שתף קטע נבחר

צפו: מורדים השתלטו על גדוד צבא אסד בקוניטרה

בתום קרבות של כמה ימים השתלטו המורדים על גדוד ארטילריה, לא רחוק מהאזור המפורז. בסרטון מוצג תותח נ"מ שנפל שלל

מלחמת האזרחים בסוריה נמשכת כבר יותר משנתיים, והקרבות מתקרבים יותר ויותר לגבול הישראלי: רשת אל-ג'זירה דיווחה אמש (ג') שהמורדים השתלטו על גדוד ארטילריה של צבא אסד בכפר עין א-תינה שבמחוז א-קוניטרה, לא רחוק מהאזור המפורז בין סוריה וישראל. ההשתלטות בוצעה לאחר קרבות עזים שנמשכו כמה ימים בין הצבא לבין כוחות המורדים. בסרטונים שהועלו לרשת ניתן לראות רכבים צבאיים שהמורדים הצליחו לקחת כשלל, תחמושת ומקלעים. באחד מהסרטונים אף הם מציגים תותח נ"מ. 

 

המורדים טוענים: זה תותח הנ"מ שנפל בידינו

 

העמדה שכבשו המורדים לא רחוק מהאזור המפורז

 

גורמי אופוזיציה מסרו כי הכוח שהשתלט על העמדה נקרא "אבאביל חוראן", ואנשיו פלשו אליה מכמה צירים במקביל, חרף הפגזה כבדה של הצבא. במקביל דווח באל-ג'זירה שהצבא הסורי ירה שני טילי סקאד לעבר דרום המדינה, אך לא נמסר מה היו התוצאות של אותו שיגור.

 

מלחמת האזרחים בסוריה - כתבות נוספות:

 

מוקדם יותר אתמול קיבלו הכוחות המתנגדים לבשאר אסד ידיעה מעודדת נוספת: ועידת הליגה הערבית, המתכנסת בקטאר, קבעה כי המדינות החברות בארגון רשאיות לספק כלי נשק למורדים.

בנוסף דרשה הוועידה הכרה בינלאומית ב"קואליציה הסורית הלאומית", ארגון הגג של מתנגדי השלטון, כגוף המייצג את העם הסורי.

 

במקביל, מינה אתמול מזכ"ל האו"ם באן קי מון את המדען השבדי אקה סלסטרום לראש צוות המחקר של הארגון בנוגע לשימוש בנשק כימי בסוריה. "הוא מדען מצוין עם ניסיון מוכח בביטחון בינלאומי ובפירוק הנשק", אמר באן. בשנות ה-90' כיהן סלסטרום כראש צוות המחקר של האו"ם בנושא כלי נשק כימיים וביולוגיים בעיראק.

 

בינתיים, נמשכים הפיגועים בדמשק. סוכנות הידיעות הממשלתית SANA דיווחה כי אמש נהרגו לפחות שלושה בני אדם בפיצוץ מכונית תופת סמוך למתקן צבאי בצפון הבירה.  

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המורדים מציגים את תותח הנ"מ שלקחו מהצבא
מומלצים