שתף קטע נבחר

עד Poke: כשהחבר נתפס מפלרטט בפייסבוק

חוששת שהחבר שלך בוגד בך דרך הפייסבוק, או מנסה לפלס את דרכו הוירטואלית לחוסר נאמנות באמצעות פלירטוטים בלתי הולמים? הנה עשר עצות כיצד את יכולה להתמודד עם טעמה המר של הבגידה

פוחדת שהחבר בוגד בך? קודם כל, הישארי שפויה. קחי נשימה עמוקה ותספרי עד עשר לפני שאת מנפצת לו את הלפטופ לרסיסים. למה לעזאזל? קודם כל, כי הוא יכול להיכנס לפייסבוק גם דרך הסמארטפון. שנית, מפני שקיימת האפשרות שאת רואה את הדברים בחוסר פרופורציה. עלייך להבין האם המועמד לדין הוא אשם או חף מפשע לפני שאת חורצת את גורלו.

 

עוד בנושא:

לבוגד ולנבגד: איך משקמים את מערכת היחסים?

איך תהיו חכמים וגם צודקים במקרה של בגידה

עוד על בגידות בפייסבוק של ערוץ יחסים

כל החדשות בפייסבוק של ynet  

 

תחום הפלירטוטים בפייסבוק מעורפל, וגבולותיו אינם ברורים: האם לייק לתמונה של ידידה בבגד ים זעיר נחשב כפלירטוט סוער? או שאולי צ'אט אישי ואינטימי הוא הנורה האדומה שאת מחפשת? בקיצור, רגע לפני שאת מטיחה בו האשמות ומאיימת לפגוע בו באיברים המוצנעים, נסי להבין האם באמת מדובר פה בעדות לחוסר נאמנות או שאולי בן הזוג שלך סתם לוקה בחוסר טקט וירטואלי (כמו רוב הגברים).

 

 

אל תהפכי לסמרטוטה פתטית

נכון שזה לא נעים לגלות שבן הזוג שלך מסרסר את עצמו לנשים אחרות, אבל אל תתני לעובדה הזו לערער את תחושת הערך העצמי שלך – כי זה מה שנקרא להוסיף חטא על פשע. לפעמים בן הזוג הפגוע נוטה לקחת את האשמה על עצמו: בוגדים בו כי הוא לא מספיק מעניין, מתייחסים אליו בזלזול כי הוא באמת פחות טוב.

 

תחושת הנחיתות הזו יכולה להוביל רק למחוזות רעים בהם תמצאי את עצמך מתחננת לעוד הזדמנות, לוקחת על עצמך את מלוא האחריות כדי ללבות מחדש את גחלי האהבה הגוססים, ולהתפלל שחס וחלילה הוא לא יעזוב אותך לטובת אחת מהפילגשות הוירטואליות שלו.

 

כבר עברנו את עידן המוסר הכפול בו נטען שזהו טבעו של הגבר לבגוד ועל האשה להישאר כנועה בנאמנותה. מכירה את הפתגם "פעם בוגד, תמיד בוגד"? ובכן, אם תתנהגי כמו סמרטוט פעם אחת, מה ימנע ממנו להמשיך לנגב איתך את הרצפה? מכאן את יכולה לבחור במספר דרכי פעולה, יעילות יותר ופחות, כדי להתמודד עם הבגידה הוירטואלית.

 

צוקרברג, הכול באשמתך. אם נפרד, אתה תשלם על מה שעשית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
צוקרברג, הכול באשמתך. אם נפרד, אתה תשלם על מה שעשית(צילום: AFP)

 

הישירה

האופציה הפשוטה וסביר להניח שגם הרציונלית ביותר. שתפי את בן הזוג שלך במה שמטריד אותך, תני לו צ'אנס להסביר את עצמו ותראי אם דעתך תנוח עליך. זה יתן לך גם הזדמנות לבחון את תגובתו לעניין: הכחשה גורפת או התנצלות מיידית? הסבר משכנע או תירוצים קלושים? בשורה התחתונה, אם הבעיה נובעת מהסתרת האמת, כנראה שרק שיחה כנה תוכל לפתור אותה.

