שתף קטע נבחר

סוגרים את הברז

קול גדול עלה ברשת עם הידיעה על האשרור הצפוי של "מס הבירה", שיעמוד על כ-5 שקלים לליטר. הנפגעות העיקרית: הצרכנים וגם מבשלות הבוטיק הישראליות, שכמה מהן כבר נמצאות בסכנת סגירה

מחר (22.4) תתכנס ועדת הכספים לאישרור ההעלאה של מס הקנייה על בירה ובהכפלה הצפוייה של המס הבירה. נגד המהלך יצאה בסוף השבוע זעקה רמה ברשתות החברתיות, שביקשו לעצור את החקיקה.

 

עוד בערוץ האוכל:

ויוה טורטיה: אוכל מקסיקני בבית, המדריך השלם

גבינת המלכים ומלכת הגבינות: ברי פריזאית

לתפארת מדינת ישראל: 8 בירות בוטיק מקומיות

 

"המיסוי על הבירה בישראל הוא החמישי בגובהו בעולם. הכפלתו מהווה פגיעה בכלכלה, במעמד היצרני שמייצר בירה, מעסיק עובדים ומשלם כבר מיסים וגם בכל צרכני הבירה שכבר משלמים עליה מע"מ".

 

"הבירה היא משקה של כולנו - עשירים, עניים וכל אלה שבאמצע. גזירה זו מהווה פגיעה נוספת במעמד הנשחק ממילא שלנו", נכתב באתר העצומה, שעליה חתמו כבר אלפים.  

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

כאמור, עבור תעשיית המבשלות המקומית והעצמאית שקמה בשנים האחרונות ובפרט עבור יצרני הבוטיק הקטנים והבינוניים, השלכותיו של המס הן הרסניות. יתרה מזאת, כמה מהיצרנים המוכרים בתחום כבר נמצאים בסכנה ממשית של סגירה.

 

"המס הזה עומד נגד הקריאה של הממשלה לתת יתרון לעסקים בפריפריה ולעסקים קטנים", אומרת טלי לוין, מנכ"לית "מבשלת הגולן". "בדומה לנו, רבות מהמבשלות נמצאות מחוץ למרכזי הערים ומעסיקות כוח אדם מקומי בפריפריה. מבשלות המיקרו ומבשלות הבוטיק נמצאות במקרה זה בבעיה כפולה ומכופלת - התמחור הגבוה של הבירות עומד לעלות עוד, והייצור היקר עומד על גבול הבלתי רווחי, וזאת כאשר אין לנו את הגב הכלכלי של המבשלות הגדולות."

 

 (צילום: תום להט) (צילום: תום להט)
(צילום: תום להט)

 

"ביולי 2012 קמנו בוקר אחד וגילינו שיצא צו שמעלה את המס על כל ליטר בירה מ-2.19 שקלים לליטר ל-4.19 שקלים לרמה כוללת של כ-5 שקלים לליטר כשמחשיבים גם את המע"מ. זה חותך כל אפשרות להרוויח כסף ולהפוך את ייצור הבירה לעסק חי. הבנו שאנחנו חייבים לצאת לסוג של מאבק של 'להיות או לחדול' והתאגדנו כ-20 מבשלות במאבק".

 

 (צילום: רפי אהרונוביץ') (צילום: רפי אהרונוביץ')
(צילום: רפי אהרונוביץ')

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תום להט
מתייקרת ומתייקרת. בירה
צילום: תום להט
צילום: כפיר חרבי
טלי לוין
צילום: כפיר חרבי
מומלצים