שתף קטע נבחר

מגבת אנטי בקטריאלית? ציוד החובה לכל מתגייס

יום הגיוס הוא אחד הרגעים המרגשים בחיינו - הן של המתגייסים והן של המשפחה - אבל עוד לפני שמגיעים ליום הזה צריך להתמודד עם רשימות ארוכות של ציוד. האם אכן חייבים לקנות הכל? אספנו עבורכם שלל מוצרים ושאלנו חייל קרבי מה באמת צריך, ועם אילו פריטים "לא צריך להשתגע"

מחזור הגיוס הגדול של אוגוסט יעלה בקרוב על מדים, וזה הזמן להחליט אילו פריטים יהיו נחוצים בבסיס, ומה יישאר בבית. לפניכם סקירת הצעות לציוד הכרחי - יותר ופחות - ביום הגיוס ובימים שאחריו. רצוי וכדאי להציץ ברשימת המוצרים שהצבא מספק לפי דרישות התפקיד (לפי רשימה המופיעה באתר הרשמי "עולים על מדים" או בפייסבוק).

 

 

בתור אמא לחייל קרבי, אני יודעת שרשימת הקניות לא נגמרת בתחילת הגיוס, אלא נמשכת בכל תקופת הצבא. הסיבה העיקרית כמובן, היא בלאי המוצרים. עם הזמן תגלו מהם הצרכים המדויקים, ותוכלו לעדכן את רשימת הפריטים.

 

מומלץ לא לחסוך בכמות הגרביים, והחולצות/מכנסיים התרמיים/מנדפי זיעה (הם ישמשו אחר כך גם לשירות מילואים, או לאימוני כושר). פריטים חשובים נוספים: מנעול, מוצרי ניקוי ורחצה קומפקטים (באריזות קטנות יותר שניתן למלא בכל יציאה). פנס ראש, מגן לטלפון הנייד ולשעון, קופסאות אטומות לשמירת כסף, מסמכים, אשראי, סלולרי ועוד, סל לכביסה מלוכלכת (נושם) ולא שקית ניילון, והרבה אקמול/אדוויל או מה שהילד/ה מעדיפים. 

 

שיא עונת המכירות לחיילים 

מחזורי הגיוס הגדולים לצה"ל בקיץ, הם גם עונת השיא בשוק הציוד לחיילים. על פי הערכות רשת למטייל, מגלגל שוק המוצרים למתגייסים כ-13 מיליון שקל בשנה.

 

כבר שנים שמתגייסי צה"ל אינם מסתפקים בציוד אותו מנפיק הצבא ודואגים לעצמם מבעוד מועד להשלמות ציוד. ההצטיידות לצבא מחולקת כמו כל דבר אחר בצבא ל"שלושה חלקים":

  • הצטיידות לקראת גיוס
  • הצטיידות חיילים קרביים באביזרים משלימים הנחוצים והניתנים להשגה בשוק האזרחי.
  • קניית השלמות/אובדנים למניעת קנסות.

 

על פי הערכת מנהלת השיווק של קבוצת "למטייל", שלי חודרוב, מתגייס מוציא בממוצע בין 350 ל-800 שקל שקל לקראת הגיוס (החיילים הקרביים כמובן נמצאים בטווח המחירים העליון). "הצבא מצמצם מדי שנה את הצורך בהשלמת מוצרים בשוק האזרחי, על ידי הגדלת מבחר הציוד המסופק למתגייסים והתאמתו לדרישות המעודכנות של הצבא והמתגייס כאחד. הצ'ימידן שהוא נוח יותר לנשיאה וגם עכשווי במראהו ומסופק על ידי הצבא, מספק בהחלט. אולם לחיילים הנמצאים רחוק מן הבית ונמצאים בנסיעות מרובות, בכל זאת מומלץ להצטייד בתרמילים עם ערכת גב מתכווננת, אשר לא תכביד על הגב יתר על המידה", אומרת חודורוב.

 

מניתוח שנעשה בקבוצת למטייל עולה, כי תהליך ההצטיידות לפני הצבא נעשה ביסודיות, ובדרך כלל החייל לעתיד מלווה באחד מבני המשפחה. לרוב מדובר באמו, שמוסיפה לשיקולי הקניה את רגשותיה וחרדותיה.

 

"חיילים מתגייסים קונים לפעמים ללא שיקול דעת ומתוך לחצים ופחדים", אומרת חודורוב, "אנו ממליצים להם לשקול את הקנייה ולא לרכוש מוצרים מיותרים אשר מחולקים ממילא בצבא, כמו: משחות נעליים, פלנלית, חוטר ועוד".

