שתף קטע נבחר

סוכנות הדירוג: הקואליציה עוד לא עמדה במבחן

סוכנות דירוג האשראי Fitch, הותירה את דירוג האשראי של ישראל על רמה "A" עם תחזית יציבה. בסוכנות ציינו כי כלכלת ישראל חזקה והצמיחה צפויה לעלות לרמה של 3.7% בעקבות תחילת הזרמת הגז ממאגר תמר

סוכנות דירוג האשראי Fitch, הותירה היום (ה') את דירוג האשראי של מדינת ישראל על רמה "A" עם תחזית יציבה. בסוכנות ציינו כי כלכלת ישראל חזקה והצמיחה צפויה לעלות לרמה של 3.7% בעקבות תחילת הזרמת הגז ממאגר תמר. עם זאת, ציינו בסוכנות כי הם מוטרדים מהמצב הגיאו-פוליטי ואינם בטוחים ביכולתה של הממשלה החדשה לייצב את תקציב המדינה.

 

הגירעון ברבעון הראשון - פי 3 מהשנה שעברה

דירוג האשראי של חברת החשמל לא נפגע

רשות ני"ע תפקח על חברות דירוג אשראי

 

"הצמיחה בישראל גבוהה יותר מהממוצע לרמת דירוג "A", כותבים כלכלני סוכנות הדירוג. "כנגד זה, הסיכון הפוליטי גבוה. המערכת הפוליטית המקומית מפולגת וממשלות נוטות לשרוד זמן מועט. הקואליציה שהוקמה זה עתה מורכבת ממפלגות שמייצגות אינטרסים שונים ועד כה לא עמדה באף מבחן".

 

בסוכנות Fitch מציינים כי לישראל יהיה קשה להמשיך להוריד את היקף החוב הממשלתי שלה, בשל הגירעון הגבוה, שנובע הן מהכנסות נמוכות ממסים והן מלחצים כבדים להגדיל את הוצאות הממשלה. "לממשלה החדשה יש מנדט להפחית את הגירעון, אך היא עומדת בפני אותם לחצים שהכשילו את הממשלה הקודמת".

 

עם זאת, בסוכנות הדירוג לא צופים פגיעה קרובה ביכולתה של ממשלת ישראל לגייס חוב למימון גירעונותיה. לדברי מחברי הדו"ח, לממשלת ישראל יש גישה למגוון מקורות מימון, כולל משקיעים מקומיים (בנקים, קרנות פנסיה ומשקיעים פרטיים) ומקורות בתפוצה היהודית ברחבי העולם.

 

כמו כן, טוענים מחברי הדו"ח, כי משרד האוצר בדק כבר את יכולתו לגייס חוב בתרחיש שבו גופים בינלאומיים יסרבו להלוות כסף לממשלת ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מאגר הגז "תמר"
צילום: רויטרס
מומלצים