שתף קטע נבחר

המאבטח שירה למוות בכותל: הוא קילל אותי

ביהמ"ש האריך בחמישה ימים את מעצרו של האדי קבלאן, החשוד שרצח ביום שישי את דורון בן שלוש. על פי גרסתו, לירי קדמו חילופי דברים שבמסגרתם הקורבן קרא לו בשמות גנאי על רקע מוצאו הדרוזי. הסנגור מתעקש: "הקורבן צעק 'אללה אכבר'"

האם הירי שהרג את דורון בן שלוש ברחבת הכותל היה תגובה להתגרות מילולית של הקורבן? בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ג') עד יום ראשון את מעצרו של האדי קבלאן (25), תושב בית ג'אן, החשוד שרצח את בן שלוש (46) ביום שישי. על פי הגרסה שהשמיע המאבטח בדיון, בינו לבין הקורבן היו חילופי דברים, ובן שלוש לכאורה קרא לו בשמות גנאי על רקע מוצאו הדרוזי. המשטרה מייחסת לו גרימת מוות בכוונה תחילה.

 

קבלאן, קצין מג"ב בעברו, שתק בתחילה בחקירתו, אלא שמאז הוארך מעצרו ביום שישי הוא מסר את הגרסה על אודות חילופי הדברים. כעת היא נבדקת אל מול יתר החומר שנאסף.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

במהלך האירוע ירה קבלאן לפחות 12 כדורים בבן שלוש סמוך לשירותים הציבוריים ברחבת הכותל המערבי. הוא טען שהקורבן צעק "אללה אכבר" והוציא דבר מה מכיסו.

מכריו של בן שלוש מספרים כי היה מוכר מאוד באזור הכותל המערבי ונהג להתנדב שם בבית תמחוי.

 

בהחלטתה להאריך את מעצרו כתבה השופטת דנה כהן לקח: "לפי החשד, המשיב, ששימש כמאבטח ברחבת הכותל, ירה למוות במנוח כאשר לפני אירוע הירי התקיים עימות מילולי בין השניים".

 

בית המשפט האריך את מעצרו מחשש שישבש הליכי חקירה. "בכל הנוגע לעילת המעצר – המסוכנות נלמדת מעצם האירוע ומנסיבותיו כפי שציינה סגנית-הנשיאה בהחלטה הקודמת", הוסיפה השופטת. "זאת בלא להתעלם מכך שלמשיב אין עבר פלילי והוא שימש כמאבטח לאחר שירות צבאי מלא".

 

סנגורו של קבלאן, עו"ד כמאל כמאל: "הוא שמע קריאות 'אללה אכבר' ולכן פעל כפי שפעל. היה לו חשד שמדובר במחבל. היה בין השניים דיבור כללי, כל מיני קללות. צריך לזכור שמדובר באדם תימהוני. אם הוא השמיע כל מיני קללות זה לא אומר שהתייחס דווקא למרשי. הדבר הזה בטח שלא הביא אותו לתוצאה. הקללות היו כלליות והתייחסו למוסלמים, ליהודים ולדרוזים. הוא דיבר בשפה העברית והערבית ואי אפשר היה לדעת אם מדובר בבן מיעוטים או ביהודי".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
המאבטח האדי קבלאן. הסנגור: "לא הקללות הביאו אותו לירות"
צילום: אוהד צויגנברג
קורבן הירי דורון בן שלוש
מומלצים