שתף קטע נבחר

רוח החיסכון: מסבסדים לכם מזגן חדש

נמאס לכם להזיע בגלל המזגן הישן והמקרטע? משרד האנרגיה פותח בפרויקט שיחסוך חשמל וכסף לכולם: תנו את המזגן הבזבזני למחזור ותקבלו חדש במחיר מסובסד

תנו את המזגן הישן ותקבלו חדש בהנחה: הזעתם בקיץ האחרון כי המזגן הישן בקושי עשה את העבודה ונוסף על כך גם זלל הרבה חשמל? בעוד שבועיים יתחיל פרויקט של משרד האנרגיה שיאפשר לכם להיפטר מהמזגן הישן ולרכוש חדש בהנחה.

 

  • לעמוד המיוחד של שעת כדור הארץ
  •  

     

    בשבוע הבא יצוין בישראל ובעולם יום כדור הארץ, ובמסגרתו יתקיים פרויקט שעת כדור הארץ. מטרתו: לעורר מודעות לחיסכון באנרגיה ולשמירה על הסביבה. מכשירי החשמל המיושנים שנמצאים בבתים רבים צורכים חשמל רב, ותפוקתם נמוכה מזו של החדישים. בעקבות כך נדרשות תחנות הכוח לפעולה מאומצת שבמהלכה נשרפים דלקים שמזהמים את האוויר ומוסיפים להתחממות כדור הארץ. במשרד האנרגיה מעריכים ששימוש במכשירים ישנים גורם להוצאה מיותרת של עד 800 שקל בשנה למשפחה.

     

    אחת האפשרויות לחסוך בחשמל היא החלפת המזגן, מכשיר שפועל שעות רבות בבתים רבים בישראל. אף שניתן להחזיר את ההוצאה על קנייתו בתוך כמה שנים, הודות לחיסכון בחשמל, נרתעים רבים מהוצאה כספית כבדה הכרוכה בהחלפתו. חיסכון שיתאפשר בעזרת שימוש במכשירים חדישים משמעותי גם למשק, ובעקבות כך החליטה הממשלה לתקצב למשרד האנרגיה כמה פרויקטים להחלפת מוצרי חשמל ישנים בתמורה לסבסוד. חלק כבר בוצעו בעבר בהצלחה, אחרים זכו להצלחה פחותה יותר.

     

    תנו מזגן ישן, קבלו מזגן חדש - הכל למען הסביבה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    תנו מזגן ישן, קבלו מזגן חדש - הכל למען הסביבה(צילום: shutterstock)

     

    בעוד שבועיים ייצא לראשונה לדרך פרויקט החלפת מזגנים ישנים. כל מי שבביתו מזגן עובד בן שבע שנים לפחות יוכל לפנות לספקים שזכו במכרז ולרכוש מזגן מתוך מבחר של 13 דגמים. המחיר: ‭1,600‬ שקלים עד ‭3,600‬ שקלים. המדינה תסבסד סכום של 800 עד ‭1,600‬ שקל (בהתאם לסוג המזגן שבחרתם ועלות פירוק המזגן הישן‭.(‬ בסך הכל מקציבה המדינה לפרויקט סכום של חמישה מיליון שקל.

     

    לביתכם יגיע מתקין שיפרק את המזגן הישן וייקח אותו לאתר מחזור וגריטה. התקנת המזגן החדש כוללת את כל העלויות (לצנרת של עד חמישה מטרים‭.(‬ ניתן להחליף עד שלושה מזגנים מפוצלים וגם מערכות מיני מרכזיות.

     

    במשרד האנרגיה מעריכים שהחלפת המזגנים תסייע לחיסכון של כ-50 מיליון קוט"ש בשנה. פרויקט נוסף: מי שאין ברשותו דוד שמש יוכל לרכוש דוד בסיוע המדינה. עלות דוד במכרז: בין ‭2,300‬ ל-‭2,600‬ שקלים, כאשר המדינה תסבסד עד 900 שקל (ולכל היותר ‭(30%‬ מעלות מערכת דוד שמש חדש, פירוק דוד החשמל והעברתו למחזור. את דוד השמש ניתן יהיה להתקין בדירות שנמצאות במרחק של עד ארבע קומות מהגג או בבתים פרטיים.

     

    במשרד האנרגיה מעריכים שמשפחה המשתמשת בדוד חשמל מבזבזת מדי שנה כ-‭1,800‬ שקל על חשמל. שר האנרגיה סילבן שלום: "המהלך נועד לסייע לציבור כולו להוזיל באופן משמעותי את השימוש בחשמל. החיסכון הזה יסייע בעיקר לשכבות חלשות, לקשישים ולסטודנטים המתגוררים בדירות ישנות".

     

    שעת כדור הארץ - ב-22 באפריל כולנו מכבים לשעה את האור

     

    מתי מכבים?

    ‭20:00‬ תל אביב-יפו, נתניה, ערד, ירוחם, זכרון יעקב, ראש העין

     

    ‭20:10‬ כפר-סבא, אשדוד, מודיעין, רמת גן, יבנה, ראשון-לציון, הוד-השרון

     

    ‭20:20‬ ירושלים, גבעתיים, הרצליה, נס-ציונה, אשקלון, חבל איילות, בת ים, שהם

     

    ‭20:30‬ פתח-תקווה, חיפה, רמלה, גדרה, אילת

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שר האנרגיה סילבן שלום
    צילו: ירון ברנר
    מומלצים