שתף קטע נבחר

בעיית השבת של הטניסאית נועה טפירו

הטניסאית בת ה-14 המגיעה ממשפחה מסורתית נאלצה לוותר על טורניר סבב "נייקי" אשר נערך בשבת. גם הצעה של המשפחה להצבת קרוואן נענתה בשלילה

נועה טפירו בת ה-14 היא טניסאית צעירה מוכשרת. כמו יתר 15 המדורגות הראשונות בקטגוריית הגיל שלה היא הוזמנה לשחק בשבת האחרונה בתחרות בסבב "נייקי" במרכז הטניס ביפו. אלא שטפירו נאלצה לוותר על ההשתתפות בשל קדושת השבת החשובה לה ולמשפחתה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

עד לטורניר האחרון, איגוד הטניס התחשב בטפירו והעביר את משחקיה ליום שישי, אך בשבת האחרונה הוחלט על קיום כל המשחקים בשבת. בני משפחתה של טפירו ניסו לחשוב על פיתרון ולהגיע במיוחד בקרוואן נייד בו ישהו במהלך סוף השבוע כדי לא לחלל את השבת אלא שמרכז הטניס ביפו סירב לאשר להם את החנייה במקום. "כשפניתי למנהלת המרכז, ננזפתי על כך שהתקשרתי לטלפון הנייד שלה, היא אמרה לי שאי אפשר לאשר את החנייה מטעמי ביטוח", סיפר אביה של נועה, עמוס, "פניתי שוב לאיגוד והודעתי להם ששהיית הקרוואן לא אושרה והם מצידם פשוט הסירו את בתי מרשימת המשתתפות". 

 

 

נועה טפירו. ויתרה על הטורניר בשבת (צילום: עמוס טפירו) (צילום: עמוס טפירו)
נועה טפירו. ויתרה על הטורניר בשבת(צילום: עמוס טפירו)

 

עמוס טפירו הוסיף: "למרכז הטניס יש תוכניות רבות ופעילויות של דו קיום בין ערבים ליהודים עליהן הם מתהדרים באתר המפואר שלהם. אני רוצה להרים את הכפפה כדי שבתחרות הבאה נוכל להגיע עם קרוואן ולהחנותו בצורה מסודרת, כפי הנהוג במדינות רבות באירופה בתחרויות טניס בשביל נועה ובשביל ספורטאים דתיים אחרים ובשביל כל מי שאוהב ספורט בישראל ללא הבדל דת, רקע, מין וכו', ושהמרכז לטניס בישראל יוכלו להתהדר בכך שמסייעים גם לספורטאים יהודים/דתיים".

 

איגוד הטניס: "נועה איננה שומרת השבת הראשונה המשחקת טניס"

איגוד הטניס מסר בתגובה: "סבב "נייקי" הוא אירוע הזמנה קצר ואינטנסיבי, המתקיים בימי שבת בלבד. במהלך השנה נמצאו לנועה הפתרונות הדרושים, ותמיד ברוח טובה, סבלנית ואדיבה. נועה היא אינה שומרת השבת הראשונה המשחקת טניס בישראל. לאורך שנים רבות מסייע האיגוד במציאת משפחות מארחות לשחקנים שאינם יכולים לנסוע בשבתות, ועד היום לא נרשמו תלונות או בעיות בנושא.

 

איגוד הטניס: "במהלך השנה נמצאו לטפירו פתרונות" (צילום: האלבום המשפחתי) (צילום: האלבום המשפחתי)
איגוד הטניס: "במהלך השנה נמצאו לטפירו פתרונות"(צילום: האלבום המשפחתי)

 

גם במקרה הנוכחי, הצענו כי הילדה תתארח אצל משפחה אותה היא מכירה, פתרון שלא היה ראוי בעיני המשפחה. עם זאת, מעניין כי פתרון שדווקא היה נאה הוא הצבת קרוואן בודד בשכונת יפו, שאותו הביטוח אינו מוכן לכסות בגלל הבעייתיות והסכנה הכרוכים בכך. מעבר לסיכון שבהצבת הקרוואן, רק נציין ונאמר כי מיטב שחקני ישראל לאורך השנים, שהתחרו בכל רמה אפשרית, מעולם לא נתקלו בשחקן שישן בקרוואן, לא בארץ ולא בעולם. מדובר בפתרון קיקיוני, שאינו עונה על צורכיהם המקצועיים של שחקני טניס, ולכן לא נעשה בו שימוש.

 

באשר לטענות כי הסרנו את שמה של נועה מרשימת המשתתפות, הרי אביה אמר בעצמו בהודעה לאיגוד הטניס, שחור על גבי לבן, כי הוא מסיר את השתתפותה של נועה. הדבר המצער הוא, שאם רק הייתה משתפת את הגורמים הרלוונטיים באיגוד ומגולל בפניהם את סיפור המקרה לפני שביטלו את בהשתתפותה – אין לנו ספק כי היה נמצא פתרון ראוי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך האלבום המשפחתי
נועה טפירו
צילום: מתוך האלבום המשפחתי
מומלצים