שתף קטע נבחר

ארה"ב תעניק עיטור ל"תומכת היטלר ואל-קאעידה"

מחלקת המדינה האמריקנית תעניק מחר עיטורי כבוד לעשר נשים מרחבי העולם, ובהן גם סמירה איברהים ממצרים. אתר ימני חושף ציוצים שלה: "היום התפוצץ אוטובוס ישראלי בבורגס, איזה יום מתוק", "הלוואי שאמריקה תישרף כל שנה"

סמירה איברהים היא צעירה מצרית אמיצה שחשפה כי צבא מצרים ערך "בדיקות בתולין" לנערות שנעצרו בכיכר תחריר בזמן המהפכה. במקום לשתוק, היא בחרה לפתוח את פיה, ועל כך תזכה מחר (יום ה') לעיטור כבוד ממזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, בנוכחות הגברת הראשונה מישל אובמה. עיטור זה מוענק לנשים מרחבי העולם שהפגינו אומץ יוצא דופן. אלא שמתברר שאיברהים לא היססה גם לחשוף את דעותיה בנושאים אחרים, וחוקר אמריקני-מצרי טוען כי היא פרסמה בטוויטר ציוצים בזכות היטלר, פיגועי 11 בספטמבר, והפיגוע בבורגס.

 

באתר ה"וויקלי סטנדרט", כתב עת אמריקני ימני, כותב החוקר סמואל טדרוס כי ב-18 ביולי, לאחר הפיגוע בבורגס שבו נרצחו חמישה ישראלים ובולגרי, איברהים צייצה: "פיגוע באוטובוס של תיירים ישראלים בבורגס. היום הוא יום מתוק עם הרבה חדשות מתוקות". טדרוס מצרף קישורים לכל הציוצים.

 

באוגוסט היא פרסמה את האמירה הבאה: "ככל שעובר הזמן אני מגלה שאף פעולה שמנוגדת למוסר, אף פשע נגד החברה, לא מתרחשים מבלי שליהודים הייתה יד בדבר. היטלר".

 

הציוץ על היטלר ()
הציוץ על היטלר

הציוץ על הפיגוע בבורגס ()
הציוץ על הפיגוע בבורגס
 

ביום השנה האחרון לפיגועי 11 בספטמבר, כשהמון ניסה להסתער על השגרירות האמריקנית בקהיר והסיר ממנה את הדגל האמריקני, טדרוס טוען כי איברהים צייצה: "היום הוא יום השנה ל-9/11. הלוואי שבכל שנה נחזה בשריפתה של אמריקה". טדרוס כותב שאיברהים מחקה את הציוץ כעבור שעתיים, אך פעיל מצרי אחר שמר צילום מסך שלו בחשבון שלו.

 

צילום המסך שמתעד כביכול את הציוץ של איברהים על שריפת אמריקה ()
צילום המסך שמתעד כביכול את הציוץ של איברהים על שריפת אמריקה

 

טדרוס, חוקר במכון האדסון שבוושינגטון, היה על פי האתר שלו במכון חבר ב"איגוד המצרי לצעירים ליברלים" ששם לו למטרה להפיץ רעיונות ליברליים בקרב צעירי מצרים. הוא כתב כי אתמול צייצה איברהים: "החשבון שלי נפרץ בעבר וכל ציוץ על גזענות או שנאה איננו בשמי". הוא מייחס זאת לחשש אפשרי של איברהים מפני הזעם שעלולים הציוצים הקודמים לעורר במהלך ביקורה בוושינגטון, וטען כי בעבר לא הזכירה כל "פריצה" של חשבונה.

 

איברהים טוענת כי חשבונה נפרץ ()
איברהים טוענת כי חשבונה נפרץ

 

בדיווח לא הייתה התייחסות של מחלקת המדינה לדברים. באתר שהקימה מחלקת המדינה לציון עשר

הזוכות בעיטור האומץ לנשים נכתב על איברהים: "היא התמודדה עם לחץ תרבותי עצום לשמור על שתיקה ותבעה את הממשלה... כשהייתה בתיכון נעצרה בגלל עבודה שכתבה שמתחה ביקורת על התמיכה הלא כנה של המנהיגים הערבים בפלסטינים. היא ממשיכה למלא תפקיד חשוב בסצנה הפוליטית המצרית. היא המתאמת של תנועת 'דעי את זכויותייך' שפועלת לקידום מודעות פוליטית וזכויות נשים במצרים".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איברהים. טענה אתמול כי חשבונה נפרץ
מומלצים