שתף קטע נבחר

מרקל הכי חזקה, המלכה בנסיגה. וכמה ישראליות?

אף ישראלית לא נכנסה הפעם לרשימת 100 הנשים החזקות של מגזין "פורבס". בעשירייה הראשונה דורגו נשיאת ברזיל, מישל אובמה והילרי קלינטון. הבריטים מודאגים מהידרדרות המלכה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שומרת על מיקומה בצמרת רשימת הנשים החזקות בעולם, שמדרג המגזין פורבס. כך דיווח הבוקר (יום ה') ה"גרדיאן" הבריטי. זו השנה השביעית שהתואר ניתן לה.

 

עדכונים נוספים בעמוד הפייסבוק של ynet

 

עוד חדשות בעולם :

התעמתה עם המחבלים: אנחנו רבים, אתם תפסידו

שיא על גג העולם: בן 80 טיפס לפסגת האוורסט

אובמה יסביר: איך מחליטים מי יחוסל במל"ט?

קמפיין של רב בריטי: להכיר רשמית ביהדות בסין

 

תשע הנשים המדורגות אחרי מרקל: דילמה רוסף, נשיאת ברזיל, מלינדה גייטס, מישל אובמה, הילרי קלינטון, שירלי סנדברג מנהלת תפעול פייסבוק, כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, ג'נט נפוליטנו, השרה להגנת המולדת בארה"ב, סוניה גנדי, ראש מפלגת הקונגרס בהודו, ואינדרה נוי, יו"ר ומנכ"ל פפסיקו - שסוגרת את העשירייה הראשונה. לנשות ישראל לא נותר הפעם זכר ברשימה היוקרתית, אף שבעבר כיככבו בה שרי אריסון, ציפי לבני ועופרה שטראוס. 

 

נשיאת ברזיל. מקום 2 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נשיאת ברזיל. מקום 2(צילום: רויטרס)
 

הרשימה השנתית של "פורבס" מורכבת מנשים בולטות במדיניות ובפוליטיקה, מעולם התקשורת והבידור, מתחום ניהול חברות טכנולוגיה ומחברות שלא למטרות רווח.

שיקלול המועמדות נעשה לפי תמהיל של השפעתן, הכסף שעומד לרשותן והנוכחות שלהן בתקשורת.

 

הצבתה של מרקל במקום הראשון נעשית כשבעברה נרשמו כבר שמונה מופעים קודמים ברשימת הנשים החזקות של המגזין. מיקום מפתיע יחסית הוא זה של הילרי קלינטון, אשר כבר לא משמשת כמזכירת המדינה, אך נראה כי היא שומרת על כוחה כפוליטיקאית רבת השפעה, אשר מנבאים לה התמודדות על הנשיאות האמריקנית ב-2016. עם זאת, עדיין מדורגת מעליה האישה הראשונה מישל אובמה, שביחס לשנה שעברה טיפסה שלושה שלבים.

 

המלכה אליזבת. מקום 40 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
המלכה אליזבת. מקום 40(צילום: AFP)

ג'ולי. מקום 37 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ג'ולי. מקום 37(צילום: MCT)
 

הבריטים נחרדו לגלות כי הפעם המלכה-האם הידרדרה מהמקום ה-26 ברשימה לעברו של המקום ה-40. מחברת רבי המכר של סדרת ספרי "הארי פוטר", ג'יי. קיי. רולינג דורגה במקום ה-98 לעומת המקום ה-78 שבו התמקמה אשתקד.

 

בין הנדבניות ונשות התרבות הידועות שנכנסו לרשימה מדורגת אנג'לינה ג'ולי במקום ה-37, שאקירה במקום ה-52 וביונסה במקום ה-17. את המקום ה-95 תפסה ג'יזל בונדשן, הדוגמנית הברזילאית.

 

פרט לקלינטון, 14 נשים נוספות ברשימה הופיעו בה גם בעשור הקודם, ביניהן כריסטין לאגרד, סוניה גנדי, אינדירה נואי, וכן אופרה ווינפרי, הלן קלארק, לשעבר ראש ממשלת ניו זילנד וכיום מנהלת תוכנית הפיתוח של האו"ם (מקום 21) נשיאת רשת ABC אן סוויני (מקום 24). מקום של כבוד תפסה האפריקנית הראשונה שעומדת בראש מדינה ביבשת השחורה, אלן ג'ונסון סירליף, נשיאת ליבריה וכלת פרס נובל.

 

נוכחות מרשימה רשמו נשות אסיה בדירוג. כך למשל נשיאת דרום קוריאה פארק גן-הייאה במקום ה-11, ונהיגת המפלגה הדמוקרטית בבורמה, אונג סן סו צי' במקום ה-29.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
פעם שלישית ברציפות בראש. מרקל
צילום: AFP
מומלצים