שתף קטע נבחר

להציל את עצמך: קרן נתנזון עברה כריתה מניעתית

"הדילמה שעומדת בפני אישה רגילה, כמוני, המגלה שהיא נשאית של גן שגורם לסרטן שד, אחת שהיא לא אנג'לינה ג'ולי ונחשבת לסמל הסקס האולטימטיבי - קשה עוד יותר. יום למחרת אין מאות זרי פרחים ממעריצים. יש תפרים וסימנים שחורים, החלמה לא קלה, צריך ללמוד לאהוב את הגוף מחדש ולא פעם להסביר לסביבה למה". קרן נתנזון על ההחלטה לעבור כריתה מניעתית

הרגע שהבנתי שזהו,  הם אינם - "‬הם" הכוונה לשדיים שהיו חלק ממני יותר מ-30 שנה - הוא כשפקחתי את העיניים במיטה בבית-החולים. הייתי לבדי, אור הניאון סינוור אותי, תהיתי מדוע הרופאים מתעכבים ומתי יתחילו כבר עם הניתוח. רציתי כבר להיות אחרי.

 

עוד חדשות ועידכונים בפייסבוק של ynet

 

ניסיתי לזוז קצת, כשלפתע כאב חד פילח את כל פלג גופי העליון. חוסר יכולת להתנועע על גבול השיתוק ממש. בתנועה מהירה ומבוהלת הפניתי את המבט כלפי מטה, מבולבלת עדיין מסמי ההרדמה, זוכרת את השנייה המצמררת שבה ראיתי את כל התחבושות ספוגות הדם והצינורות שעטפו אותי. אי אפשר לתאר את ההלם, בחזקת - הנה, זה קרה - גם אם ידעתי לקראת מה אני הולכת, גם אם החלטתי בצורה נחושה שאני עם הפצצה המתקתקת הזו בגופי לא מתכוונת להתנהל.

 

סרטן השד - כל מה שאת צריכה לדעת:

חלית בסרטן השד? 11 החלטות קשות שצריך לקבל

כל חולה חייבת כימו? מיתוסים על סרטן השד

בשורה קשה: איך לספר שלאמא יש סרטן השד?

 

כשההכרה הגיעה שמכאן אין לחזור, הם נכרתו, הסתננו גם הפחדים: איך אקבל את עצמי מעכשיו? מה גברים יחשבו עליי? האם נפגעה הנשיות?

 

הדילמה שעומדת בפני אישה רגילה, כמוני, המגלה שהיא נשאית של גן שגורם לסרטן שד, אחת שהיא לא איזו אנג'לינה ג'ולי ונחשבת לסמל הסקס האולטימטיבי - קשה עוד יותר. יום למחרת אין מאות זרי פרחים שנשלחים ממעריצים, אין מחיאות כפיים, טורים ב"ניו-יורק טיימס" או

תוכניות טוק שואו שבהן אפשר לשפוך כל בדל של כאב. יש תפרים וסימנים שחורים עד שהשחזור מתבצע, אחריו החלמה לא קלה, צריך ללמוד לאהוב את הגוף מחדש, לא להתבייש בו, להתיידד עם הצלקות ולא פעם להסביר לסביבה למה.

 

משום מה לאנשים נראה הגיוני שנשים משתילות סיליקון, מגדילות, מקטינות או מרימות את החזה, אבל דווקא צעד שכל מהותו הוא לשמור על איכות החיים נתפס על הגבול שבין קיצוני לאמיץ. אז נכון, אנג'לינה מוכתרת בתור נושאת דגל ומצילת האנושות, ואין ספק שהשירות שהיא עשתה להעלת המודעות למלחמה בסרטן שד שווה יותר מכל קמפיין של משחקי מילים בפייסבוק, אבל כשאת בוחרת לקחת אחריות על העתיד שלך, את יכולה להתגאות שאולי בסך הכל הצלת את עצמך מגורל של טיפולים כימותרפיים, סבל ומוות.

 

בשבילך ובשביל המשפחה הקרובה שלך, בן הזוג והילדים, הצלת עולם ומלואו. המעשה הגדול של ג'ולי הוא לא רק בהחלטה המושכלת, הנכונה, המחושבת והכל כך לא אנוכית, אלא בעיקר בחשיפה. אם האישה היפה בתבל לא מפחדת לכרות את השדיים, אז במקרה הצורך למה שאת תפחדי? מה יכול להיות כל כך גרוע? זה לא שבעלך הוא בראד פיט, ואפילו אם כן - גם הוא מעדיף את האישה שלו בריאה, חיה ואופטימית.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרן נתנזון. "איך אקבל את עצמי מעכשיו?"
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים