שתף קטע נבחר

התפקיד החדש של אלי פיניש: מחזיר בתשובה

שחקן חדש בזירת שיעורי הדת ברשת - הרב אלחי נתנאל, או בשמו האמיתי - אלי פיניש. הקומיקאי העלה סרט פרודי ליוטיוב, שיצר ומימן מכיסו. בקרוב פינה ב"ארץ נהדרת"?

 

מוצא האדם מן היוטיוב. אלי פיניש נחשב לאחד הקומיקאים הפופולריים ביותר בישראל: הוא מופיע במשותף עם מריאנו אידלמן ברחבי הארץ וכמובן משתתף ב"ארץ נהדרת", אך הפופולריות שלו לא מונעת ממנו לפנות גם לאפיקים לא שגרתיים, כמו פרודיה ביוטיוב. 

 

בשבועות האחרונים מופיע ברשת סרטון הרצאה של הרב אלחי נתנאל - לכאורה שיעור דת העוסק ב"מוצא האדם", אלא שהרב נתנאל לא קיים במציאות, ומדובר בפרודיה שיצר פיניש יחד עם התסריטאי ארז אבירם ואחיו הבמאי תומר אבירם. על הפקתה שילמו השלושה כ-2,000 דולרים.

 

"הלוואי וכל רעיון שני או שלישי שעולה לנו לראש בישיבת כתיבה היה יכול להתבצע בכזאת קלות", אומר פיניש בראיון ל-ynet, "מימנו את הפקת הסרטון מכיסנו וזה נחמד לעשות משהו בלי בירוקרטיה ובלי להיות חלק ממשהו גדול. הרצאות הדת האלה נורא הצחיקו אותנו, אז אמרנו 'יאללה בוא נכתוב', לקחנו יום צילום ועשינו את זה. זה ישב במגירה איזה שנתיים, עד שהחלטנו להוציא את זה ליוטיוב".

 

אתה מודע לכוחו של היוטיוב ושל הרשת כולה.

 

"אני חושב שחלק ממה שקורה היום זה שההומור השתנה, אתה כבר לא מחכה לתוכניות או מערכונים כדי לצחוק. פעם אמרתי למולי שגב (יוצר ועורך ארץ נהדרת, ר.ב) שאני חושב שבגלל יוטיוב, הקהל היום התרגל לראות דברים טיפה מלוכלכים ויותר אמיתיים. אני מייחל ליום שבו אהיה חלק מחבורת קומיקאים שמעלים דברים לרשת בתדירות יומית. תחשוב שטל פרידמן קם בבוקר, מתקשר אלי ואומר 'חשבתי על רעיון', אנחנו כותבים, מצלמים ומעלים לרשת באותו היום. אפילו אם זה לא כל כך מושקע. כל 'ארץ נהדרת' מודעת לרשת, אבל יש אילוצים ותקציב, אני מקווה שנגיע לזה. בקשר לקטע שהעלינו, תומר הבמאי העלה את זה ליוטיוב ולפייסבוק, סתם כמשהו שלנו ,ופתאום הוא קלט שהתגובות נורא חזקות ורצות מפה לאוזן".

 

אילו תגובות אתה מקבל? 

 

"שלשום מישהו פנה אליי ברחוב ואמר לי שלקח לו זמן להבין שזה אני. ניסינו לעשות את זה בגבול דק מאוד בין הרצאה שאפשר להקשיב לה ולנסות להבין אם יש היגיון בשטויות שהוא אומר, לבין ההומור עצמו. מוצא האדם הוא נושא טעון, כל אחד טוען שהוא יודע מאיפה באנו. אני כאלי פיניש טוען שאין לו את הזכות לדעת מאיפה באנו - לא מהקופים ולא מהבריאה. אני לא אומר ששניהם לא נכונים, רק אומר שנשמור טיפה על צניעות".

 

אלי פיניש. "ההומור השתנה. הקהל התרגל לראות דברים אמיתיים ומלוכלכים יותר"  (צילום: ענת מוסברג) (צילום: ענת מוסברג)
אלי פיניש. "ההומור השתנה. הקהל התרגל לראות דברים אמיתיים ומלוכלכים יותר"

 

אתם מעוניינים להפוך את הווידיאו לתוכנית?

 

"עוד כשזה היה במגירה שלנו, ערוץ ביפ לשעבר התעניין, היינו בשלבי הפקה אפילו אבל אז הוא נסגר. העניין הוא שבגלל שזו הרצאה של עשר דקות, ערוצים כמו 10 ו-2 צריכים להיות נורא יצירתיים כדי לשלב את זה בלוח השידורים שלהם".

 

אולי פינה ב"ארץ נהדרת"?

 

"אני יכול להציע את זה ל'ארץ נהדרת', יש שם מערכת גדולה שמורכבת משיקולים שונים. אני מניח שאם מולי שגב יראה שיש לזה מלא צפיות ושזה תופס חזק, הוא ירצה".

 

"כולנו נהנו ליצור את זה" אומר התסריטאי ארז אבירם, שעומד מאחורי "נבחרת ישראל" ששודרה בערוץ 10. "זה לא קטע אנטי דתי, אלא פרודיה על כל גל המחזירי בתשובה שעולה ופורח באינטרנט. כשאתה לא מחויב לטלוויזיה ועושה מה שאתה רוצה - יכולים לצאת דברים מאוד יפים. ככל שיתרבו המאמינים, אנחנו נוסיף שיעורים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלי פיניש. מודע לכוחו של יוטיוב
לאתר ההטבות
מומלצים