שתף קטע נבחר

צילום: עוז מועלם וראובן שוורץ

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה גם את פנרבחצ'ה

הצהובים קלעו באחוזים נהדרים מחוץ לקשת, השיגו ניצחון שלישי ברצף (85:94) בטופ 16 והעפילו, לפחות זמנית, למקום ה-4. היקמן (18) וסמית' (16) בלטו, חלום ההעפלה לשלב ההצלבה חי וקיים

ממשיכים לחלום. נכון, יש עוד דרך ארוכה וארבעה משחקים לסיום שלב הטופ-16, אבל מכבי ת"א עלתה הערב (ה'), לפחות זמנית, למקום הרביעי בבית 6. הצהובים חזרו מטורקיה עם 85:94 על קבוצת הכוכבים של פנרבחצ'ה, שהעונה האירופית שלה הסתיימה כבר מזמן.

 

עוד ב-ynet ספורט:

יובנטוס ופ.ס.ז' העפילו לרבע גמר הצ'מפיונס

ליאור אליהו נפצע, בספק למשחק הערב של מכבי ת"א

לילה מטורף ב-NBA: סל ניצחון ללברון, קאמבק ענק ללייקרס

חשיפה: האסטרטגיה של מיץ' גולדהאר

 

עבור דייויד בלאט ושחקניו מדובר בניצחון שלישי רצוף, וחשוב במיוחד. ריקי היקמן רשם ערב אדיר, דייויד לוגאן הוסיף גם הוא דקות מצוינות ובכלל, הצהובים להטו מחוץ לקשת (15 מ-27) ועלו ליתרון דו-ספרתי כבר ברבע השני.

 

ומה יש להגיד על פנרבחצ'ה? הטורקים אמנם השקיעו כ-30 מיליון יורו בקיץ, אבל קבוצת הכוכבים הזו לא התחברה גם הפעם. בויאן בוגדאנוביץ' היה נקודת אור, אבל בערב כזה, הוא לא ממש ירצה לתייק את המשחק בזיכרון.

 

 

ג'יימס, פקר ופרלדז'יץ' נאבקים על הכדור ( צילום: EPA) ( צילום: EPA)
ג'יימס, פקר ופרלדז'יץ' נאבקים על הכדור( צילום: EPA)

 

מהלך המשחק

מכבי פתחה טוב יותר את הרבע הראשון. תוך דקה וחצי הראה לוח התוצאות 0:5 לאורחים ושתי נקודות של היקמן כבר קבעו 4:10 (3). מאותו

 רגע הטורקים התעוררו. ריצת 0:11, בניצוחו של בויאן בוגדאנוביץ', הפכו מהר מאוד את התוצאה ושלחו את דייויד בלאט להזעיק פסק זמן בהול. דרקו פלאניניץ', בדקות נהדרות, החזיר את היתרון לאלופה הישראלית, שלשה של בוגדאנוביץ' קבעה 22:22 (10).

 

הרבע השני כבר היה בשליטת קבוצה אחת. וזו לא הייתה פנרבחצ'ה. לוגאן תפר שלשה, פלאניניץ' המשיך בערב הנהדר שלו ותוך פחות מחמש דקות ריצת 3:14 הסתיימה ביתרון 25:36. ואז, במקום לדרוס, המומנטום של מכבי נעצר. פלאניניץ' התחיל גם לעשות שטויות והפער ירד ל-36:29 (16). פקר וחבריו צימקו שוב עד ל-46:40, אבל היקמן, עם שלשה גדולה על הבאזר, סידר לצהובים פלוס 9 בהפסקה (40:49).

 

פרלדזיץ' מנסה לתפוס את היקמן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פרלדזיץ' מנסה לתפוס את היקמן(צילום: EPA)

 

בלאט צופה במתרחש (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בלאט צופה במתרחש(צילום: EPA)

 

מכבי ת"א המשיכה ביום קליעה נהדר מחוץ לקשת. לוגאן, אוחיון וסמית' סחפו את קבוצתם שוב ליתרון דו-ספרתי, 49:60 (35), למרות נסיונות

 חזרה של הטורקים. היקמן, במשחק כמעט מושלם, המשיך להתעלל ביריבה והפער צמח עד ל-56:71. עד סיום הרבע פנר צימקה ל-71:60.

 

סאבאס והטורקים הצליחו להתקרב עד ל-78:72, אבל יוגב אוחיון, בשלשת קלאץ', נתן למכבי אוויר בדקות לא טובות. הקליעות מבחוץ המשיכו להיכנס (ובאחוזים נהדרים) והחבורה של בלאט לא הסתכלה לאחור. בסיום: ניצחו חוץ מרשים 85:94 על פנרבחצ'ה.

 

קלעו למכבי ת"א: היקמן 18, סמית' 16, לוגאן 15, ג'יימס 13, פלאניניץ' 11, אוחיון 8, רוט 7, אליהו, קיינר מדלי ולנדסברג 2 כ"א. הירבו לפנרבחצ'ה: בוגדאנוביץ' 26, פרלדז'יץ' 15.


פורסם לראשונה 07/03/2013 21:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים