שתף קטע נבחר

ג'וקוביץ': "ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתי בחיי"

המדורג 1 בעולם שזכה במונטה קרלו לאחר שנישל את רפאל נדאל מהתואר לאחר 8 שנים רצופות (2:6, 6:7), נזכר כי כמעט ולא נכנס לתחרות בגלל פציעה: "אם מישהו היה אומר לי לפני 10 ימים שאזכה, לא הייתי מאמין לו". וגם: הרצפים והשיאים הבלתי הגיוניים של הספרדי שבאו אתמול לסיומם

ב-34 מפגשים בין השניים, נובאק ג'וקוביץ' כבר ניצח 15 פעמים את רפאל נדאל, חלק מהפעמים אפילו בגמר של גראנד סלאם. אבל אתמול (א') זה היה ללא ספק אחד הניצחונות המרגשים והמפתיעים בקריירה של הסרבי.

 

עוד ב-ynet ספורט

 

המדורג 1 בעולם זכה בטורניר מונטה קרלו, לאחר שגבר בשתי מערכות על הספרדי 2:6, 6:7 (1), ולמעשה נישל את נדאל מתוארו, לאחר 8 שנים רצופות בהן זכה בתואר על משטח החימר במדינה הקטנה. זו אולי לא סנסציה, אבל זו בהחלט הפתעה. גדולה אפילו.

 

סנסציה? אולי. נובאק ג'וקוביץ' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סנסציה? אולי. נובאק ג'וקוביץ'(צילום: רויטרס)

 

"רפא, תודה לך שאפשרת לי לנצח כאן פעם אחת", אמר ג'וקוביץ' ליריבו, לאחר שקטע לו את רצף 46 הניצחונות הרצופים במונטה קרלו. "לא יכולתי לבקש על פתיחת עונת חימר טובה מזו. לא יכולתי להיות יותר מאושר מהרגע הזה".

 

הסרבי, שנפצע בקרסולו במשחק גביע הדייויס מול ארה"ב, היה בכלל בספק לטורניר ולא אמור היה להשתתף: "אם מישהו היה אומר לי לפני 10 ימים שאניף את הגביע, לא הייתי חושב שזה ריאלי. התלבטתי רבות אם להשתתף, ומסתבר שזו הייתה ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתי בחיי".

 

בזכות הניצחון, הפך ג'וקוביץ' לשחקן הראשון בהיסטוריה שמצליח לגבור שלוש פעמים על נדאל במשטח החימר, בדרך לתואר מספר 14 בטורנירי המאסטרס ותואר מספר 37 בקריירה. ג'וקוביץ' הוא גם היחידי שניצח את נדאל בשלושה גמרים שונים על חימר (רומא 11, מדריד 11, מונטה קרלו 13), האם ברולאן גארוס הולכת להיות הפעם הרביעית?

 

ועוד נתון סטטיסטי מעניין: נדאל, שבאופן קבוע משתתף בזמן הזה של השנה בטורנירים של מונטה קרלו וברצלונה, סיים אתמול רצף בלתי הגיוני של 81 ניצחונות רצופים בחודש אפריל. הפעם האחרונה בה הפסיד נדאל במונטה קרלו, התרחשה בסיבוב ה-4 של 2003, אז הפסיד לגיז'רמו קוריה הארגנטינאי. אז הוא היה בן 17.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים