שתף קטע נבחר

צילום: AFP

פלאפל וחומוס - הארוחה שפרס מכין לאובמה

נשיא ארצות הברית אוכל הכול ואוהב במיוחד בשר אדום ומרטיני - זה המסר שהתקבל בבית הנשיא לקראת ביקור אובמה בשבוע הבא בישראל. הטבחים כבר החלו לארגן את המצרכים

במהלך ביקורו בישראל בשבוע הבא יאכל נשיא ארצות הברית ברק אובמה ארוחת ערב חגיגית בבית הנשיא בירושלים. בסביבת הנשיא שמעון פרס מתארים את הביקור כאחת מהפסגות בקריירה. האולם, שכבר ראה בחייו שועי עולם, יעוצב בצבעי לבן וכסף. ומה יאכל אובמה? בבית הנשיא יבקשו להדגיש את הישראליות ויגישו, בין היתר, פלאפל חם וחומוס עם גרגירים ופטרוזיליה.

 

ביקור אובמה - כתבות נוספות ב-ynet:

 

לנשיא האמריקני, שינחת בארץ ביום רביעי ויתארח אצל הנשיא בערב של יום חמישי, אין רגישות לסוגי אוכל והמסר שהתקבל הוא שהנשיא אוכל הכול ואוהב במיוחד בשר אדום ומרטיני. במנה הראשונה בארוחה תהיה "צלחת ים" ובה דגים בסגנונות שונים עם עשבי תיבול. המנה העיקרית תכלול דואט של פילה בקר וצלע טלה ולצדה יוגשו פלפל ממולא בבורגול וסלט ישראלי קצוץ. לקינוח יוגשו קדאיף לצד תמר ופירות טריים. בכוסות יימזג יין ישראלי מהרי ירושלים.  

 

במהלך ארוחת הערב יעניק פרס לאובמה את "עיטור הנשיא". האולם יוסב לחדר נשפים. מדובר באירוע מצומצם מאוד, שלאחר דיונים עם האמריקנים הוחלט כי ייקחו בו חלק רק 120 אנשים, כחצי מהם אמריקנים וחצי ישראלים. בין המשתתפים - נשיא בית המשפט העליון, מנהיגים דתיים, בכירי זרועות הביטחון ואורחים נוספים. במשכן מתכננים קבלת פנים בסגנון ישראלי מכובד. הקהל שהוזמן יצעד על השטיח האדום, ייכנס אל קבלת הפנים ומשם אל האולם, וקוד הלבוש יהיה לבוש פורמלי, אבל לא טוקסידו.

 

לפני שאובמה ייכנס לאולם הוא ישוחח ביחידות עם הנשיא פרס. השניים ייכנסו יחד ויתיישבו בשולחן הנשיאות. ברגע השיא של הטקס יקרא המנחה – שזהותו עדיין לא נקבעה – לנשיא ויקריא את נימוקי הפרס. לאחר מכן הנשיא אובמה ישא דברים בפני הקהל והשניים יתיישבו ויתפנו למופע שירה של ריטה ודוד ד'אור.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

בבית הנשיא כבר עובדים במלוא המרץ על הטקסים לכבוד הנשיא. כבר בנמל התעופה ייערך לאובמה טקס שיאורגן על ידי משרד הביטחון וביקור בסוללת "כיפת ברזל" שתוצב במקום. בסביבות השעה 16:00 יגיע הנשיא האמריקני אל משכנו של פרס בירושלים, משכן שיהפוך לאחד האזורים המאובטחים במדינה. שם יתקיים הטקס האזרחי הראשון של ביקורו.

 

הקונספט שנבנה בסביבתו של פרס הוא "ישראל במיטבה". כשאובמה יצעד על השטיח האדום יקבלו אותו שתי שורות של ילדים עם דגלי ישראל וארצות הברית. לאחר מפגש בין שני הנשיאים והילדים, יחתום אובמה על ספר האורחים הרשמי. המחווה לנשיא תמשיך בתוך האולם: ילד מיישוב הדרום יודה לאובמה באנגלית על "כיפת ברזל", ותלמידה אחרת בתוכנית אילן רמון תביע את התודה על שיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי.

 

מקהלה של ילדים תשיר בפניו שיר קצר שיכלול מילים בעברית, אנגלית וערבית. בסיום הטקס ייכנסו הנשיאים ובכירי המשלחות לטרקלין, לפגישה שמתכוננת להימשך 50 דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הזוג אובמה עם פרס בבית הלבן. רעיית הנשיא האמריקני לא תגיע
צילום: AFP
מומלצים