 

"מומלץ למתגייסים 'להתאפק' מעט, לחכות לתחילת הטירונות, לבדוק באמת מהם הצרכים האמיתיים ורק אז לבצע את הקניה. מהיכרותנו את השטח, הביגוד המחמם כמו חולצות ומכנסיים טרמיים, גרביים וחולצות כותנה הם המסה הקריטית של הרכישה".

 

מה מציעות הרשתות למתגייסים

קל גב מציעה קולקציה רחבה מאוד של פריטים ואביזרים המותאמים לצרכי המתגייסים, הכוללים ביגוד תרמי, הלבשה תחתונה, תיקי רחצה, גרביים ייחודיות למתגייס ועוד. בין החידושים הבולטים: צ'ימידן / תרמיל גב / מזוודה על גלגלים. OUTDOOR BASECAMP- צ'ימידן על גלגלים במבנה מזוודה הכולל מערכת כתפיות מרופדות לנשיאה על הגב. דאפול טרולי עם ידית נשלפת ומערכת גב נסתרת לנשיאה על הגב עם אופציות שונות. תאים לכל מטרה ורוכסני ניילון מסיבי. מחיר: 580-540 שקל לפי גודל. להשיג ברשת ריקושט, למטייל, תיק ותיק, חנויות התיקים והמחנאות המובחרות.

 

 (צילום: דן שטרן) (צילום: דן שטרן)
(צילום: דן שטרן)

 

רשת למטייל מציגה מגוון רחב של מוצרים למתגייסים. בין הפריטים: מגבת אנטי בקטריאלית המתייבשת במהירות. מדובר במגבת גוף, קלת משקל ובעלת ספיגה גבוהה. מחיר: 190 שקל.

 

 

ביגוד תרמי תחתון, עשוי סיבים מיוחדים הגורמים לנידוף הזיעה ולשמירה על חום הגוף. מחיר: מ-99 שקל ועד כ-300 שקל.

 

תרמילי חיילים, בהם הוכנסו שיפורים ניכרים על-מנת להעניק נוחות מקסימאלית למשתמש. מושם דגש רב על עיצוב ארגונומי ושימוש בחומרים נושמים ומנדפי זיעה. בדגמים מסוימים ניתן למצוא כיסוי הגנה מגשם ומאבק. הכיסוי נשלף מחלקו התחתון של התרמיל או מהתא העליון. בדגמים אחדים מוצעות 2 מידות אורך, בהתאם לגובה המשתמש. מחירי התרמילים: בין 150 שקל ל-1,500 שקל.

 

מדרס בולם זעזועים חדשני, המקנה תמיכה אנטומית מלאה לכף הרגל ואיזון מושלם בחלוקת המשקל, שומר על לחות וחום נמוכים ומונע היווצרות שלפוחיות ובקטריות. מחיר: החל מ-198 שקל.

 

 

תיק רחצה קל משקל, מבית S2S, גדול ומרופד, בעל פתח גישה גדול, מכיל 3 כיסי רשת פנימיים ובעל רוכסן YKK. מחיר: 130 שקל. מבצע של 30% הנחה החל מה-18/7. להשיג את הפריטים ברשת למטייל.

 

 

רשת ריקושט מציעה אף היא מגוון פריטים, ביניהם גרבי קולמקס קומנדו - גרבי לוחמים בעלי סיבי קולמקס המנדפים את הזיעה מכף הרגל. לגרב יציבות וגמישות, והיא בולמת זעזועים. מחיר מומלץ: 59.90 שקל. ניתן לרכוש במבצע 2 זוגות ב-99 שקל.

 

תחתוני בוקסר מנדפים של מותג DESERT SNOW PRO – תחתונים בשיטת אל תפר, ללא תפרי צד, ועם סיבים אנטי-בקטריאליים גמישים. מחיר מומלץ: 99 שקל (ניתן לרכוש במבצע של 50% הנחה על הפריט השני).

 

חולצות מנדפות זיעה בצבע זית. מחיר: 99 שקל (מבצע: 2 חולצות ב-129 שקל).  

 

 (צילום: מוטי פלאיי) (צילום: מוטי פלאיי)
(צילום: מוטי פלאיי)

 

גזרת המים מציעה ריקושט מימייה של שורש (SOURCE) וערכות שתייה מיוחדות לחיילים וחיילות. יריעות השתייה מיוצרותבטכנולוגיה השומרת על מים צלולים ימים ושבועות ללא טעמי לוואי וללא צורך בטיפול ותחזוקה מיוחדים, ובשילוב תוסף אנטיבקטריאלי המונע התפתחות בקטריות במשך כל אורך חיי המוצר. ערכת שתייה היא בנפח של 3 ליטר ומותאמת לנשיאה בתרמיל גב. המימייה הצבאית גמישה והנפח שלה 2.5 ליטר - מותאמת לנשיאה באפוד. הצבע: זית. מחיר: 149-169 שקל. להשיג ברשת ריקושט.

 

 (צילום: מוטי פלאיי) (צילום: מוטי פלאיי)
(צילום: מוטי פלאיי)

 

אתר www.dizz.co.il מציע תיקים או חבילות למתגייס במחיר מוזל. לדוגמא: חבילת מוצרים הכוללת: תיק+11 מוצרים נוספים כמו חם צוואר, מגבת מנדפת, שק כביסה, אולר, פקל כיסים, פנס ראש ועוד. במחיר 299 שקל. אופציה לרקום שם על תיק בתוספת תשלום ועוד. להשיג באתר או בחנות המפעל ברחוב בולטמור 3 פתח תקווה.

 

 

קולומביה מציעים חולצות תרמיות לגברים עם טכנולוגיית שימור וויסות החום והרחקת הלחות, אלסטית ואנטיבקטריאלית. מחיר מומלץ 279.90 שקל.

 

 

 (צילום: ירון גרון) (צילום: ירון גרון)
(צילום: ירון גרון)

  

בשורש (SOURCE) מציעים פיתוח גרביים לחיילים ולחיילות - המשלבים טכנולוגיה חדשנית של חברת "קופרון"( שילוב נחושת מחומצנת בתוך טקסטיל). הטכנולוגיה אמורה לקטול פטרת בכף הרגל, בשיעור של 99.9%, ולמנוע ריח. בנוסף היא מעניקה בידוד תרמי בתנאי לחות גבוהים, וכוללת תפר שטוח מעל האצבעות. הפריט מוצע ב-2 דגמים מרופדים לפעילות שטח. מחיר: 109-00 שקל. להשיג ברשתות המטיילים המובחרות.

 

רשת גלי משווקת סנדלי חיילות ם רצועת עור, בצבעים חום ושחור. מחיר: 160 שקל. ממידה 36 ומעלה.

 

 (צילום: דן לב) (צילום: דן לב)
(צילום: דן לב)

 

דלתא משווקת גרביים עם פיתוח חדשני לחיילי - גרבי קומנדו TECH. מדובר בגרבי צבא אנטי מיקרוביאליים המיוצרים בשילוב סיבי נחושת, המונעים היווצרות בקטריות ופטריות ומונעים ריח רע. מחיר: 40 שקל.

 

 (צילום: רוני ינקוביץ) (צילום: רוני ינקוביץ)
(צילום: רוני ינקוביץ)

 

ורטהיימר ספורט מציעים מבצעים לחברי מועדון ולמצטרפים חדשים. לדוגמא: 25% הנחה על מבחר נעלי ספורט של המותגים מיזונו, אסיקס, אדידס, ניו בלאנס וסאקוני. 

 

 

 

כפכפי הוויאנס לנשים במבחר דגמים ב-59.90 שקל במקום 180 שקל. המבצע בתוקף עד ה-25.7. לפרטים נוספים: www.sportw.co.il 1-700-70-21-21

 

 

חברת גרביטי מציעה בין מגוון המוצרים צ'ימידן מדגם - Duffle Stash מתוצרת חברת Gregory. הצ'ימידן כולל תא ענק עם פתח בודד שמסייע למצוא פריטים במהירות. הוא ניתן לנשיאה על הגב או כתיק יד, וכולל רצועות הידוק להתאמת גודל התיק. עשוי מאריג בליסטי עמיד ובו רוכסנים של YKK. מחיר מומלץ: החל מ-399 שקל לפי גודל התיק. להשיג ברשתות המטיילים השונות. www.gravityisrael.com   

 

 (צילום: רוני ינקוביץ) (צילום: רוני ינקוביץ)
(צילום: רוני ינקוביץ)

 

רשת SOHO מציעים מגוון תיקי רחצה ותיקי כביסה מיוחדים, המתאימים לצרכי המתגייס. מחירים: 120-55 שקל.

