שתף קטע נבחר

משחקי הרעב: הישראליות מסתערות על אירופה

מכבי חיפה, הפועל ומכבי ת"א יגלו את יריבותיהן הראשונות במפעלים האירופיים, כשהפתקים יישלפו מחר בהגרלות הסיבובים המוקדמים בניון, שווייץ. אחרי שנת פגרה הירוקים חוזרים למוק' הליגה האירופית, הפועל רוצה להמשיך את המסורת במפעל והאלופה הצהובה חולמת על שלב הבתים של הצ'מפיונס

הישראליות מסתערות על אירופה. מחר (שני) ייערכו בניון, שווייץ, הגרלות הסיבובים המוקדמים של ליגת האלופות והליגה האירופית.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

האלופה מכבי תל אביב תדע מי תהיה יריבתה בסיבוב המוקדמות השני של הצ'מפיונס, מכבי חיפה והפועל תל אביב יחזיקו אצבעות ליריבה נוחה בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית. דווקא הפועל רמת גן - מחזיקת הגביע המפתיעה שירדה בתום העונה בליגה הלאומית - יכולה לנוח קצת לאחר שהעפילה ישירות לסיבוב השלישי. אז האם יש סיבה לחשש כבר בשלב הזה?

 

דגו ומכבי ת"א בניצחון על אייאקס. האם מכבי תצליח לעשות זאת שוב? (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
דגו ומכבי ת"א בניצחון על אייאקס. האם מכבי תצליח לעשות זאת שוב?(צילום: איי פי)

 

מכבי ת"א - השביל הזה מתחיל כאן

פאולו סוזה, שהונף הערב על הכתפיים באימון הפתיחה של הצהובים, יעמוד במבחן חשוב מאוד כבר ב-16/17 ביולי. נפילה בסיבוב המוקדם תהיה

קטסטרופלית עבור מכבי תל אביב, שהציבה לעצמה מטרה ברורה: להגיע בפעם השנייה בהיסטוריה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

 

ברק יצחקי, ראדה פריצה, ערן זהבי והחברים יכולים להתעודד מהעובדה הבאה: מכבי תל אביב תהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות השני, מה שאומר שהיריבות האופציונליות הן לא ממש מ"אריות היבשת". מצד שני - לאלופה הישראלית אין את הפריבילגיה לזלזל.

 

ערן זהבי והאוהדים. הרבה תקוות, נקווה שלא יתנפצו מהר מדי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
ערן זהבי והאוהדים. הרבה תקוות, נקווה שלא יתנפצו מהר מדי(צילום: ראובן שוורץ)

 

אם תעבור מכבי תל אביב את המשוכה הראשונה, סיבובים 3 ובתקווה גם 4 לא עומדים להיות קלים בכלל, כשהקבוצה לא תהיה מדורגת. שם מכבי עלולה להיתקל בשמות מפחידים מאוד על הנייר, כמו סלטיק, פ.צ. באזל, אפואל ניקוסיה ודינמו זאגרב - קבוצות עטירות ניסיון במפעל האירופי החשוב ביותר.

 

 

באיזה פתקים עדיף לא להיתקל בהגרלה הקרובה? ז'לז'ניצ'אר סרייבו הבוסנית, הפנרפיורדר האיסלנדית, אטו גיור ההונגרית.

 

יניב קטן. הירוקים רעבים מתמיד (צילום: אבישי אקהויז, האתר הרשמי של מכבי חיפה) (צילום: אבישי אקהויז, האתר הרשמי של מכבי חיפה)
יניב קטן. הירוקים רעבים מתמיד(צילום: אבישי אקהויז, האתר הרשמי של מכבי חיפה)

 

מכבי חיפה - חוזרים לבמה

יש תקופות שמכבי חיפה תרצה לשכוח. אחרי שנים של מאבקים בזירות האירופיות - מכבי חיפה של אלישע לוי סיימה את עונת 2011/12 במקום החמישי בליגת העל, הפסידה להפועל תל אביב בגמר הגביע ובין כל כאבי הראש - גם איבדה את הכרטיס למפעלים האירופיים. אחרי שנה שלמה בלי אירופה - הירוקים רעבים מתמיד, כשהליגה האירופית מחכה.

 

למרות ההיעדרות בעונה שעברה והידרדרות בנקודות הזכות אצל אופ"א - מכבי חיפה תהיה מדורגת בסיבובים 2 ו-3 של מוקדמות הליגה האירופית.

 

יעקב שחר. לא אמור ליפול מהכיסא (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
יעקב שחר. לא אמור ליפול מהכיסא(צילום: ראובן כהן)

 

גם כאן, יעקב שחר כנראה לא ייפול מהכסא כשיגלה את היריבה הקרובה. מכבי חיפה אמורה לעבור את הסיבובים הראשונים, בסיבוב הרביעי (בו היא כנראה כבר לא תהיה מדורגת) הבעיות אמורות להתחיל.

 

באיזה פתקים עדיף לא להיתקל בהגרלה הקרובה? רייקיאוויק (איסלנד), דודלאנג' (לוקסמבורג), היברניאן (סקוטלנד).

 

הפועל חוגגת בליגת האלופות ב-2010. רוצים להמשיך את הרצף באירופה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הפועל חוגגת בליגת האלופות ב-2010. רוצים להמשיך את הרצף באירופה(צילום: רויטרס)

 

הפועל ת"א - יש פז"ם בליגה האירופית

האדומים אמנם חוו לא מעט רגעים קשים בעונה החולפת, אבל בשלוש השנים האחרונות הם די עקביים (לחיוב) בכל מה שקשור לאירופה. ב-2010 הפועל תל אביב עשתה היסטוריה, כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. בעונה שלאחר מכן - הפועל עשתה זאת גם בליגה האירופית, ובעונה שעברה כבר רשמה הופעה שנייה במפעל, כשהוגרלה נגד אתלטיקו מדריד, ויקטוריה פילזן ואקדמיקה דה קוימברה.

 

ב-3 השנים האחרונות מחזיקת הגביע יצאה עם הרבה כבוד, אבל בידיים ריקות כשלא הצליחה לעבור את שלב הבתים. הפעם, עם הרבה ציפיות מרן בן שמעון על הקווים - מקווה הפועל לעשות חווייה מתקנת.

 

רן בן שמעון והאדומים. הרבה ציפיות (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
רן בן שמעון והאדומים. הרבה ציפיות(צילום: ראובן שוורץ)

 

ההצלחות בתקופה האחרונה גם סללו להפועל דרך נוחה למדי, כשבכל

סיבובי המוקדמות יהיו האדומים מדורגים (בסיבוב הרביעי הפועל אפילו תהיה ברשימה אחת עם קבוצות כמו טוטנהאם, סביליה ואודינזה).

 

באיזה פתקים עדיף לא להיתקל בהגרלה הקרובה? הפועל תל אביב נמצאת באותה רשימה כמו מכבי חיפה - לכן היריבות האופציונליות של שתי הקבוצות זהות בשלב זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מכבי חיפה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים