שתף קטע נבחר

קריית ביאליק: שכונה חדשה עם 4,500 דירות

אושרה תוכנית להקמת שכונת "ביאליק על הפארק" במזרח קריית ביאליק, במסגרתה ייבנו בנוסף לאלפי הדירות גם מבני ציבור ופארקים. בשלב זה הופקדה התוכנית להתנגדויות הציבור. 20% מהדירות ייבנו בשטח קטן ויהיו מיועדות לזוגות צעירים

בשורות טובות למחפשי הדירות באזור הקריות: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה אישרה היום (ג') להפקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה בקריית ביאליק, בהיקף של 4,500 יחידות דיור. התוכנית הופקדה כעת להתנגדויות הציבור, שיכול להגיש את התנגדותו תוך 60 יום.

 

 

מדובר ביוזמה שמקדמת העירייה, במסגרתה תוקם שכונת "ביאליק על הפארק". התוכנית מציעה הקמת שכונת מגורים במזרח העיר על פני שטח המתפרש על כ-950 דונם מצפון לגבעת הרקפות, מדרום לכביש 79, ממזרח לכביש "עוקף קריות" וממערב לשטחי מחוז צפון.

 

היא כוללת 20% דירות קטנות בכל תא שטח המיועדות בעיקר לזוגות צעירים, כך לדברי משרד הפנים, וכן מבני ציבור, מסחר ושטחים פתוחים נרחבים. עוד כוללת התוכנית הקמת פארק שכונתי מרכזי וחלק מהפארק העירוני הכלול בתוכנית המתאר המחוזית.

 

ממשרד הפנים נמסר שהוועדה המחוזית סבורה כי תוכנית בסדר גודל כזה תהווה המשך לפיתוח השטחים שממזרח לעיר, ותיתן מענה לגידול באוכלוסייה הצפוי, בהתאם לייעדי האוכלוסייה שנקבעו בתוכנית המתאר.

 

יצוין כי במשך שנים סבלה קריית ביאליק מהגירה שלילית והזדקנות האוכלוסייה, ולמעלה מ-15 שנים לא אושרו בעיר תוכניות לבניית שכונות חדשות. רק לפני כ-3 שנים הוכרה העיר על ידי משרד הפנים כרשות איתנה, וכיום היא נטולת מענקי איזון ממשלתיים. למעשה, היא ממוקמת באשכול 7 בחתך החברתי-כלכלי של הלמ"ס.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ורה בון
קריית ביאליק. שכונה חדשה תצוץ בקרוב
צילום: ורה בון
מומלצים