 

הפאסיבית-אגרסיבית

אם קשה לך לפתוח את הנושא ולשים את הדברים על השולחן כמתואר למעלה, קיימת אופציה מעט שונה. כאן את בעצם בוחרת לנהוג בגדלות נפש ובאצילות, זאת אומרת, עד רגע ההתפרצות. בדרך כלל לא יהיה מדובר בהתקף זעם רעשני אלא בהערות תמימות כביכול אך נוטפות איבה, שיבהירו לו שאת לא שוכחת ולא סולחת. את "מנסה" להתאפק ולשמור את הכעס בבטן עד הרגע המתאים, שבמקרה הזה יהיה, כמובן, בארוחת שישי מול כל המשפחה שלו. מה קרה? אם הוא לא מתבייש לבגוד בך, שגם לא יתבייש להגיד את זה לאמא שלו.

 

הלוחמנית

עין תחת עין, יד תחת יד ולייק תחת לייק: אם הוא מצטלם מחובק עם ידידות במסיבות, את תצטלמי בזרועותיהם של זרים על חוף הים. אם הוא כותב תגובות מעודנות בנוסח "המבין יבין" מתחת לתמונות שנראות כמו אורגיה המונית, את תפרסמי "איבנט" בפייסבוק שמזמין את כל החברים שלו לאחת כזו.

 

בקיצור, את תעשי הכל כדי לגרום לו להתפוצץ מקנאה ולהבין שכדי שאת תפסיקי, גם הוא צריך להפסיק. אני לא יודעת אם זו היתה כוונת התנועה הפמיניסטית כשדגלה בשוויון בין המינים, אבל זו התוצאה.

 

הנקמנית

הנקמנית אינה יכולה להשלים עם "תיקו" כמו חברתה בסעיף הקודם. עליה להרוס כליל את האדם שפגע בה ולכן היא תתכנן מזימה קטלנית כדי להכניע את יריבה המר, הלא הוא החוצפן שבגד בה. היא תעמיד פנים שאינה יודעת דבר, ולאט לאט תבשל את נקמתה ותוציא אותה לפועל.

 

שלב א': לשכנע אותו ללבוש פריט לבוש מביך בסיטואציה אינטימית, כגון חוטיני ורוד או זוג ביריות אדומות. שלב ב': לצלם אותו בפוזה לא מחמיאה ולהבטיח לו שתמחקי את התמונה. שלב ג': לפרוץ לחשבון הפייסבוק שלו ולהעלות את התמונה תחת הסטטוס "יצאתי מהארון!". בואו נראה אם הפלרטטניות הקטנות יתייחסו אליו ברצינות עכשיו (מוהאהאהא!).

 

הקנאית

הקנאית היא לא פחות משוגעת מהנקמנית, אבל היא לא מסוגלת לוותר על בן זוגה האהוב, ולכן תתלה את האשם בבנות הבליעל שהעזו לפתות אותו ולנצל את תמימותו. גם כאן את תפרצי לחשבון הפייסבוק של בן הזוג, אבל תשמשי בו כדי לאתר את החוצפניות ולאיים עליהן שאם הן ימשיכו לצ'וטט איתו, לא ישארו להן אצבעות להקליד איתן...

 

תזהר ממנה. היא לא משחקת משחקים. הקנאית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תזהר ממנה. היא לא משחקת משחקים. הקנאית(צילום: shutterstock)

 

הבלשית

אופציה קצת פחות חודרנית וקצת יותר שפויה, היא לברר את זהותן של הבנות דרך הפוסטים או הלייקים של בן הזוג, ללא צורך לפרוץ לו אל החשבון, ולהסביר להן בפניה אישית שהבחור תפוס, בתקווה שהן יבינו את הרמז ויתרחקו ממנו.

 

המניפולטיבית

פשוט מאוד: תשכנעי אותו לשנות את הסטטוס בפייסבוק לאין-אה-ריליינשנשיפ!

 

 

המאוכזבת

אם את מרגישה שנשבר לך הלב לא פחות מאשר אם היית תופסת אותו במיטה עם מישהי אחרת, אני מציעה לך לפעול בעצתה של הגברת החביבה ורדה רזיאל-ז'קונט: "תזרקי אותו!". גם אם לא מדובר בבגידה מוחשית, זה לא הופך אותה לפחות ממשית.

 

בימינו קצרה הדרך מהמסך אל המיטה, ואם כל העדויות מצביעות על הצהרת כוונות מיניות יותר מאשר על פלירטוטים תמימים, אף אחד לא יאשים אותך אם תגידי לאדיוט "ביוש" ותמשיכי אל בן הזוג הבא, בתקווה שחדש לא יהיה פרופיל פעיל כל כך...

 

שבת שלום!

 

בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק 

 

לעמוד הפייסבוק של הספר תעתוע אפל מאת דנה מויסון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
תוהה איך אגיב על ההתנהגות החצופה שלו
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים