שתף קטע נבחר

בגלל עליית המס: סיוע למבשלות הבירה הקטנות

הרשות לעסקים קטנים תסייע למבשלות הבירה שיתקשו להתמודד עם העלאת מס הקנייה. הסיוע, בהיקף של 1.5 מיליון שקל הוסדר ביוזמת יו"ר ועדת, ח"כ סלומינסקי. יו"ר ארגון המבשלות הקטנות סיפר בוועדה: "ירידת הביקוש העמידה אותנו על סף קריסה ו-3 מבשלות כבר נסגרו"

הרשות לעסקים קטנים ובינוניים תגיש סיוע כספי להצלת מבשלות הבירה הקטנות המייצרות בירה איכותית, שלגביהן עלה החשש כי הן יתקשו להתמודד עם העלאת מס הקנייה על הבירה, עליה החליטה ועדת הכספים לפני ימים אחרים. הסיוע בהיקף של 1.5 מיליון שקל הוסדר היום (ד') ביוזמת יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) בתום סבב פגישות שערך עם אנשי האוצר, רשות המסים ומשרד התמ"ת השולט ברשות לעסקים קטנים.

 

לחדשות נוספות - היכנסו לעמוד הפייסבוק של ynet

 

מנהלת תחום חקיקה ברשות, נעמי היימן-רייש, הודיעה היום לוועדה על ההחלטה לסייע למבשלות הבירה הקטנות בהשתתפות הרשות במימון עלויות תפעול מסוימות. לדבריה תחומי הסיוע טרם נקבעו, והכול ייעשה בתיאום עם היצרנים המקומיים.

 

המס על הבירה הועלה בכ-2 שקל לליטר, מ-2.18 ל-4.19 שקל. העלאת המס לבקבוק קטן הסתכמה ב-66 אגורות לבקבוק. המבשלות הקטנות ביקשו להחריג אותן מהצו, מאחר שהבירה האיכותית שלהן נמכרת בבקבוקים גדולים יותר ובמחירים גבוהים מאלה של סוגי הבירה הרגילה. לגביהם מדובר במס נוסף של לפחות שקל לבקבוק.

 

בנוסף הם טענו בוועדת הכספים כי הפאבים והמרכולים ניצלו את הכפלת המס שנכנסה לתוקף לפני כ-10 חודשים, כדי לייקר כל בקבוק בכ-2 שקל נוספים על המס הכפול, והמחירים החדשים היקרים הרתיעו צרכנים רבים. הביקוש לבירה שלהם ירד בצורה תלולה וגרם למשבר עסקי קשה.

 

"בין לילה כל המודל העסקי שלנו קרס"

יו"ר ארגון המבשלות הקטנות, אורי שגיא, אמר בדיוני הוועדה כי "בין לילה כל המודל העסקי שלנו קרס. אנחנו מייצרים כמויות קטנות של הבירה איכותית ומעסיקים מספר עובדים קטן. ירידת הביקוש העמידה אותנו על סף קריסה ו-3 מבשלות כבר נסגרו".

 

לדבריו המבשלות הקטנות מייצרות כל אחת רק כמה אלפי ליטר בחודש, וביחד פחות ממיליון ליטר בשנה. הוא ציין, כי על יין עם הרבה יותר אחוזי אלכוהול יש אפס מס קנייה. "אנחנו מבקשים בסך הכול את היחס החריג שניתן ליין כדי לספק מוצר ישראלי איכותי".

 

ח"כ סלומינסקי שוכנע וביקש מהאוצר ומשרד התמ"ת, לפני ההצבעה על הצו, לבחון את החרגת המבשלות הקטנות מהצו. לדבריו נאמר לו אחרי דיונים ממושכים כי החוק לא מאפשר מתן יחס חריג למפעלים מסוימים באותו ענף. אבל הלחצים השפיעו עד שנמצאה הדרך לעקוף את האיסור החוקי על פטור ממס בהקצבת 1.5 מיליון שקל כ"סיוע יעודי".

 

סלומינסקי ברך על ההחלטה, שלא סטתה הרבה מהעיקרון שמאחורי הצהרתו בדיונים קודמים, כי "אם נגדיל את הכנסות המדינה ממיסוי מוצרים כמו בירה וסיגריות, נמנע קיצוצים בתקציב והעלאת מסים כואבים יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאב בבאר שבע
צילום: הרצל יוסף
מומלצים