 

 

ברגהאוס מציעה תיק רחצה נפתח לתלייה, במחיר לא זול של 199 שקל, ונרתיק מרופד אטום למים לשמירה על נייד, מצלמה וכו'. מחיר: 169 שקל.

 

 (צילום: מיה רכטמן) (צילום: מיה רכטמן)
(צילום: מיה רכטמן)

 

VICTORINOX, יצרנית האולרים השוויצרית, מציעה אולר שטח - SOLDIERS. האולר שייך לסדרת אולרי שטח פונקציונליים, ומוצע בצבעי אדום או ירוק שפותחו במיוחד עבור חיילים לפני הגיוס. מחיר: 275 שקל. www.victorinox.com

 

 

 

 

ממסי מציעים את דאפל - תיק על גלגלים מסדרת AIRSTREAM המותג ANTLER UK. תיק עשוי פוליאסטר, עם תא אחסון תחתון שנפתח כמו מזוודה, 5 כיסים לארגון והפרדה, ידית טלסקופית ושני ידיות נשיאה עליונה וצדית. גלגלית סיליקון להפחתת עומס הגרירה. משקל 3.3 ק"ג. מחיר 600 שקל. 

 

  

רשת ג'נטלמן מציעה מגוון גדג'טים שימושיים של True Utility לחיילים. לדוגמא: מנעול קומבינציה חזק עם חוט פלדה במחיר 79 שקל, קפסולה זעירה המשמשת להסתרת שטרות כסף ומתחברת למחזיק מפתחות, במחיר 79 שקל ועוד.

 

 

ברשת באג מציעים כיסוי קשיח לניידים, להגנה היקפית מפני חול, לכלוך, רעידות או מים. מחירים: אייפון 5 - 279 שקל, גלקסי 3 - 229 שקל, אייפון 4 - 239 שקל. צבעים: שחור, ירוק זית, ורוד. להשיג בלעדית ברשת באג.

 

 (צילום: אלון רזניק) (צילום: אלון רזניק)
(צילום: אלון רזניק)

 

Animi מציעים מנורות קריאה קטנות שניתן להשתמש בהן באוהל במחיר 70 שקל, פקק נשיאה לבקבוק במחיר 20 שקל ושק כביסה מעוצב במחיר 75 שקל. להשיג ב-www.Animi.co.il  ובחנות במושב בית חנן: 03-9643424.

 

 

בהלו קיטי מציעים פיג'מות לקיציות לנשים במחיר 99 שקל וכפכפי אצבע תואמים במחיר 65 שקל. להשיג ברשת חנויות sanrio הלו קיטי.

 

 (צילום: דדי אליאס) (צילום: דדי אליאס)
(צילום: דדי אליאס)

 

רשת אוריג'ינלס מציעים כפכפים לגברים במחיר 169 שקל.

 

 (צילום: קמילה סימון) (צילום: קמילה סימון)
(צילום: קמילה סימון)

 

ברשת H&O מציעים פיג'מות למתגייסות במחיר בין 130-120 שקל.

 

 (צילום: טל טרי) (צילום: טל טרי)
(צילום: טל טרי)

  

נוברטיס קונסיומר ישראל מציעה מגוון מוצרים החשובים לחייל וביניהם: למיסיל דרמג'ל לטיפול בשפשפות, למריחה מקומית, מחיר: 49.10 שקל; למיסיל once - לטיפול בפטרת כף הרגל - תמיסה במרקם ג'ל הפועלת על העור כ-72 שעות, במחיר: 75.35 שקל; וולטרן אמולג'ל לטיפול מקומי בכאבי גב, שרירים תפוסים ודלקות פרקים. מחיר: החל מ-47.35 שקל. להשיג ללא מרשם רופא בכל בתי המרקחת, רשתות השיווק והפארמים.

 

 (צילום: אייק קנטי) (צילום: אייק קנטי)
(צילום: אייק קנטי)
 

 

בד"ר פישר מציעים את סדרת סדרת אלכו-ג'ל הכוללת ג'ל יעיל לשמירה על היגיינת הידיים ולניקוי מהיר ללא צורך במים בסבון. המוצר מגיע גם במגבונים היגייניים המתאימים לנשיאה בכיס או בתיק. מחיר מומלץ: 15-10 שקל. 

 

 (צילום: סטודיו 2) (צילום: סטודיו 2)
(צילום: סטודיו 2)

 

בליסטקס מציג שפתון לחות עם מסנני קרינה 15 SPF בניחוח פטל-לימון. מחיר: 15 שקל.

