שתף קטע נבחר

צילום: אליעד לוי, AFP

טבח לעיני המצלמות: "ברור שהרוצח היה נחוש"

קרובי משפחות הרוגי הטבח השתאו על קור רוחו של איתמר אלון, שניות לאחר שירה למוות בקורבנותיו: "רוע, הרבה רוע". מפקד הימ"מ לשעבר שיבח את פעילות השוטרים, אך ביקר את הירי שעלול היה לפגוע בבת הערובה. צפו בסרטון ממצלמות האבטחה

קור הרוח של הרוצח איתמר אלון מול האינטנסיביות והחתירה למגע של השוטרים שהגיעו לזירת הדמים בסניף בנק הפועלים בבאר שבע, אלו קווי המתאר של מעשה הרצח המרובע, כפי שאלו שורטטו על ידי קרובי משפחות ההרוגים ומפקד היחידה ללוחמה בטרור בעבר - שצפו בסרטוני מצלמות האבטחה מהזירה

 

עוד סיפורים ועדכונים בעמוד הפייסבוק של ynet

 

ח"כ דוד צור (התנועה), מפקד הימ"מ לשעבר, הבהיר כי הסרט שהוצג על ידי המשטרה ערוך ומונע הבנה של התמונה כולה, אך הוסיף כי על פי המראות, "ברור שהרוצח היה נחוש לרצוח ועשה זאת כשבשלב הראשון אין נוכחות משטרתית".

 

צור ציין את הגעתם המהירה של השוטרים לזירה והוסיף כי פעילותם בשטח ממחישה ניסיון לחתור למגע, דוגמה אישית ("מפקד התחנה מוביל את השוטרים"), מיומנות וחילוץ פצועים שהציל חיים. "הירי לשירותים היה מוטעה", ביקר. "בהנחה שידעו כבר בשלב זה כי יש בני ערובה, לא נכון לעשותו והוא יכול היה להחמיר את המצב ולפגוע בבת הערובה".

 

על פי חקירת המשטרה, אלון ביקש מעובדי הבנק להגיע להסדר חוב בגובה 6,000 שקל. שעות לאחר שקיבל תשובה שלילית, הוא חזר למקום וירה בעובדים ובלקוחות. ארבעה בני אדם - אבנר כהן, מאיר זיתון, ענת אבן-חיים ועידן סברי - נרצחו ביריות ואדם נוסף נפצע באורח קשה. אלון התבצר בבנק כשברשותו בת ערובה, והיא הוצאה מהמקום בחיים לאחר כשעה, שניות ספורות לאחר התאבדותו.

 

מוקדם יותר אמש התירה המשטרה לפרסום סרטונים מתוך מצלמות האבטחה בסניף הבנק ומחוצה לו, ובהם תיעוד הרוצח עומד בכניסה באקדח שלוף, השוטרים הפורצים פנימה, פינוי הנפגעים וחילוץ בת הערובה מרים כהן לאחר התאבדותו של אלון. מדובר בתיעוד מתוך שלוש מצלמות שאף אחת מהן לא כיסתה את האזור שבו התרחש האירוע עצמו - מרכז הסניף והשירותים.

 

השוטרים פורצים לבנק ()
השוטרים פורצים לבנק

 

"התמונות מפחידות, וגם קור הרוח שלו", אמרה דנה פרס, גיסתו של זיתון, לאחר שהתפרסמו צילומי האבטחה. בניגוד לאשתו ולקרובי משפחה נוספים שהעדיפו לא לצפות בתיעוד, ביקשה פרס "לדעת מה היה ואיך היה. התמונות קשות מאוד.

אני מזועזעת. איך הוא יורה ופשוט מסתכל החוצה. זה כמו אדם שעושה הצגה ומחכה שיבואו וימחאו לו כפיים. אני לא יודעת מה הוא חשב לעצמו. ארשת הפנים, ההתנהגות כל כך קרה שאני חושבת שאם היה זורק את האקדח וממשיך להסתובב ברחוב אף אחד לא היה יודע".

 

זהבה טפירו, דודתו של כהן, הודתה כי הסתקרנה "לראות מה היה שם בדיוק", וביקרה את התנהלות השוטרים. "הייתה להם הזדמנות פז לירות בו והם לא עשו את זה. הם השתדלו ועשו עבודה. לדעתי יכלו לעשות עוד קצת מאמץ. הוא יורה ירייה אחת לעברם והם בורחים. אני רואה אדם קר רוח, לא מודאג ועושה וידוא הריגה. איזה אומץ. פשוט רוע. הרבה רוע".

 

דליה כחלון, דודתה של אבן-חיים, הוסיפה כי "אם היה מאבטח בכניסה הוא בטוח לא היה נותן לו להיכנס בצורה כזאת. זה נראה הזוי, לא נראה הגיוני. בטוח איזה טירוף נכנס בו".


פורסם לראשונה 22/05/2013 23:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איתמר אלון במצלמות האבטחה
מומלצים