שתף קטע נבחר

מלחמת הגבינה הצהובה: טרה בקמפיין נגד תנובה

חברת טרה יצאה בקמפיין פרסום לגבינות הצהובות שלה שאינן מכילות חומר משמר, אחרי שתנובה השיקה קמפיין דומה. טרה מציגה בפרסומות את הגבינות של תנובה ומבקשת מהצרכנים להתבונן ברכיבים - ברובן יש חומר משמר. תנובה: "החומר המשמר מונע עובש"

חברת טרה יצאה היום (ו') בקמפיין שמכוון ישירות נגד תנובה. החברה, שהשיקה מחדש את הגבינות הצהובות שלה, בדגש על כך שאין בהן חומר משמר, יצאה במודעות פרסום שמציגות את הגבינות של תנובה כשמעליהן זכוכית מגדלת שמגדילה את הנתון: חומר משמר.

 

 

טרה העלתה גם סרטון פרסומת ליוטיוב, שבו נראה אדם, שהגיע לבדיקת עיניים וגם בסרטון זה נראות הגבינות של תנובה. למרות שהגבינות מטושטשות, הוא מבחין שעל גבי אריזותיהן יש חומר משמר. הקמפיין מזכיר בישירות שלו את המלחמות בין חברות המים המינרליים לחברות מסנני המים.

 

קמפיין של טרה - מציג גבינות של תנובה ()
קמפיין של טרה - מציג גבינות של תנובה

 

כבר זמן מה שבטרה תכננו למתג מחדש את הגבינות הצהובות ככאלה שאינן מכילות חומר משמר. זאת בעקבות המעבר למפעל החדש בדרום, שבו יש טכנולוגיות שמתאימות לייצור גבינות כאלה. תנובה הקדימה את טרה ויצאה לאחרונה בקמפיין לגבינת עמק ללא חומר משמר, כחלק ממהלך תדמיתי-בריאותי של תנובה שנקרא "המצפן התזונתי".

 

מה תוקף הגבינה?

לפי גורמים בשוק, תנובה עשתה לטרה מהלך חסימה ובקמפיין הפרסום שלה היא מתעתעת בציבור לחשוב שכל הגבינות שלה מכילות חומרים משמרים, בעוד שתנובה בעצם מוכרת רק גבינה אחת כזאת. עכשיו בטרה טוענים בפרסום: שימו לב ששאר הגבינות הצהובות שתנובה מייצרת מכילות חומר משמר. גורמים אחרים בשוק טוענים: "הקמפיין של טרה זה קמפיין של איבוד עשתונות". 

 

בטרה השיקו שלוש גבינות מדף תחת המותג "נעם" – שתיים המקבילות לגבינת עמק וגבינת גלבוע והשלישית – גבינה הדומה לעמק בחיתוך דק. בניגוד לגבינה של תנובה, הגבינות של טרה יימכרו גם במעדנייה – במחירים הזהים למחירים המפוקחים של תנובה. למרות שאין בגבינות של טרה חומר משמר, לגבינות המדף שלה תוקף של 4 חודשים, ולגבינות המעדנייה - תוקף של 6 חודשים כבלוק ושל 7 ימים כגבינה פרוסה במקרר.

 

גבינת עמק ללא חומר משמר של תנובה נשמרת על המדף 60 יום ובניגוד לגבינות של טרה ולשאר הגבינות של תנובה, היא אינה מיוצרת עם כשרות שמתאימה למגזר החרדי וכן אינה משווקת במגזר הערבי. כרגע, עמק ללא חומר משמר מהווה פחות מ-1% במכירות. יחד עם זאת, תנובה מייצרת במלוא כושר הייצור ותוכל להרחיב את הייצור רק עם פתיחת המחלבה החדשה בתל יוסף.

 

גבינת עמק ללא חומר משמר של תנובה ()
גבינת עמק ללא חומר משמר של תנובה

 

חומר משמר: מה כל כך נורא בו?

מה כל כך נורא בחומר משמר? החומר שבו משתמשת תנובה ובו השתמשה בעבר טרה, Potassium sorbate) E-202), מותר בשימוש בתעשיית המזון ואין הוכחות חד משמעיות שהוא מזיק לבריאות. החומר הזה מסייע לשמור על הגבינה מפני עובש – גם בסביבה פחות סטרילית. יחד עם זאת, צרכנים רבים מעדיפים מזונות ללא חומר משמר ובטרה טוענים שהגבינות שלהם נשמרות בדיוק כמו גבינות עם חומר משמר.

 

הגבינות הצהובות של טרה מכילות צבע מאכל טבעי, בדיוק כמו בגבינות של תנובה, כי הישראלים מעדיפים את הגבינות שלהם צהובות. ללא צבע המאכל – הגבינות יראו לבנות.

 

תנובה שולטת בשוק הגבינות הצהובות ומחזיקה בלמעלה מ-93% משוק שמגלגל 965 מיליון שקל במונחי מחיר צרכן. נתח השוק הכספי של טרה עומד על 3%-4% והכמותי - 1.5%. בטרה מעוניינים להגדיל את נתח השוק בזכות המהלך החדש, מה גם שהמעבר של טרה למפעל החדש בדרום דרש מהחברה לא מעט משאבים.

 

טרה לא תוריד מחירים - מעדיפה לתת ערך מוסף

על אף רצונה להתחרות, טרה לא תמכור את הגבינות שלה במחירים נמוכים יותר מהגבינות של תנובה. למרותשבעת מחאת הקוטג', צרכנים דרשו מהחברות להוריד מחירים כך שיהוו תחרות לתנובה – בטרה מעדיפים כנראה ליצור יתרון תחרותי על-ידי הצעת ערך טובה יותר לצרכן. תנובה וטרה אף העלו את מחירי הגבינות הצהובות בשנה האחרונה ולמרות שהוזילו השבוע קוטג' וגבינה הבנה – לא הורידו את מחירי הגבינות הצהובות.

 

מתנובה נמסר בתגובה: "לפני כחצי שנה השקנו לראשונה בישראל גבינה צהובה עמק ללא חומר משמר. צרכנינו יכולים ליהנות מהטעם הייחודי של עמק וממגוון מוצריו ולעשות את הבחירה.

 

"יצוין, כי החומר המשמר הנמצא בגבינה הצהובה הוא בטוח לצריכה ומאושר לשימוש בתעשיית המזון בכל העולם וגם בארץ. החומר המשמר מוסף לגבינה בכמויות זעירות שתפקידו למנוע התפתחות של שמרים ועובש, ובכך להבטיח את חיי המדף של הגבינה לאורך זמן, במיוחד במקרר הביתי לאחר פתיחת המוצר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המיתוג החדש של טרה
גבינת עמק של תנובה
מומלצים