שתף קטע נבחר

אם לא אוסטריה, אז פיג'י: פקחים חדשים בגולן

מזכ"ל האו"ם דרש להגדיל את מספר החיילים המוצבים בכוח הבינלאומי ומדינת האיים הרימה את הכפפה: 170 פקחים מפיג'י יחליפו את הכוח האוסטרי, שעזב בגלל המתיחות בגבול הסורי

התחליף לאוסטרים יגיע מהאוקיינוס השקט: האו"ם הודיע הלילה (יום ב') כי 170 פקחי שלום מפיג'י יצטרפו עד סוף החודש לכוח אונדו"ף המאייש את גבול ישראל-סוריה. הגעת הפקחים מפיג'י תתבצע על רקע החלטת אוסטריה להסיג את כוחותיה מהגבול בעקבות ההסלמה בקרבות בין אנשי משטר אסד לכוחות המורדים.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

גנון בחקירה: "היו יחסי מין, לא ידעתי שהוא קטין"

נערים יהודים בי-ם: ערבי תקף אותנו ושרף מבנה

 

חיילי הכוח האוסטרי עזבו בשבוע שעבר את אזור הגבול ברמת הגולן ועברו לשטח ישראל. בהודעה רשמית מווינה נאמר כי הכוח האוסטרי לא יכול להמשיך לקחת חלק בכוח שמירת של האו"ם בגולן על רקע המתיחות הגואה בגבול.

 

ההחלטה הדרמטית של אוסטריה דחפה את מועצת הביטחון של האו"ם לגנות בחריפות את התפשטות הלחימה לאזור המפורז וגררה גם הודעה על פינוי כוח הפיליפינים באזור.

 

האוסטרים מקפלים ציוד (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
האוסטרים מקפלים ציוד(צילום: רויטרס)

ועוזבים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ועוזבים(צילום: AFP)

 

עזבו את הגבול ונכנסו לישראל. נסיגת הכוח האוסטרי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
עזבו את הגבול ונכנסו לישראל. נסיגת הכוח האוסטרי(צילום: EPA)

כוח מפיג'י יבוא לתגבר את הגבול (צילום: EPA) (צילום: EPA)
כוח מפיג'י יבוא לתגבר את הגבול(צילום: EPA)

 

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, המליץ בשבוע שעבר למועצת הביטחון להגדיל את מספר החיילים המוצבים בכוח הבינלאומי ברמת הגולן, ואף לשפר את יכולות ההגנה העצמית של כוח אונדו"ף.

 

בהודעה שנמסרה על רקע עזיבת החיילים האוסטרים, הזהיר מזכ"ל האו"ם שהאלימות הגוברת ברמת הגולן מסכנת את הסכם הפסקת האש בין ישראל לסוריה. באן קרא להרחיב את הכוח הבינלאומי ל-1,250 חיילים, ולשדרג את הציוד המשמש אותו להגנה עצמית.

 

מעבר הגבול, סמל מרכזי של שלטון אסד ברמת הגולן, נחשב ליעד מרכזי עבור כוחות המורדים. העיירה קוניטרה, שצמודה למעבר, נחשבת למקום אסטרטגי מבחינת השליטה ברמה כולה.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
חיילי אוסטריה עוזבים
צילום: AP
צילום: EPA
יש תחליף לאוסטרים שעזבו
צילום: EPA
מומלצים