שתף קטע נבחר

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

מתחילים לעבוד: השרים החדשים נכנסים ללשכות

שר הביטחון החדש יעלון היה הראשון להיכנס למשרדו, והבטיח לנהוג "בחרדת קודש". לבני קיבלה את שרביט המשפט, וגרמן פנתה לקודמה במשרד הבריאות: "תלווה אותי כדי לשמור על הרפורמות שבהן התחלת". גם שרי האוצר, החינוך והתמ"ת נכנסים ללשכות החדשות

אחרי שהושבעו והצטלמו בבית הנשיא , מתחילה העבודה האמיתית של 22 שרי הממשלה ה-33: ב-11 משרדי ממשלה החלו היום (ג') טקסי חילופי שרים, שבהם נפרדים מהשרים היוצאים ומקבלים את פני החדשים.

 

ממשלת נתניהו השלישית (צילום: אבי אוחיון לע"מ) (צילום: אבי אוחיון לע
ממשלת נתניהו השלישית(צילום: אבי אוחיון לע"מ)
 

בשעות הצהריים המוקדמות נכנס שי פירון למשרד החינוך. סגן שר החינוך היוצא, ח"כ אליעזר מוזס, בירך את השר הנכנס והדגיש את חשיבותם של לימודי הקודש. "כל מי שעמד בראשות ועדת הכספים, מהרב רביץ ועד גפני לא למדו לימודי ליבה ובכל זאת היו מוצלחים". השר היוצא הודה לעובדי המשרד ואמר: "בלי הגזמה, עם ישראל חייב לכם תודה גדולה". הוא סיפר כי כל מה שקרה בקדנציה שלו "סתר את ההערכות שקיבלתי בתחילתה, הצלחתי יותר ממה שקיוויתי ביחס להצבת היעדים", והגדיר את כהונתו כ"תור הזהב של מערכת החינוך". 

 

פירון מצדו אמר שהזמין לטקס חוץ מאמו גם את מורתו בכיתה א', ש"זכות הבכורה שמורה לך", והוסיף: "הגעתי לפסגת חלומותיי, הגעתי למקום הקדוש ביותר שאני יכול לחלום עליו". הוא הזהיר כי "אין דבר שמאיים על חברה יותר מטשטוש מעמד המורה", והציע לא לשכוח ש"אנחנו אוהבים ילדים ועובדים בשבילם". עוד אמר כי המשרד של קודמו אכן הגיע להישגים מרשימים אבל "אסור לשכוח לשאול מה נשתנה". הוא סיפר כי לא פעם ביש עתיד התעמתו עם שר החינוך, אך "זה נבע מהערכה גדולה".

 

נפתלי בנט ושלום שמחון מחליפים את משרד התמ"ת (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
נפתלי בנט ושלום שמחון מחליפים את משרד התמ"ת(צילום: גיל יוחנן)
  

פירון נכנס לחינוך, סער עוזב למשרד הפנים (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
פירון נכנס לחינוך, סער עוזב למשרד הפנים(צילום: אוהד צויגנברג)
 

טקס חילופי גברי במשרד האוצר בישר רשמית על כניסתו של יאיר לפיד לתפקיד. אתמול סיפר השר כי כבר לישיבת הממשלה הראשונה הגיע עם "התיק של אבא". השר היוצא ד"ר יובל שטייניץ אמר: "הגעתי לכאן בתקופה של מהומת אלוהים ואני מסיים כאן היום בתחושה של סיפוק. זה תפקיד לא קל".

 

הוא הודה: "נהניתי ולפעמים גם סבלתי. החודשים הראשונים היו קשים, לא היה ברור אם נצליח להתמודד עם המשבר ולהגן על כלכלת ישראל ועל האזרחים". עוד הוסיף: "מדברים לפעמים על השכלה פורמלית. זה חשוב, אבל אני לא זוכר איזו אוניברסיטה סיים יוסף. שכל, אינטליגנציה טבעית, יכולת חשיבה - זה הדבר הכי חשוב, יותר מכל תעודה". הוא פנה ללפיד ואמר: "יש לך האינטליגנציה, הפתיחות והתפישה המהירה. אלה הנכסים הכי חשובים להצלחה בתפקיד הזה. אני מעביר לך, יאיר, את המדינה ואת הכלכלה במצב טוב ממה שקיבלתי אותה". לפיד מצדו בירך את שטייניץ על הישגיו, והודה לו: "עוד לא התרגלתי לדבר בשם מדינת ישראל, אבל בשם מדינת ישראל כולנו מודים לך".

 

מתחלפים במשרד האוצר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
מתחלפים במשרד האוצר(צילום: עידו ארז)

 

בטקס שנערך במשרד הפנים ערך השר הנכנס גדעון סער היכרות עם עובדי המשרד. השר היוצא אלי ישי בירך אותו וסיפר על היכרותם ארוכת השנים. "אני מעביר לך משרד טוב, משרד חזק עם אנשים יקרים. תוכל להמשיך לקדם פה דברים עצומים". ישי סקר את התחומים שהיו תחת אחריותו. לגבי המסתננים אמר: "זו הייתה ה-משימה של הקדנציה הזו, ניהלתי מאבק חסר פשרות וידעתי שאם לא אעבוד מהר, יהיו פה היום 200 אלף מסתננים. בלמנו את הכניסה שלהם, זה הישג גדול מאוד". לעובדי המשרד אמר ישי: "תמצאו שר עובד, מוכשר וחרוץ שהאזרח הקטן לנגד עיניו". ישי הבטיח: "נחזור בגדול", והזהיר את סער כי אם הקיצוץ ברשויות המקומיות יעבור, הוא "יאכל חצץ".

 

סער הודה לישי על ביצוע תפקידו וסיפר על קשריו האישיים עמו: "אין הרבה חברים בפוליטיקה אבל זה המקרה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל". סער הבהיר כי בכוונתו "להוביל רפורמות ומהלכים גדולים במשרד", והוסיף: "אהיה שר פנים עם הפנים לאזרח ועם הפנים לפריפריה". הוא סיפר כי ערך בדיקה וממנה עלה שהוא שר הפנים הראשון מטעם הליכוד. הוא שיבח את עבודתה הפרלמנטרית של סגניתו, ח"כ פאינה קירשנבאום, והביע תקווה לשיתוף פעולה פורה ביניהם. 

טקס במשרד המשפטים (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
טקס במשרד המשפטים(צילום: אוהד צויגנברג)

 

בהמשך הבוקר תפסה את מקומה שרת המשפטים ציפי לבני במשרד שבמזרח ירושלים, ועובדיו נפרדו מהשר היוצא יעקב נאמן. לבני אמרה בטקס, שהיא נכנסת לתפקיד מתוך בחירה מלאה וכי היא רואה בהליך המדיני שעליו היא אמונה ובתפקיד שרת המשפטים - שני צדדים משלימים. "באתי להגן על בתי המשפט ועל החוק, ומשרד המשפטים הוא בחזית המאבק. הוא המגדלור ששופך אור על החברה הישראלית". לבני הבהירה: "אני מתכוונת להילחם בגזענות ולדאוג שישלמו מחיר קשה על 'תגי מחיר'". לדבריה, בכוונתה להגן על המוסדות המשפטיים אך גם לקיים דיונים ועל הדרך לחזק את אמון הציבור במערכת המשפטית, אשר "יש מקום גם לביקורת כלפיה".

 

המשרד לקידוש השם

במשרד הדתות התקיים טקס בהשתתפות השר לשירותי דת עד כה יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, וסגן שר הדתות החדש, אלי בן דהן. בנט הכריז: "זו הסיירת של היהדות במדינת ישראל והאחריות כבירה". הוא ציין כי אחת המשימות שהבית היהודי נטלה על עצמה היא "להחזיר את הנשמה היהודית למדינה" - ואת זה הם מבקשים לעשות במשרד. "זהו המשרד לקידוש השם", אמר.

 

בהמשך היום נכנס רשמית בנט לתפקידו במשרד התמ"ת. שלום שמחון, השר היוצא, בירך: "אני שמח שאדם חזק פוליטית מגיע להוביל את המשרד, זו תהיה הזדמנות אמיתית להובילו לעידן החדש. עליך לייצר בשבע השנים הבאות 700 אלף מקומות עבודה". בנט אמר: "כרגע הבעיה העיקרית במדינת ישראל היא יוקר המחייה. אין יום בחודשים האחרונים שלא בא אלי מישהו שאמר, 'עזוב אותי מפוליטיקה. קשה פה'. כל המדינה מסתכלת אלינו ורוצה פתרונות. המשרד הזה יהיה מוטה להפגת הקושי הגדול של אזרחי ישראל. אנשים טובים עוזבים את הארץ. פשוט קשה פה. יקר מידי. זה מצב אנטי ציוני ואנחנו בתור משרד מאוד ציוני נפתור את בעיית יוקר המחיה".

