שתף קטע נבחר

הנשיא ללפיד על הגזירות: רק עם קושי יש סיכוי

שר האוצר הגיש לפרס את התקציב והזכיר: "היית במצב דומה. תמיד כשהיתה לך אפשרות לבחור בין המעשה הנכון לפופולרי, בחרת בנכון". פרס השיב: "במשך 9 חודשים ירדנו מ-450% אינפלציה ל-16%. אני מאמין בעם הזה - כשרע כולם מתגייסים"

שר האוצר, יאיר לפיד, הגיש בצהריים (ה') לנשיא שמעון פרס את הצעת התקציב לשנים 2014-2013. במפגש אמר לפיד: "נכנסו לבור הזה בתקופה קצרה יחסית ואנחנו יכולים יכולים לצאת מהבור בתקופה קצרה, אם נעשה את הדברים הקשים והנכונים".

 

תקציב המדינה - כותרות נוספות:

"העניים קיבלו מכה". הפרשנות של סבר פלוצקר

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

פרס השיב ללפיד ואמר: "יכולת לבחור בפרנסה יותר קלה. זה שמצאת מצב קשה ולא ברחת ממנו מעורר בי כבוד".

 

 

לפיד הזכיר לפרס את ימי המשבר הכלכלי של תחילת שנות ה-80: "אתה כזכור היית במצב דומה. תמיד כשהיתה לך אפשרות לבחור בין המעשה הנכון לפופולרי בחרת בנכון. אני מאמין שזה מה שאנחנו עושים עכשיו, תוך כדי זאת אנחנו פורשים רשת ביטחון לאנשים החלשים בחברה כדי לוודא שהפגיעה לא קשה מדי".

 

 (צילום: מארק ניימן, לע"מ) (צילום: מארק ניימן, לע
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

 

פרס התייחס לדברים ואמר: "אין חכם כבעל ניסיון. אני נכנסתי למצב דומה ב-1984 כראש ממשלה, עם 450% אינפלציה. אמרו לי שזה סוף העולם. חבריי דיברו על ליבי שלא אכנס ונכנסתי. זה לא היה פשוט, גרמתי לכאבים עצומים בכל שכבות הציבור - לא מתוך עונג, אלא מתוך כורח. אבל בלי קושי אי אפשר לצאת - עם קושי יש סיכוי.

 

"אני מוכרח להודות שלא האמנתי שזה יילך כל כך מהר, כפי שזה הלך. במשך תשעה חודשים ירדנו מ-450% אינפלציה ל-16%. אותם אנשים שביקרו אותי, לא עשו את זה מרשע אלא מיסורים, בסוף כולם התגייסו לסייע בידי.

 

"אני מאמין בעם הזה. תחושתו אמיתית. קשה לו מאד. קשה לאמהות, לילדים, לעניים. זה לא שמישהו סתם מתלונן. אבל זה עם שכשיש רע ומלחמה כולם מתגייסים. אין לנו מנוס אלא לדחוף ולהתגייס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
לפיד מגיש לפרס את התקציב
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים