שתף קטע נבחר

7 לוחמי גבעתי סירבו פקודה בשל "יחס משפיל"

ל-ynet נודע כי מפקד גדוד שקד בחטיבה הסגולה שלח לכלא חיילים שהתלוננו כי מפקד הפלוגה שלהם נוקט אלימות מילולית כלפיהם ומטיל עליהם "משימות של צעירים"

שוב מבוכה בחטיבת גבעתי: שבעה לוחמים מהפלוגה המסייעת בגדוד שקד שבחטיבה הסגולה הודיעו למפקדיהם כי הם מסרבים למלא את הפקודות שקיבלו, משום שמפקדם מתייחס אליהם בצורה משפילה, ואף נוקט אלימות מילולית. ל-ynet נודע כי בעקבות כך, הם נשלחו אתמול (ג') לכלא על ידי מפקד הגדוד, סגן-אלוף יהודה ואך. כמו כן, הוחלט בחטיבה לפרק את מחלקת הרתק שבה שירתו הלוחמים. ייתכנו צעדים נגד חיילים נוספים בגדוד.

 

עוד בערוץ החדשות:

הליכוד: הצענו האוצר ללפיד, החוץ נשאר אצלנו

הייגל לברק: נמשיך לתמוך, חרף הקיצוץ בתקציב

 

מפקד הפלוגה שעליו הלינו הלוחמים מונה לתפקיד לפני כמה חודשים, לאחר שהגיע מיחידה מובחרת. חלק מחייליו אף הגישו קבילה נגדו, ובשבוע שעבר הגיע נציג מנציבות קבילות החיילים לבקר את הפלוגה, השוהה בימים אלו באימון. גם קרוביהם של הלוחמים העידו כי הם סובלים זה שבועות ארוכים מיחס רע מצד המפקד, שמתבטא לטענתם גם במתן מטלות מנהלתיות שנחשבו בעבר למנת חלקם של החיילים ה"צעירים" יותר.

 

"אלו לוחמים שתקופה ארוכה מסתובבים עם בטן מלאה, וכל הפניות שלהם למפקדים לא שינו מאומה", הסביר גורם שמקורב לחיילים. "בתקופת התעסוקה המבצעית בעזה, לפני האימון, הם עמדו בהצלחה והצטיינו במשימות המבצעיות שלהם, ולא חשבו לרגע לסרב פקודה בזמן תעסוקה מבצעית מתוך אחריות לביטחון המדינה. הם קיוו שלפחות עד האימון הדברים ישתנו.

 

"איך אפשר לשרת שלוש שנים, ללא יציאה לקורסים, ללא שיפור בתנאים ובזכויות, בתפקיד כל כך תובעני ושוחק?" הוסיף הגורם, "נהייתה אווירה לא נעימה בגדוד, ללא מוטיבציה, וזה בלשון המעטה". בצבא טוענים, מנגד, כי בכל הקשור לסירוב פקודה או לשוויון בין חיילים ותיקים לצעירים, בכוונתם לנקוט מדיניות של "אפס סובלנות", גם במחיר של ענישה רחבה ופגיעה זמנית בכוח האדם הקיים.

 

יש לציין כי זהו המקרה השלישי של תקרית על רקע יחסי "צעירות-ותיקות" שנרשם בחטיבת גבעתי בשנה וחצי האחרונות. בנובמבר 2011 נחשף ב-ynet כי עשרה לוחמים מאותו הגדוד נענשו, וחלקם נשלחו לכלא, לאחר שסירבו פקודה בנסיבות דומות, במהלך תעסוקה מבצעית בגבול לבנון. בפרשה אחרת, שנחשפה בתחילת השנה שעברה, הורשעו לוחמים מגדוד צבר של החטיבה בהתעללות ובהכאת לוחמים צעירים יותר.

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "שבעה מחיילי הגדוד נשפטו על עבירת סירוב פקודה לביצוע מטלות. הרקע להתנהגותם הוא יחסי ותיקות-צעירות אשר להם אין מקום בצה"ל ואשר עומדים בניגוד גמור לפקודות הצבא".

 

Read this article in English

 


פורסם לראשונה 05/03/2013 23:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיילי גבעתי בשטח (ארכיון)
צילום: הרצל יוסף
מומלצים