שתף קטע נבחר

"ה-CIA מעביר מידע מודיעיני למורדים בסוריה"

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", סוכנות הביון האמריקנית מסייעת למורדים כדי לבלום איסלאמים קיצוניים ולחזק את החילונים. בנוסף, ארה"ב נעזרת ברשתות ריגול של ירדן ושל ישראל. ולמה האופוזיציה הסורית טורחת לפרסם את המידע הזה?

ארה"ב מעורבת במתרחש בסוריה מעבר למה שהנשיא ברק אובמה הודה עד כה במסיבות העיתונאים שקיים בישראל ובירדן. ה-CIA מגביר את פעילותו בסוריה על ידי העברת מידע מודיעיני חיוני לקבוצות מסוימות באופוזיציה הנלחמות נגד כוחות משטרו של בשאר אסד.

 

כתבות נוספות בעולם:

 

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח הבוקר (שבת) על הסיוע של סוכנות הביון המרכזית לאופוזיציה, שמקורו במחשבה על היום שלאחר נפילת משטר אסד ועל מאזן הכוחות הפנימי במדינה בין הלוחמים החילונים לבין הקיצונים. המעורבות הזו נועדה לסייע להגברת כוחם של הלוחמים החילונים בקרב האופוזיציה ולבלום את הכוחות האיסלאמים הקיצוניים כמו אל-קאעידה.

 

מורדים בחלב             (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מורדים בחלב (צילום: AFP)

 

הפעילות המוגברת של ה-CIA מחזקת את המאמצים של גורמי מודיעין מערבים לסייע לאופוזיציה באימונים, לרבות אימונים של לחימה בשטח בנוי, שימוש בנשק נגד טנקים ולימוד אמצעים לחשוף ניסיונות של מרגלים מטעם המשטר הסורי לחדור לשורות המורדים.

 

"הוול סטריט ג'ורנל" כותב מפי מקורות אמריקנים ואירופים כי ארה"ב מסתמכת גם על סוכנויות המודיעין של ישראל ושל ירדן, המפעילות רשתות ריגול בתוך סוריה. לפי העיתון, גורמי מודיעין ישראלים לחצו על עמיתיהם מאירופה ומארה"ב לחזק את הכוחות החילונים בסוריה בגלל חשש מהכוחות המסונפים לאל-קאעידה. החשש הישראלי הוא כי פסיביות אמריקנית במהלך מלחמת האזרחים תחליש את יכולתה להשפיע ביום שלאחר השגת ההכרעה.

 

על פי הדיווח, ה-CIA מעניק מידע מודיעיני ליחידות קטנות של מורדים לאחר שעברו בדיקות כדי לוודא שאינן קשורות לחמושים איסלאמים. ה-CIA שיגר אנשים לטורקיה כדי לעזור למורדים אשר נמצא כי הם אינם קיצונים, לפני שהם מצוידים בנשק שמגיע ממדינות המפרץ הפרסי.

 

זאת בהתאם לדבריו של אובמה במסיבת עיתונאים בירדן אתמול: "אני מודאג מאוד מהאפשרות שסוריה תהפוך למובלעת של קיצונים, כי הקיצונים פורחים באווירה של כאוס. הם פורחים במדינות כושלות ובמקומות שיש בהם ואקום שלטוני".

אבל בממשל וב-CIA לא מאשרים את הגברת המעורבות. ה-CIA פועל במקביל בעיראק כדי לעזור לעיראקים לבלום מעבר של לוחמי אל-קאעידה לשטחה של סוריה.

 

בכירים משתי המפלגות מאיצים בנשיא להגביר את הפעילות הצבאית האמריקנית בסוריה. סנאטור קרל לווין היהודי-הדמוקרטי, יו"ר ועדת שירותי הביטחון, וסנאטור ג'ון מקיין, מבכירי הרפובליקנים בוועדה, קוראים לנשיא לשקול לערוך התקפות מדויקות מהאוויר כדי לנטרל את חיל האוויר ואת סוללות טילי הסקאד. לארה"ב יש יכולת איסוף מידע מלוויינים ומאמצעים אחרים על תנועות של חיילים ומטוסים ועל מחסני נשק. מכ"ם אמריקני רב עוצמה המוצב בטורקיה מאפשר לאתר מקום שיגור של טילי סקאד.

 

המידע על המעורבות האמריקנית הסמויה מגיע בעיקרו מגורמי אופוזיציה במאמץ לחשוף אותה ולאלץ את הממשל להגביר את הסיוע בפומבי. לפי האופוזיציה הסורית, ה-CIA פועל יחד עם גורמי מודיעין בריטים, צרפתים וירדנים לאמן את האופוזיציה הסורית.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מורד סורי בחלב
צילום: רויטרס
מומלצים