שתף קטע נבחר

ג'יין אוסטין תחליף את צ'רלס דרווין?

הסופרת הבריטית המפורסמת עשויה להחליף את אבי תורת האבולוציה על שטרות הכסף בערך 10 לירות שטרלינג. ההחלטה עדיין לא התקבלה אך בבנק המרכזי של בריטניה רואים בה מועמדת מובילה

"מוצא המינים" או "תבונה ורגישות"? הבנק המרכזי של בריטניה מתכנן להחליף את דיוקנו של צ'רלס דרווין על שטר של 10 לירות שטרלינג ולהדפיס במקומו את פניה של הסופרת הבריטית ג'יין אוסטין. מנכ"ל הבנק היוצא, מרווין קינג, רמז היום (יום ג') כי אוסטין עשויה להיות הפנים החדשות שיתנוססו על אחד מהשטרות המבוקשים בעולם.

 

עוד חדשות בעולם:

צפו: הכומרה חיתנה זוג ופצחה בריקוד

מתאבק, רופאה או עיתונאי. מונגוליה בוחרת נשיא

הרצח באלפים: ירה באחיו כי נושל מירושת האב

 

קינג אמר לחברי בית המחוקקים הבריטי כי מחברת הרומן "גאווה ודעה קדומה" היא המועמדת המובילה להחליף את צ'רלס דרווין, אבי תורת האבולוציה, שדיוקנו מתנוסס כיום על השטר. עם זאת, עדיין לא הוחלט מתי יבוצע השינוי.

 

ג'יין אוסטין היא מהסופרות המוערכות בעולם הספרות המודרני. בין הרומנים הגדולים שהיא כתבה: "על תבונה ורגישות", "גאווה ודעה קדומה", ו"אמה". מרבית הרומנים שכתבה עוסקים בחייהן של עלמות צעירות מהאצולה

הבריטית הזעירה. במהלך חייה לא זכתה אוסטין לאהדה רבה מכיוון שספריה התפרסמו בעילום שם ורבים מהם יצאו שנים רבות לאחר שסיימה לכתוב אותם.

 

לאחרונה הודיע הבנק כי הוא יחליף את דיוקנה של הפעילה החברתית הבריטית מהמאה ה-19, אליזבת פריי, בפניו של ראש הממשלה לשעבר וינסטון צ'רצ'יל על שטרות של 5 לירות שטרלינג. לצד פריי והמלכה אליזבת השנייה, רק עוד אישה אחת - פלורנס נייטינגל, מייסדת תחום הסיעוד המודרני - הופיעו על השטרות הבריטיים מאז 1970, אז החלו להדפיס שטרות עם דמויות של אישים מההיסטוריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גאי אימג'בנק
אוסטין הסופרת
צילום: גאי אימג'בנק
דרווין המדען
מומלצים