שתף קטע נבחר

יעלון: פעילי "תג מחיר" - התאגדות בלתי מותרת

שר הביטחון הודיע: מעשי נקמה בערבים יוגדרו תחת סעיף בחוק נגד טרור, שהיה שמור עד כה לפלסטינים. המשמעות: תקופת מעצר ארוכה יותר, מניעת פגישה עם עורכי דין במהלך חקירה, מעצר עד תום ההליכים והחרמת רכוש

מבחן לשב"כ, לצה"ל ולמשטרה בנוגע ל"תג מחיר": שר הביטחון משה יעלון הכריז הבוקר (ב') בדיון שקיים עם נציגי מערכת הביטחון, בהם מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמים משפטיים, כי מעשי "תג מחיר" ותכוננם יוגדרו כ"התאגדות בלתי מותרת", סעיף בחוק נגד פעילות טרור שהיה שמור עד כה לפעילי טרור איסלאמיים מהפתח, החמאס, הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ועוד.

 

עדכוני חדשות נוספים ב-ynet:

נערים יהודים וערבים נפגשו: "להשמיע קול אחר"

הצעת חוק: הטפת לאינתיפיאדה? תודח מהכנסת

 

כאשר מוגש מעת לעת כתב אישום נגד מחבלים פלסטינים, לרוב הם מואשמים גם בסעיף של "התאגדות בלתי מותרת". בימים הקרובים יחתום השר יעלון על ההחלטה וייתן לה תוקף מעשי, שיאפשר לשירות הביטחון הכללי לפעול נגד פעילי הימין הקיצוני שעומדים מאחורי המעשים.


כתובות נאצה באבו גוש (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
כתובות נאצה באבו גוש(צילום: אוהד צויגנברג)
 

הקבינט הביטחוני הוא זה שהסמיך את שר הביטחון להגדיר את המעשים כהתאגדות בלתי מותרת, ומאחורי הסעיף היבש עומדות משמעויות מעשיות: תקופת מעצר ארוכה יותר, מניעת פגישה עם עורכי דין במהלך חקירה, מעצר עד תום ההליכים והחרמת רכוש. בלשכת שר הביטחון הבהירו כי צעדים אלו יופנו לא רק נגד מבצעי המעשים בשטח, אלא גם נגד יוזמי הרעיון, מפיצי האידיאולוגיה והמממנים זאת. הנחיות בנושא הועברו לשב"כ ולפיקוד מרכז, אך לא ברור עדיין אם מעצר הפעילים יבוצע על ידי צה"ל או המשטרה.

 

במהלך הדיון הוגדרה פעילות "תג מחיר" כזהה לפעילות של ארגוני טרור מודרניים, הכוללת "השראה אידיאולוגית ופעילות חשאית, שמטרתה המרכזית היא להניא את ממשלת ישראל הלגיטימית מלבצע מהלכים מדיניים או כאלו הכרוכים באכיפת החוק, ולזרוע חשש בקרב קברניטי המדינה מלקבל החלטות כאלה ואחרות. בחלק מהפעולות יש גם ממד של נקמה בערבים, המוגדר ממילא כפעילות טרור לכל דבר".

 

השר יעלון אמר בתום הדיון: "מדובר בתופעה חמורה ביותר, שבה יש מעשי אלימות ללא הבחנה כלפי ערבים, תוך פגיעה ברכושם וסיכון חיי אדם, וזאת כדי להניא את הממשלה לפעול בכיוון מסוים. מחובתנו להחמיר בענישה כלפי פורעים אלו, שכן תוצאות פעילות אלו הן הרות אסון". יעלון הוסיף: "עלינו להילחם בהם מלחמת חורמה באפס סובלנות ובמקסימום אמצעים, שכן הם אינם מייצגים את ערכי הדת היהודית וערכיה של מדינת ישראל. בימים הקרובים אנחה את מפקד פיקוד מרכז להכריז על כך בגזרתו".

 

לאחרונה הביעו התנגדות בפרקליטות הצבאית ליוזמה לפיה גם פעילי טרור יהודים יישפטו במוסדות משפטיים של צה"ל, כך שגם אם פעילי "תג מחיר" ייעצרו ויועמדו לדין בגין סעיף התאגדות בלתי מותרת, ספק אם המהלך יתבצע בבתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון, שם נשפטים מחבלים פלסטיניים. הנושא עדיין לא הוכרע במערכת הביטחון. עד כה הובאו לדיוני הארכת מעצר פעילי "תג מחיר" בבתי משפט אזרחיים כמו השלום בירושלים. 

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריאל חרמוני
יעלון. אפס סובלנות
צילום: אריאל חרמוני
מומלצים