שתף קטע נבחר

התעמתה עם המחבלים: אנחנו רבים, אתם תפסידו

בבריטניה מתקשים לעכל את הפיגוע בלונדון שבו נרצח חייל ובעיקר את העובדה שהרוצחים נשארו בזירה והתרברבו על מעשיהם מול המצלמות. אישה אחת העזה לעמוד מולם והפכה לגיבורת היום: "לא פחדתי. טוב שזה הייתי אני ולא ילד"

בבריטניה מתקשים להירגע מהרצח המזעזע אתמול (יום ד') לאור יום בלונדון ומהמופע הביזארי של הרוצחים מול המצלמות: אינגריד לויו-קנט, בריטית בת 48 ואם לשני ילדים, קפצה מן האוטובוס שבו נסעה כשראתה גופה של חייל שרועה על הכביש בדרום-מזרח לונדון. היא בדקה את הדופק שלו ואז ניסתה לדבר עם אחד האנשים שדקרו אותו למוות. "אנחנו רוצים לפתוח הלילה במלחמה בלונדון", אמר לה האיש והיא השיבה לו: "כרגע זה רק אתה נגד הרבה אנשים, אתה הולך להפסיד".

 

רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו , ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

 

עוד חדשות בעולם :

שיא על גג העולם: בן 80 טיפס לפסגת האוורסט

אובמה יסביר: איך מחליטים מי יחוסל במל"ט?

קמפיין של רב בריטי: להכיר רשמית ביהדות בסין

התחבאה במקפיא בטורנדו ומתה עם בנה התינוק

 

כך, בקור רוח יוצא דופן, התעמתה לויו-קנט עם שני התוקפים שרצחו את החייל, ערפו את ראשו וצעקו בעת המעשה "אללהו אכבר". "לא פחדתי. טוב שזה הייתי אני ולא ילד", היא השיבה כשנשאלה אם לא פחדה מהמפגש עם השניים שעדיין אחזו בידיהם סכינים מגואלות בדם. "היו שם נשים וילדים. זה היה חשוב". עדותה של האישה פורסמה היום בעיתון הבריטי "דיילי מייל" ובעיתונים נוספים.

 

לויו-קנט מספרת על העימות עם המחבלים

 

"ראיתי גבר על הכביש שהיה ברור שהוא פצוע ומכונית מרוסקת. הנחתי שהייתה תאונת דרכים", סיפרה לויו-קנט לערוץ הטלוויזיה ITV News. "כשהתקרבתי לגופה הייתה שם אישה שרכנה מעליה ואז את הבחור. האיש המשולהב יותר מבין השניים אמר 'אל תתקרבי יותר מדי לגופה'. ראיתי את סכין הקצבים ואתה יודע שהסכינים האלה צריכות לחתוך - זה מה שהיה לו ביחד עם דם על כל גופו. חשבתי לעצמי מה לעזאזל קרה כאן?"

 

"אמרתי לעצמי שברור שהוא יותר משולהב אז חשבתי שפשוט צריך לדבר איתו", אמרה הבריטית האמיצה. היא סיפרה שמעולם לא עברה הכשרה להתמודד עם מצב שכזה ושהיא מורה במקצועה. "הוא אמר לי 'אל תגעי, אני הרגתי אותו'".

 

"כשתחקרתי אותו, הוא אמר לי 'הוא חייל בריטי, הוא הרג אנשים, הוא הרג מוסלמים במדינות מוסלמיות'", סיפרה לויו-קנט והוסיפה שהוא אמר לה שרצח החייל בוצע כתגמול "על כל הפצצות שהוטלו ומקרי ההרג של נשים".

 


צעקו "אללה אכבר" במהלך הרצח (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
צעקו "אללה אכבר" במהלך הרצח(צילום: רויטרס)

 

"הפיגוע - בגידה בבריטניה ובאיסלאם". קמרון מחוץ למעונו ברחוב דאונינג 10 בלונדון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"הפיגוע - בגידה בבריטניה ובאיסלאם". קמרון מחוץ למעונו ברחוב דאונינג 10 בלונדון(צילום: AFP)

 

למרות ההשערה כי מדובר בפיגוע טרור, מעשיהם של שני הרוצחים נראים מוזרים בהשוואה לזירות פיגועים אחרות: כך, למשל, לאחר הרצח מצאו לעצמם זמן לשוחח עם עוברי אורח שצילמו אותם ולהסביר להם מדוע ביצעו את הרצח ולא ניסו לפגוע באנשים אחרים שהיו במקום או להימלט, אף שהייתה להם הזדמנות לעשות זאת. עדת ראייה אחת טענה כי הגברים נראו לה "מסוממים", אולם אין כל אישור לכך ממקורות נוספים וממשלת בריטניה הודיעה כי יש ראיות חזקות לכך שמדובר בפיגוע טרור ולא ברצח אקראי.

 

בתקיפה המחרידה אמש הסתערו השניים על החייל ליד מתקן אימונים צבאי בלונדון, וערפו את ראשו. כבר כשעה אחרי התקיפה דווח ב"סקיי ניוז" שהייתה זו כנראה "מתקפת טרור איסלאמית על רקע פוליטי". שוטרים שהגיעו לזירה ירו בהם ופצעו אותם, ואחר כך הועברו התוקפים לבית חולים, כשמצבו של אחד מהם קשה.


הסיפור שתפס את כל הכותרות הראשיות בבריטניה ()
הסיפור שתפס את כל הכותרות הראשיות בבריטניה

  

עד ראייה סיפר כי שני התוקפים היו שחורים או אנשים ממוצא מזרח-תיכוני ותיאר: "הם צעקו. היו להם שלושה סכינים, כולל מצ'טה, וגם סכין קצבים ורובה ישן. נראה היה שהם מעודדים אנשים לצלם תמונות וחיכו שם עד שהמשטרה הגיעה, כאילו הם רצו לנהל עם השוטרים קרב".

גם עד ראייה אחר סיפר שהתוקפים "התפללו כאילו מדובר בקורבן" ו"עודדו אנשים לצלם את המחזה בווידאו".

 

גורם המעורב בחקירת הפיגוע בלונדון אמר כי אחד התוקפים הוא אזרח בריטי ממוצא ניגרי. על פי הגורם, ייתכן כי התוקף השני הוא גם אזרח בריטי ממוצא ניגרי. ראש הממשלה דיוויד קמרון אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, כי יש סימנים רבים לכך שההתקפה האלימה בלונדון שבה נהרג חייל הייתה אירוע טרור. קמרון הוסיף כי בכוונתו לקצר את ביקורו בצרפת בשל התקרית ושהוא ישוב מיד לבריטניה ובהודעה שמסר מחוץ למעונו ברחוב דאונינג 10 בלונדון הוא אמר ש"בריטניה תעמוד נחושה בעמדתה נגד אלימות הקיצונית וטרור. לעולם לא ניכנע לטרור או לטרוריזם בכל צורותיו". עוד אמר קמרון כי הפיגוע לא מייצג את האיסלאם ומהווה בגידה בבריטניה ובדת"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נקמו על "הרג מוסלמים במדינות מוסלמיות". לויו-קנט ואחד המחבלים
מומלצים