים התרעה על נחילי חגבים ששוטפים את מצרים וצוותים ייעודיים נערכים למנוע פגיעה בישראל. פגשתם את החרק המטריד? קו מיוחד ייתן לכם מענה

האם נחילי הארבה יעשו את דרכם מארץ הנילוס לארץ הקודש? במשרד החקלאות בישראל הסבירו אמש (יום א') כי מכת הארבה שנפלה באחרונה על מצרים עלולה לשטוף גם את ישראל, אם קהיר לא תייצר מענה הולם להתמודדות עם הבעיה. שלושה שבועות לפני חג הפסח נרשם אתמול שיא במצרים כשנחילי החרק שהגיעו מאזור סודן פקדו את קהיר וגיזה.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

חמאס עושה שרירים: צפו במשעל בחדר כושר

הלוחם שירה למוות ברב מרצבך לא יועמד לדין

 

תושבים רבים במצרים הבעירו צמיגים מתוך מחשבה שהעשן יבריח את החרקים הטורדניים, ולפי התקשורת המצרית הנחילים נחתו על חלונות ומרפסות של בתים רבים ויצרו בהלה רבה בקרב התושבים.

 

ראש אגף השירותים והמעקב במשרד החקלאות המצרי, סלאח מעווד, אמר לכלי תקשורת במדינה כי הוא מעריך שלהקות הארבה יעזבו את מצרים ויפנו לכיוון צפון-מזרח, כלומר לכיוון ישראל או ירדן. מעווד הוסיף כי צוותי משרד החקלאות עדיין ממשיכים להיאבק בלהקות שפלשו באחרונה לארצו.

 

במשרד החקלאות בישראל הסבירו כי כבר לפני יותר מחודשיים התריע ארגון המזון העולמי שאת מצרים "כבשו" נחילי ארבה. "הם מחויבים להודיע על כך למדינות השכנות", אמרו במשרד החקלאות. "מאז אנו עוקבים אחר ההתפתחויות. הגעת הארבה לישראל תלויה במידה רבה בהתמודדות של המדינה הרלוונטית עם התופעה. אם מצרים הייתה מצליחה להתגבר על זה, לא היה חשש שהארבה יגיע גם אלינו".

 

נחילי ארבה בעין גדי, לפני 9 שנים (צילום: אהוד כהן) (צילום: אהוד כהן)
נחילי ארבה בעין גדי, לפני 9 שנים(צילום: אהוד כהן)

באותה שנה הארבה פשט גם על הערבה (צילום: טל חצרוני) (צילום: טל חצרוני)
באותה שנה הארבה פשט גם על הערבה(צילום: טל חצרוני)

 

עוד אמרו במשרד החקלאות כי הגעת הנחילים תלויה ברוחות ושישנה "כוננות ארבה" שכוללת הצבת צוותים ייעודיים בקרקע ובאוויר. כמו כן ציינו במשרד החקלאות כי "פנינו לחברות שמחזיקות בחומרים

 שמסייעים בהדברת המזיקים וביקשנו להחזיק חומרים אלה במלאי כדי שבמידת הצורך יהיה לנו מלאי של חומרים וחלילה לא ניתקע".

 

"יכולים לכלות דונמים גדולים" 

במשרד החקלאות הוסיפו כי אם אזרחים הבחינו בכמה פרטים של חגבים, הדבר לא צריך להטריד. "הבעיה היא כשהם מגיעים בעשרות מיליונים. זה ענן שחור, אי אפשר לפספס את זה, ואז הם אוכלים את הכול. מידת הנזק תלויה בכמות שמגיעה והזמן שהם נשארים בחיים. באופן כללי הם יכולים לכלות דונמים מאוד גדולים של יבול".

 

המתקפה האחרונה שהגיעה לישראל מסיני אירעה ב-2004. במשרד החקלאות ציינו כי "הצלחנו אז למגר את מה שהיה די מהר ומאז אנחנו נקיים. תמיד יש סיבה לדאגה, אך אם הארבה יגיע לישראל אנו ערוכים לכך ואפילו מאוד. המשרד אף פתח קו טלפון שמיועד לחקלאים בפרט ולציבור הרחב בכלל למקרה של צפייה באלפי חגבים". מספר הטלפון של הקו המיוחד: 03-9681500.

 

Read this article in English

 


פורסם לראשונה 03/03/2013 23:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
עוד לא יודעים הרבה (ארכיון)
צילום: אפי שריר
מומלצים