שתף קטע נבחר

העליון התיר לשדר את "עובדה" על שמעון קופר

שלושה חודשים לאחר שבית המשפט המחוזי פסק כנגד מערכת "עובדה", הופך בית המשפט העליון את ההחלטה ומתיר לשידור את התחקיר על שמעון קופר

בית המשפט העליון קיבל היום (ה') את ערעורה של מערכת תוכנית התחקירים "עובדה", שיוצגה על ידי עו"ד טלי ליבליך, והתיר לה לשדר את התחקיר העוסק בשמעון קופר, הנאשם ברצח שתי נשותיו. ההחלטה הזו הגיעה שלושה חודשים לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע שאין לשדר את התחקיר.

 

בית המשפט קבע כי יש להפוך את ההחלטה לאחר "שהמערערים נתנו למשיב 'הודעה מוקדמת' על השידור הצפוי. יש יסוד להניח כי עובדה זו הובילה לנקיטת ההליך נגד המערערים, בניגוד לכלי התקשורת האחרים שפרסמו דברים ביחס למשיב מבלי לבקש את תגובתו. במתן האפשרות להגיב בכתבה מילאו המערערים את חובתם העיתונאית".

 

לפני כשלוש שנים העלה כתב התוכנית "עובדה" המשודרת בערוץ 2, עמרי אסנהיים, תחקיר לפיו שתי נשותיו של קופר מתו בנסיבות דומות. בעקבות התוכנית, ולמרות שהתיק נסגר בגלל חוסר הוכחות, החליטה המשטרה לפתוח בחקירה חוזרת.

 

בינואר האחרון התכוונה מערכת עובדה לשדר את התוכנית מחדש בתוספת של חומרים חדשים על הסיפור, אך בית המשפט המחוזי אסר את שידור התוכנית בעקבות בקשה שהגיש קופר. מערכת "עובדה" הגישה ערעור בנימוק שלמעשה צו המניעה מופנה רק כלפיה, כך שזה לא הגיוני שרק היא לא תוכל לפרסם פרטים שקשורים לפרשה. היום כאמור, התקבל הערעור.

 

במקביל לכך, לפני כשלושה שבועות, החליט קופר לבטל את תביעת הדיבה על סך חמישה מיליון שקלים שהגיש נגד התוכנית. בנוסף לזה הוא גם חויב לשלם את הוצאות המשפט על סך 30 אלף שקלים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילנה דיין. תשדר את התחקיר על שמעון קופר
צילום: אלדד רפאלי
לאתר ההטבות
מומלצים