 

"אומר את מה שהוא חושב, עושה את מה שהוא אומר"

הטקס הראשון התקיים בקריה בתל אביב, שם החליף שר הביטחון הנכנס משה (בוגי) יעלון את אהוד ברק. הטקס נפתח בהמנון ולאחר מכן סקר יעלון את משמר הכבוד ולחץ ידיים לקציני המטה הכללי, וברקע התנגן "שירו של צנחן". לאחר מכן עלה השר ללשכתו החדשה להרמת כוסית. יעלון הוא הרמטכ"ל החמישי שהופך לשר ביטחון - לאחר משה דיין, יצחק רבין, שאול מופז וברק. בטקס אמר השר היוצא: "בוגי הוא אדם שגם במדים וגם בלעדיהם יודע איפה הוא נמצא, יציב, לא מתנדנד, הוא אומר את מה שהוא חושב, עושה את מה שהוא אומר, הוא ישנו שם". יעלון אמר שהוא מודע לאחריות הרבה בתפקיד: "המשימה הזו היא שליחות, היא חשובה", והבטיח לנהוג בה "בחרדת קודש".

 

ממשלה חדשה - דיווחים נוספים ב-ynet:

נתניהו בישיבה הראשונה: "מצפים שנעבוד יחד"

כיפת גיל הזהב: יום ההשבעה של אורי אורבך

כל השרים: כך תיראה ממשלת נתניהו השלישית  

 

 (צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון) (צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)
(צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)

 (צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון) (צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)
(צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)
  

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

 

שמיר נכנס למשרד החקלאות (צילום: גדעון מרקוביץ') (צילום: גדעון מרקוביץ')
שמיר נכנס למשרד החקלאות(צילום: גדעון מרקוביץ')
  

בטקס במשרד הבריאות נכנסה לתפקידה יעל גרמן. עד כה אויש המשרד בידי סגן שר בלבד, יעקב ליצמן מיהדות התורה. גרמן פנתה אליו: "אני מבקשת שתלווה אותי בתקופה הראשונה, כדי ללמוד ולשמור על ההישגים והרפורמות שבהן התחלת".   

 

 

 

למשרד הרווחה נכנס מאיר כהן (יש עתיד), אשר הכריז כי יתנגד לכל קיצוץ במשרדו: "לא אתן שיקצצו, הרווחה זה לא מקום שבו אפשר לחסוך כסף". הוא הבהיר כי בכוונתו לפעול להקמת מועצת שרים שתגבש תוכנית למלחמה בעוני, לשפר את תנאיהם של העובדים הסוציאליים ולמנוע הפרטות. שר הרווחה היוצא משה כחלון בירך את כהן ואמר כי "מדינת ישראל נותנת שירותי רווחה מצויינים. תמיד צריך עוד ואפשר עוד, אבל לצערנו המשאבים לא בלתי מוגבלים. בשנה וחצי האחרונות הוספנו כסף שאתה תצטרך להיאבק עליו".

 

יאיר שמיר נכנס למשרד החקלאות. חלוקת התיקים בקרב שרי הליכוד נחתמה רשמית במשרד האנרגיה והמים, שם נכנס לתפקידו סילבן שלום, אשר מכהן גם כשר לפיתוח הנגב והגליל.  

 

למשרד התקשורת נכנס גלעד ארדן (הליכוד ביתנו) ולמשרד לענייני גמלאים נכנס אורי אורבך (הבית היהודי).

 

Read this article in English


פורסם לראשונה 19/03/2013 08:31

 

בהכנת הידיעה השתתפו יואב זיתון, אביאל מגנזי, עומרי אפרים, שחר חי, בועז פיילר, קובי נחשוני ונועם (דבול) דביר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהונתן צור
חילופים במשרד הפנים
צילום: יהונתן צור
צילום: ירון ברנר
יעלון בטקס בקריה
צילום: ירון ברנר
בהצלחה. ראש הממשלה
צילום: גיל יוחנן
צילום: עידו ארז
גרמן. למשרד הבריאות
צילום: עידו ארז
צילום: אוהד צויגנברג
משרד החינוך
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים