שתף קטע נבחר

הצעה: עברייני תנועה בכלא יחוייבו בקורס נהיגה

המליאה אישרה היום בקריאה טרומית - עברייני תנועה שנכלאו יהיו חייבים לעבור בהצלחה קורס בנהיגה נכונה. אם לא יעשו זאת, לא יוכלו להשתחרר

תנאי לשחרור עברייני תנועה מהכלא: קורס נהיגה נכונה. מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ דוד צור, ולפיה עברייני תנועה המרצים עונש מאסר יחויבו להשתתף בתוכנית שיקום כתנאי לשחרורם. הממשלה תומכת בהצעת החוק של ח"כ צור, אך התנתה את קידומה בכך שבמקום תוכנית שיקום, יחויבו עברייני התנועה לעבור קורס בנהיגה נכונה או קורס דומה, שיוצע על-ידי רשות הרישוי.

 

לפני שחרור: עברייני תנועה יעברו קורס נהיגה נכונה ()
לפני שחרור: עברייני תנועה יעברו קורס נהיגה נכונה

 

את הצעת החוק הציג במליאת הכנסת ח"כ עמרם מצנע, שהסביר כי נהגים שנידונו למאסר בפועל בגין עבירת תנועה חמורה, יחוייבו לעבור תוכנית שיקום כתנאי לשחרורם מהכלא. "אני משוכנע שהיא (הצעת החוק, ש.ה) תאפשר לטפל באותם עברייני תנועה כבדים, שכנראה נמצאה הצדקה להושיב אותם בבית הסוהר", הבהיר ח"כ מצנע. 

 

בדברי ההסבר להצעת החוק, מציין ח"כ צור - לשעבר מפקד מחוז תל אביב במשטרה - כי "במתקני הכליאה קיימת כיום תכנית שיקום של עברייני התנועה הנורמטיביים, אולם היא מוצעת לעברייני התנועה המרצים עונשם כתכנית רשות בלבד. מטרת הצעת החוק היא לחייב כל עבריין תנועה, בתקופת השליש האחרון למאסרו - וכתנאי לשחרור - לעבור סדנת שיקום". על-פי דברי ההסבר, הסדנה מונה כ-12 מפגשים ומנחים אותה עובדים סוציאליים ופסיכולוג.

 

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הביע תמיכה בהצעת החוק, אך אמר כי תקודם רק בכפוף לתיאום עם משרדו ומשרד המשפטים. "אני סבור כי תכליתה של הצעת חוק זו, בעניין חיוב סדנה לעברייני תנועה, הינה ראויה", אמר השר. " (אבל) איננו סבורים כי יש מקום לשקם עברייני תנועה, אלא לקבוע כי אסיר המרצה עונשו בגין עבירת תנועה יעבור בתקופת מאסרו קורס נהיגה נכונה או קורס דומה, שייקבע על ידי נציב בתי-הסוהר בהתייעצות עם רשות הרישוי".

 

הצעת החוק של ח"כ צור אושרה ברוב של 36 תומכים וללא מתנגדים. לאחר אישורה היום בקריאה טרומית, תועבר כעת ההצעה לוועדת הפנים של הכנסת, להכנה לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
השר אהרונוביץ': "מטרה ראויה"
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים