שתף קטע נבחר

"צבא לבנון מדלל כוחות, חיזבאללה משתלט"

אנשי יוניפי"ל מספרים לעיתון לבנוני שהצבא נדרש לטיפול במוקדי חיכוך אחרים במדינה, מה שמשאיר את השטח בדרום פנוי לחיזבאללה להתעמר בכוח האו"ם ולהגביל את פעולתו

בזמן שהמתח בצפון שוב עולה, חיזבאללה מחזק את מעמדו בדרום לבנון בעוד צבא לבנון נסוג מהשטח. אנשי כוח האו"ם יוניפי"ל מדווחים על התגברות העימותים מול אנשי ארגון הטרור, מדווח היום (ד') העיתון הלבנוני "דיילי סטאר".

 

דיווחים נוספים בעמוד הפייסבוק של ynet  

 

סיורי יוניפי"ל מוצאים יותר ויותר דרכים חסומות ועמדות תצפית ארעיות שהיו בשימוש מחוץ לתחומם, במה שנתפש כניסיון של חיזבאללה לעשות שרירים בשטח, בעת של חוסר ודאות

גובר באזור. אתמול נודע כי צה"ל החל השבוע בתרגיל גדול ונדיר בהיקפו של כוחות מילואים שהוקפצו לצפון לאימון בתרחיש התלקחות.

 

לפי העיתון, קציני יוניפי"ל מביעים בשיחות סגורות תסכול מהעימותים התכופים וה"משפילים" עם אנשי חיזבאללה, במקומות שאנשי כוח שמירת השלום חשים שהם מאולצים לסגת מהם.

 

ב"דיילי סטאר" מזכירים כי לפי החלטת מועצת הביטחון

1701 שהביאה לסיומה של מלחמת לבנון השנייה, צבא לבנון נקרא לתפוס פיקוד על אזור הגבול הדרומי, בתמיכת יוניפי"ל. "הצבא לא קרוב לזה עכשיו. למעשה, הם הרבה יותר רחוקים מאשר בעבר", אמר קצין מכוח האו"ם.

 

בזמן שיחידות מהצבא נדרשות לטפל במצב הביטחוני המידרדר בערים הצפוניות יותר כמו טריפולי, וגם בצידון, במחוז הגבול הדרומי נותרו כ-3,000 חיילים, טוענים כמה מקורות ביוניפי"ל. במצב הזה, אנשי כוח שמירת השלום חשופים יותר להטרדות והפחדות מצד חיזבאללה או תושבים מקומיים.

 

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר אמש את ישראל "ממעשה טיפשי בלבנון". בנאום טלוויזיוני שנשא על-רקע ההערכה בישראל שלפיה ארגונו שיגר בשבוע שעבר מל"ט שיורט על-ידי

 חיל האוויר מול חופי חיפה, אמר נסראללה כי "אם מישהו באזור או בלבנון שוגה באשליות או חושב כי ההתנגדות בלבנון נמצאת כעת במצב של חולשה או מבוכה כתוצאה ממה שקורה באזור, הוא טועה. ההתנגדות היא ערנית".

 

נסראללה הכחיש במהלך נאומו כי ארגונו שיגר את המל"ט וציין כי "קיבלנו כבוד שאנחנו לא התיימרנו לקבל אותו, גם האפשרות שאנשי משמרות המהפכה של איראן בלבנון שיגרו את המל"ט לא מציאותית. כולם יודעים שלארגון חיזבאללה יש אומץ לקבל אחריות על כל פעולה שהוא מבצע בייחוד אם זה פוגע בישראל". הוא אף העלה תיאוריות שונות ובכללן שמדובר היה בפעולה של ישראל "כדי להשיג מטרות פסיכולוגיות ופוליטיות".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כוח האו"ם בדרום לבנון (ארכיון)
צילום: רויטרס
מומלצים