שתף קטע נבחר

המפכ"ל: לא נשמש כלי ניגוח למאבקים פוליטיים

כנס לשכת עורכי הדין נפתח באילת בפאנל של בנושא השפעת המשפט הפלילי על המערכת הפוליטית בישראל. רנ"צ דנינו: "לפני בחירות יש תופעה שבמסגרתה מנסים להכפיש אנשים באמצעות מכתבים אנונימיים". נשיא העליון גרוניס: "מאמצים לקצר את משך חיי התיקים במערכת"

פוליטיקה, פלילים ומשפט: הכנס השנתי ה-13 של לשכת עורכי הדין נפתח הבוקר (ב') באילת בפאנל העוסק בהשפעת המשפט הפלילי על הפוליטיקה בארץ. במהלך הפאנל התייחס היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לסיכויי ההרשעה במשפט נגד שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן ובהחלטה לא להגיש כתב אישום בפרשת החברות: "החלטתי להגיש כתב אישום וזה תלוי בפני בית המשפט. נדמה לי בכל הצניעות שאני יודע לזהות 'תיק זיכוי' כשמתבקש. כל עוד אני מכהן בתפקיד, החובה שלי היא להיאבק בשחיתות השלטונית". ynet העביר את מושב הכנס בשידור חי.

 

  • רוצים שכולם ישמעו אתכם? כתבו את דעתכם בפייסבוק שלנו , ואת התגובות הנבחרות נפרסם לכולם

  

בפאנל משתתפים בין השאר נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, פרקליט המדינה משה לדור, נשיא העליון לשעבר מאיר שמגר ומבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס. גרוניס דיבר על הסחבת בתיקים בבתי המשפט בישראל: "שורה של מאמצים מוקדשים כדי לקצר את משך חיי התיקים במערכת המשפט. כ-40% מהדיונים נדחים ויש קשר בין הדחיות לזמן הנדרש לטיפול בתיקים. ברור שיישום קפדני של נוהל דחיות הדיונים יתרום לצמצום הסחבת".

 

המפכ"ל דנינו: "אנו עדים לתופעה לפני בחירות של ניסיון להכפיש אנשים באמצעות מכתבים אנונימיים, מכתבי סרק וכיוצא בזה. משטרת ישראל היא משטרה שחקר האמת הוא נר לרגליה. היא מזהירה את עצמה, פן תשמש כלי ניגוח שנועד לקעקע את הלגיטימיות של יריבים". 

 

השופט גרוניס בפאנל באילת, הבוקר (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
השופט גרוניס בפאנל באילת, הבוקר(צילום: מאיר אוחיון)

המפכ"ל יוחנן דנינו (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
המפכ"ל יוחנן דנינו(צילום: מאיר אוחיון)

 

במהלך ארבעת ימי הכנס יתקיימו עשרות מושבים בנושאים שונים ובהם ידונו בכירי המשפטנים, אנשי אקדמיה, צמרת המשק ונבחרי הציבור,

בנושאים הבוערים של עולם המשפט. 

 

במוקד הכנס השנה תעמוד מורשת שרי המשפטים לדורותיהם, וביום רביעי צפוי להתקיים פאנל חגיגי בהשתתפות עשרה שרי משפטים שכיהנו בממשלות ישראל לאורך השנים לשיח על מהותו, הישגיו ותפקידיו של משרד המשפטים בארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוריה תדמור
נשיא העליון אשר גרוניס
צילום: אוריה תדמור
מומלצים