 

 (צילום: יוסי סליס) (צילום: יוסי סליס)
(צילום: יוסי סליס)

 

מכבי קאר מציעים מגוון מוצרים ייעודיים לחיילים. ג'ל לניקוי הידיים: אלכוקלין המכיל 65% אלכוהול. הג'ל מועשר באלוורה, מתייבש במהירות ואינו גורם ליובש בידיים. מחיר למבוטח: 11.00 שקל, מחיר לצרכן: 13.12 שקל, ג'ל פייס קאר תכשיר ממוקד לטיפול בפצעי אקנה - מחיר מבוטח מכבי 49.90 שקל, מחיר צרכן 57.33 שקל. ניתן להשיג ברשת מכבי פארם, ניו פארם ובבתי מרקחת פרטיים נבחרים.

 

 (צילום: איליה מלניקוב) (צילום: איליה מלניקוב)
(צילום: איליה מלניקוב)

 

"קיווי"- דיאודורנט לנעליים - מונע ריח למשך היום בניחוח טאלק עדין. מחיר: 26 שקל ל-100 מ"ל.

 

כצט מציעים מארזי מתגייסים ומתגייסות של המותגים פמינה ואקילן ספורט. המארז לחיילת כולל: תחליב רחצה פמינה קלאסי + מגבוני פמינה TO-GO + רשימת ציוד מומלצת במחיר 29.90 שקל. המארז לחייל כולל: תרסיס אקילן למניעת ריחות לא נעימים בנעליים + קרם אקילן למניעת שפשפת + שק כביסה ממותג + רשימת ציוד מומלצת. מחיר: 49.90 שקל. להשיג במבחר חנויות, וחנויות לציוד מחנאות

 

 (צילום: אפרת אשל) (צילום: אפרת אשל)
(צילום: אפרת אשל)

 

מורז צמחי מרפא מציגה: מוצרים טבעיים ייעודיים לחיילים לטיפול בבעיות עור נפוצות. משחה לשרירים תפוסים, קרם רגליים כפתן לטיפול והגנה על עור כף הרגל מפני גרד יבלות ועור פטרייתי. Skin Saver לעזרה ראשונה - משחה טיפולית לטיפול מקומי במכלול שלם של בעיות עור, בהן חתכים, דימומים ופצעים פתוחים, כוויות קור וחום עקיצות ועוד. וקרם Redskin לטיפול בשפשפות וגירויים. מחירים: 59.90-54.90 שקל. להשיג ברשתות הפארם, בתי מרקחת ובתי טבע. לפרטים נוספים: www.moraz.co.il 

 

 (צילום: יעקב הררי) (צילום: יעקב הררי)
(צילום: יעקב הררי)

 

לייף מבית סופר פארם מציעה סדרת מוצרי טיפול לכף הרגל הכוללים: טלק טיפולי המכיל אלוורה ותרסיס למניעת ריחות בשני ניחוחות שונים. מחירים: 30-22 שקל.  

 

 (צילום: רוני ינקוביץ) (צילום: רוני ינקוביץ)
(צילום: רוני ינקוביץ)

  

מותג COMPEED מציעים פלסטר שקוף Blister medium המשווה שכבת עור שנייה לטיפול בשלפוחיות בעקבים ולמניעת הופעת שלפוחיות עם נעילת נעליים חדשות. המוצר היפו אלרגני בעל נוסחה חדשנית המקלה על הכאב ועמידה במים. מחיר: 38 שקל.

 

אלטמן רוקחות טבעית מציגה: קלנדיל C-Gel - מוצר הומאופטי המתאים להרגעת עור מגורה ואדמומי, טיפול בעקיצות יתושים וכוויות קלות. מחיר: 47 שקל ל-30 מ"ל.

 

 (צילום: זכריה לובימוב) (צילום: זכריה לובימוב)
(צילום: זכריה לובימוב)

 

חלאבין מציעים את רעננה - מוצר יעודי לחיילים וחיילות. מדובר בדאודורנט קרם לכף הרגל ודאודורנט קרם לבית השחי. מחיר: 40 שקל.

 

 (צילום: אלון גנון) (צילום: אלון גנון)
(צילום: אלון גנון)

  

רשת ללין נערכת עם ערכות מיוחדות לקראת הגיוס. לנשים וגברים. הקיט כולל קרם גוף 60 מ"ל, דאבל באבל (סבון) 60 מ"ל, שמפו 60 מ"ל ומרכך לשיער 60 מ"ל בניחוח אושן. מחיר: 80 שקל.

