שתף קטע נבחר

סווזילנד: מכשפות על מטאטא יטוסו רק לגובה 150 מ'

סווזילנד היא אחת המדינות העניות ביותר באפריקה, יש בה שיעור איידס גבוה במיוחד, ואם לא די בכל הצרות הללו - עכשיו אפילו מכשפה אמיתית וחופשייה את לא יכולה להיות בה.

 

עוד חדשות מהעולם :

 

בכיר ברשות התעופה האזרחית של סווזילנד, סבלו דלמיני, הבהיר השבוע כי למכשפה על מטאטא במדינה האפריקנית אסור לטוס בגובה של

יותר מ-150 מטר. זאת, כיוון שמטאטא כישוף הוא כלי תעופה כבד יותר מהאוויר לפי תקנות התעופה של סווזילנד.

 

דלמיני נאלץ להסביר לכתבים את הסיבה שבגינה נעצר בלש פרטי, אחרי שנתפס מטיס מסוק-צעצוע מצויד במצלמה בשמי המדינה והואשם בהפעלת כלי תעופה שאינו רשום במאגר הרשויות.

 

בכיר רשות התעופה הסביר כי התקנות אוסרות הטסת מסוקים קטנים או אפילו עפיפונים הקלים מהאוויר בגובה של יותר מ-150 מטר במרחב האווירי של המדינה, וכי דינו של מטאטא הכישוף צריך להיות זהה.

 

גם בסווזילנד לא ידעו לומר בוודאות אם דלמיני אמר את הדברים כהלצה או ברצינות, היות שרבים בסווזילנד - כמו בתרבויות אחרות באפריקה

- מאמינים באמת ובתמים בקיומן של מכשפות וביכולתן להטיל כישופים הרסניים. בסווזילנד מכשפות אינן נושא לבדיחה על פי רוב, והאשמת אדם כלשהו בכישוף היא האשמה חמורה.

 

כך או כך, לפי הרשויות למכשפות סווזילנד לא כדאי לנסות לבחון את הגבולות: הקנס למפר התקנות האוויריות שהזכיר דלמיני יכול להגיע ל-55 אלף דולר. לנו, על כל פנים, יש תחושה שברגע האמת מכשפה אמיתית תמצא דרך - איך לומר - לחמוק מהעונש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שמיים פתוחים? לא למכשפות
צילום: shutterstock
מומלצים