שתף קטע נבחר

ח"כ ברוורמן נבחר לראשות ועדת הכלכלה

פרופ' ברוורמן הוא כלכלן במקצועו, שכיהן בעבר כנשיא אוניברסיטת בן-גוריון וכבכיר בבנק העולמי. "השאיפה שלי היא לתרום ליצירת כלכלה הוגנת וצודקת", אמר. לאחר חצי קדנציה יוחלף ברוורמן בחבר סיעתו איתן כבל

חברי ועדת הכלכלה בחרו היום (ד') פה אחד בח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (העבודה) לעמוד בראש הוועדה. ברוורמן הוא כלכלן במקצועו, שהיה בעבר נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, בכיר בבנק העולמי ושר לענייני מיעוטים. הוא עמד בראש ועדת הכספים בחודשים שקדמו לבחירות של 2009.

 

 

ברוורמן הבטיח לפעול בתפקידו כי לפי השקפת עולמו המקצועית, "כלכלה זה לא רק נתוני מקרו, יחס חוב-תוצר וגירעון. כלכלה נמדדת גם לפי רמות השוויון, העוני והפריון ואם הכל היה במבחנים האלה לא היינו רואים את המחאה החברתית. השאיפה שלי היא לתרום ליצירת כלכלה הוגנת וצודקת".

 

הוא ציין את הדגשים שיהיה בעבודת הוועדה למיצוי מלוא סמכויותיה "לתועלת רוב הציבור בתחומי הצרכנות לטובת משקי הבית, לרבות ההיבטים הצרכניים של המערכת הבנקאית (עמלות הבנקים ללקוחות פרטיים), הפיקוח על המחירים, המסחר ההוגן, החקלאות, התעשייה, התקשורת והתחבורה". תשומת לב מיוחדת תוקדש לקידום בעלי העסקים הקטנים שלדבריו "הודרו מהמשחק".

 

ראשת האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), אמרה כי לברוורמן יש תכונות ש"כמו נולדו לנהל את הוועדה". לדבריה, לברוורמן יש ידע פרלמנטרי רב, השכלה כלכלית, יכולות ניהול מוכחות ויושר אישי. "מעולם לא ראיתי אותך מטה את ליבך לשועים וחזקים", אמרה יחימוביץ'.ברוח דומה ברכו אותו גם חברי הוועדה האחרים.

 

ברוורמן ימלא את התפקיד במשך חצי קדנציה ויעביר אותו לחבר סיעתו איתן כבל שהתמודד מולו על התפקיד בסיעת העבודה. בחירתו הרשמית התעכבה עד שנפתרה המחלוקת בסיעות האופוזיציה ובין הסיעות לבין עצמן על איוש מעט המקומות המוקצים להם בוועדות הכנסת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלכלה זה לא רק מאקרו
צילום: דנה קופל
מומלצים