שתף קטע נבחר

צילום: אורן אהרוני

אסון מרתון ת"א: ריטואל חוזר של נפגעים

האירוע שהסתיים עם מותו של רס"ר מיכאל מיכאלוביץ' וטיפולם של כ-80 אנשים, כולל שניים במצב קשה, היה חריג בכמות הנפגעים אך לא ראשון מסוגו. מדי שנה עשרות מתייבשים וקורסים תחת עול המרוץ

מרתון תל אביב שנערך אתמול (ו'), הסתיים בטרגדיה נוראית בו נפטר רס"ר מיכאל מיכאלוביץ' וכ-80 רצים טופלו, כאשר 32 מהם עדיין בבתי החולים, שניים מתוכם עדין במצב קשה.

 

עוד על אסון המרתון ב-ynet

 

מיכאלוביץ', שהשתתף במקצה חצי המרתון (21.1 קילומטר), התמוטט לאחר שחצה את קו הסיום עקב מכת חום, ונפטר לאחר חצי שעה בו נאבקו על חייו הרופאים במרפאת שדה שהוקמה בגן 'צ'ארלס קלור'.

 

מקצה המרוץ במרחק המלא (42.195 ק"מ) נדחה בשל החום הכבד שהיה צפוי קודם לכן ובעקבות הנחיות משרד הבריאות, והוא אמור להתקיים, לפחות נכון לשעה זו, ביום שישי הקרוב (22.3.13) בפארק הירקון. כאשר המירוצים בשאר המרחקים התקיימו כסדרם אך זמני ההזנקה הוקדמו.

 

חילופי טענות בין העירייה למשרד הבריאות החלו שעה לאחר האסון, כאשר במשרד הבריאות טענו כי התריעו  על הסכנה וביקשו לבטל את המרוץ, אבל העירייה התעקשה. מצד שני, העירייה טוענת כי הם קיבלו את כל האישורים לקיים את האירוע ופעלו על פי כל ההנחיות הנדרשות.

 

גם בעבר היו נפגעים, אך לא באותו סדר גודל. מרתון 2011 (צילום: יועד כהן) (צילום: יועד כהן)
גם בעבר היו נפגעים, אך לא באותו סדר גודל. מרתון 2011(צילום: יועד כהן)

 

היסטוריה של תקלות

שלושה מרתונים גדולים נערכים בישראל בשנים האחרונות. זה של טבריה, הנחשב לאליפות ישראל

 ומתקיים כבר 36 שנה. המרתון בירושלים שרק רק לאחרונה, וזה של תל אביב, שחודש לאחר הפסקה של 15 שנים, לפי החלטת ראש העירייה רון חולדאי, במסגרת חגיגות מאה שנים להיווסדה של העיר תל אביב-יפו.

 

המרוץ שנערך בת"א זו השנה החמישית ברציפות, היה רצוף באירועים קשים כבר מתחילתו. ב-2009 העיב על חגיגות החידוש, פציעתו הקשה של רץ בן 38, שאיבד את הכרתו ובנוסף אליו הצוות הרפואי טיפל בעוד 11 משתתפים שסבלו ממכת חום והתייבשות.  שנה לאחר מכן, המספרים הלכו ועלו כאשר 39 רצים קיבלו לטיפול, 11 מהם פונו לבית החולים ו-4 הוגדרו במצב קשה והגיעו לאיכילוב מונשמים.  

 

ומה קרה ב-2011? 15 רצים לא סיימו את הריצה ונזקקו לטיפול רפואי. 12 במצב קל שסבלו מהתייבשות ומכת חום, גבר בן 39 לקה בהתקף לב ושלושה במצב קשה, כשאחד מהם בן 42 נפטר לאחר ארבעה ימים. בשנה שעברה למרות מזג האוויר הנוח ואף טפטופים קלים, שמונה מהמשתתפים במרתון התייבשו ופונו לבית החולים. 43 מהם טופלו במאהל איכילוב. מתוך השמונה שפונו לחדר המיון, שישה הוגדרו במצב קל ושניים במצב בינוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרתון תל אביב
צילום: עידו ארז
מומלצים