שתף קטע נבחר

תמה ישיבת המנהלת: "לא נזוז מההצעה שלנו"

שוב מסתמן מבוי סתום במשבר הכדורסל הישראלי: ישיבת המנהלת הסתיימה ללא שינוי בעמדה. שמואל פרנקל: "חופשה? הייתי בקשר יומיומי עם הצוות כאן". שמעון מזרחי: "ארגון השחקנים ידע שפרנקל יוצא לחופשה מתוכננת". אוחיון: "הטראומה הכלכלית לא תיגמר". פגישה בין הצדדים צפויה הערב (18:30)

ישיבת דירקטריון מיוחדת של מנהלת הליגה בכדורסל התכנסה היום (ג'), במטרה לדון בדרכים לפיתרון המשבר והשביתה של ארגון השחקנים. הישיבה נערכת עם מתח גבוה וקולות רועמים של המשתתפים. בסיומה, המנהלת לא הסכימה לזוז מדרישתה הראשונית - חמישה זרים, שני ישראלים על המגרש (חוק רוסי) ושיתוף של שלושה ישראלים עד גיל 22.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

"חשוב מאוד להמשיך מיד את הליגה בשביל האוהדים, השחקנים והקהל", אמר יו"ר מנהלת הליגה שחזר מחופשתו הפרטית, שמואל פרנקל, בפתח מסיבת העיתונאים שנערכה לאחר הישיבה. "אנחנו מצטערים על כך שארגון השחקנים הכריז שביתה בשלב כל כך מוקדם ורק אם לא מגיעים לסיכומים אפשר לא לפתוח את העונה הבאה. אנחנו נמשיך לדבר איתם במטרה שהליגה תשוב בהקדם".

 

על הטענות שנשמעו כלפיו בנוגע לעובדה כי שהה בחופשה בתאילנד בזמן המשבר, ענה פרנקל: "הייתי בקשר יומיומי עם כולם והשארתי פה את עדלי מרקוס עם צוות גדול שביחד ניהלנו את המשא ומתן. בטכנולוגיה של היום אפשר להיות בקשר רציף עם הצוות והמנהלים.

 

אנחנו לא נזוז מההצעה האחרונה שלנו, חשבנו שאנחנו מנהלים מו"מ עם גוף רציני,

 אמרנו שאנחנו מוכנים ללכת לקראתם, הם אמרו את זה יש לנו ועכשיו נתחיל לנהל את המשא ומתן וזו ההצעה האחרונה שלנו, הם צריכים לקבל אותה ולא ניתן לאף אחד לנהל את ליגת העל. איך מאמן יכול לחשוב על ניצחון עם בכל רגע נתון הוא צריך לחשוב על כמה שחקנים יהיו על הפרקט. השנה השחקנים הישראלים שיחקו 88 דקות שזה כמעט חצי מהזמן. מי שמגיע לו לשחק הוא משחק".

 

שמעון מזרחי: "ההסכם שלנו עם ארגון השחקנים הוא עד שישי ביוני והם ידעו שהיו"ר נוסע לחופשה מתוכננת עם משפחתו. הבת שלו מתגייסת, והם ידעו מזה, למה עכשיו באמצע הדרך? בן אדם נוסע עם משפחתו ומשאיר פה נציגות מכובדת. מישהו יכתיב לנו את סדר היום. 

 

מה שיהיה החל מהעונה הקרובה יהיה תקף לחמש השנים הקרובות. אף אחד לא יחליט למנהלת. איך הישראלים יכולים לחזור לשחק עם הזרים בקבוצות שלהם כשהם יודעים איך דיברו עליהם. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה טם שחקנים שלנו ישחקו בחו"ל ויגידו להם "אתם ישראלים, אתם לא רצויים". אנחנו הבעלים של הקבוצות, אנחנו יושבי הראש ואנחנו מביאים את הכסף, אצלכם בעסק יגידו לכם איך לנהל את העסק כי ככה מישהו רוצה, זה הגיוני מבחינת מישהו?.

 

חיים אוחיון, הבעלים של גלבוע/גליל: "הטראומה הכלכלית במקרה של ביטול העונה לא תיגמר בשנים הקרובות, יש פה ספונסרים, בעלים. זה לא דבר של מה בכך. אנחנו זוכרים איפה הליגה הייתה לפני מספר שנים כשקבוצות פשטו רגל, היינו בלי גוף משדר, היה פה היום נציג של שחם אלטשולר ודורון הרציקוביץ והאנשים האלה ברגע מסויים יכולים להישבר.

  

במקביל, נערכה ישיבה של יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ומתן נאור עם ראש מנהל הספורט, אורי שפר, הסתיימה. פגישה בין הארגון לבין ראשי המנהלת צפויה להתקיים ב-20:00 תחת חסותו של מנהל הספורט. מארגון השחקנים נמסר: "אנחנו ניפגש עם ראשי המנהלת בערב בתקווה להגיע לפיתרון. השחקנים מאוחדים, כפי שהם היו לאורך כל הדרך וכל ניסיון להגיד אחרת הוא אך ורק במטרה להחליט אותנו ומוטעה".

 

 

ישיבת חירום. מנהלת הליגה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ישיבת חירום. מנהלת הליגה(צילום: עוז מועלם)

 

מה שיהיה החל מהעונה הקרובה יהיה תקף לחמש השנים הקרובות. אף אחד לא יחליט למנהלת. איך הישראלים יכולים לחזור לשחק עם הזרים בקבוצות שלהם כשהם יודעים איך דיברו עליהם. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה טם שחקנים שלנו ישחקו בחו"ל ויגידו להם "אתם ישראלים, אתם לא רצויים". אנחנו הבעלים של הקבוצות, אנחנו יושבי הראש ואנחנו מביאים את הכסף, אצלכם בעסק יגידו לכם איך לנהל את העסק כי ככה מישהו רוצה, זה הגיוני מבחינת מישהו?

 

חיים אוחיון, הבעלים של גלבוע/גליל: "הטראומה הכלכלית במקרה של ביטול העונה לא תיגמר בשנים הקרובות, יש פה ספונסרים, בעלים. זה לא דבר של מה בכך. אנחנו זוכרים איפה הליגה הייתה לפני מספר שנים כשקבוצות פשטו רגל, היינו בלי גוף משדר, היה פה היום נציג של שחם אלטשולר ודורון הרציקוביץ והאנשים האלה ברגע מסויים יכולים להישבר.

 

במקביל, נערכה ישיבה של יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון ומתן נאור עם ראש מנהל הספורט, אורי שפר, הסתיימה. מארגון השחקנים נמסר: "אנחנו ניפגש עם ראשי המנהלת בערב בתקווה להגיע לפיתרון. השחקנים מאוחדים, כפי שהם היו לאורך כל הדרך וכל ניסיון להגיד אחרת הוא אך ורק במטרה להחליט אותנו ומוטעה".


פורסם לראשונה 02/04/2013 12:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
שמואל פרנקל
צילום: עוז מועלם
מומלצים