 

 (צילום: יונתן בלום) (צילום: יונתן בלום)
(צילום: יונתן בלום)

  

הום סנטר מציעים פנס ראש, במחיר: 30 שקל

.

    

 

ומה אומר החייל?

ג', לוחם קרבי שהתגייס כבר בנובמבר, קיבל לידיו את הרשימה הארוכה והתבקש לומר לנו מה באמת צריך מתגייס חדש. להלן מסקנותיו: "ראשית, חשוב לומר, מניסיון אישי, שלא צריך להביא הכל לבקו"ם. רוב הסיכויים שיעבירו אתכם את שרשרת החיול וישלחו אתכם הביתה כדי שתתארגנו לקראת הטירונות או הקורס.

 

"דבר חשוב נוסף הוא שאת רוב הדברים הצבא מספק לכם, ולא צריך להשתגע עם הקניות. מגבות, למשל, זה משהו שמקבלים מהצבא, שתיים במספר, ואני עד היום משתמש בהן. כנ"ל לגבי תיק, לא צריך ללכת על משהו משוכלל ויוקרתי, תזכרו שהתיק נועד להכיל את החפצים שלכם, לרוב הוא יהיה זרוק על האדמה או באיזה חדר סגור ולא תראו אותו במהלך שעות היום. לכן חשוב שהוא יהיה חזק, מומלץ כזה שמכיל 75 קילו, ושיהיה מבד חזק שיחזיק מעמד בטלטלות הרבות שיעברו עליו.

 

"כשמתגייסים בעונת החורף, צפויים להיות לילות קרים ולכן כדאי להצטייד בגופיות תרמיות מחממות, לאו דווקא גרביים מיוחדות, כי כשקר, אז קר. זה לא תמיד עוזר ולפעמים עדיף להוציא כסף על דברים אחרים.

 

"הצבא מנפיק לכם סבונים, שמפו, סכיני גילוח, תיק רחצה, תחתונים, גרביים, מגבות, שני זוגות מדי א', שלוש חולצות ירוקות ושתי מגבות. את מדי ה-ב' תקבלו כבר בבסיס. לגבי הנעליים - גם לא צריך להשתגע, הצבא נותן לכם נעליים צבאיות וגם שובר לקניית נעלי התעמלות. כן כדאי להביא כפכפים בשביל המקלחת, אבל לא צריך להשקיע מעל ומעבר, אחרי הכל זה רק למקלחת או להסתובב בחדרים.

 

"גם מימיות לא צריך להביא, הצבא נותן ואין סיבה לרכוש מכספיכם. מה שכן, כדאי להביא פנס איכותי, כי את זה לא תקבלו, להוסיף עוד כמה גופיות צבאיות או לבנות שמתאימות לעונה, תיק לכביסה חשוב מאד - ומומלץ שיהיה חזק וגם שישמור על הריחות וימנע מהם להתפשט ברחבי החדר או האוהל. כמו כן, כדאי להצטייד במנעולים, זה חשוב - כי עלולות להיות גניבות ציוד, ותמיד טוב שיש אולר עם כל מיני אפשרויות או לדרמן - זה יכול להציל.

 

"לגבי תכשירים קוסמטיים ותרופות - כדאי להביא מהבית את מה שאתם מכירים ומעדיפים, לרבות פלסטרים ותחבושות. נכון, אפשר לגשת לחובש אבל תמיד טוב שיש בהישג יד".

 

לסיכום, כפי שציינו בתחילה, כדאי להשקיע בדברים שבאמת צריכים ולא להוציא על מוצרים שימשיכו לשבת בתוך התרמיל הענק והחדש ללא שימוש. בכלל, תמיד עדיף לעבור את הימים הראשונים, לגלות מה חסר ואז לרכוש. מן הסתם החברים החדשים שלכם יוכלו לעזור לכם במקרה הצורך, ואמא ואבא תמיד במרחק צלצול אחד מכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לשימוש הכתבה בלבד! מתגייסים שורש
צילום: צילום: אבי כהן
סטילה של טבע מחיר מומלץ 38 שקל
צילום: צילום: אבי כהן
קומפיד
רשת ANIMI
צילום: דן פרץ
וישי- מים טרמליים לרענון. מחיר 65 שקל
צילום: דן פרץ
קיווי
מחפשים מה לעשות בינתיים בחופש? כל האירועים בעמוד המיוחד
מומלצים