שתף קטע נבחר

ברק פסל, יעלון מחזיר: הר ברכה שוב ישיבת הסדר

יותר משנתיים וחצי לאחר ששר הביטחון הקודם הוציא בצעד חסר תקדים את הר ברכה ממסלול ההסדר - על רקע סירובו של ראש הישיבה לגנות את הסרבנות - יעלון החזיר אותה

שר הביטחון הקודם הוציא אותה מההסדר עם צה"ל, השר הנוכחי משיב אותה: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר היום (ב') כי ישיבת הר ברכה, שהוצאה מההסדר המתקיים בין צה"ל לישיבות לאחר שראש הישיבה סירב לגנות את תופעת הסרבנות, תחזור למסלול ההסדר. יחד איתה הוספו עוד שתי ישיבות הסדר - גבעת אולגה ושלוחת אופקים של מודיעין.

 

עוד בערוץ החדשות:

"אמא ואבא בתוך דם". צפו במעוז משחזר ומשקר

אושרה הארכת שעון הקיץ: "יותר אור, יותר שמחה"

 

ממשרד הביטחון נמסר לאחר השבתה של הר ברכה כי "הובהרו הדברים מול הישיבה ונסללה הדרך להחזרתה למסלול ההסדר". החזרתה נעשית כשנתיים וחצי לאחר שקודמו של יעלון בתפקיד, אהוד ברק, הוציא אותה בצעד חסר תקדים מההסדר עם צה"ל.

 

ישיבת הר ברכה  (צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון) (צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)
ישיבת הר ברכה (צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)

 

שר השיכון אורי אריאל התייחס היום להחזרת ישיבת הר ברכה למסלול ההסדר ואמר: "אני שמח ומברך על החלטת ידידי שר הביטחון יעלון להשיב את הר ברכה להסדר. לא היה צריך לבטל מלכתחילה את ההסדר עם הישיבה, שמחנכת את חייליה לשירות משמעותי ואיכותי בצה"ל, ואף לאחר מכן למצוינות בשוק העבודה".

 

החלטת ברק התקבלה אז לאחר שראש הישיבה, הרב אליעזר מלמד, סירב להופיע לשימוע שאמור היה להיערך לו במשרד הביטחון, על רקע אי-נכונותו לגנות את תופעת הסרבנות. מקורבי הרב אמרו אז כי "הפיקוד הבכיר סימן אותו".

 

עוד קודם לכן נועד ראש אכ"א אז, האלוף אבי זמיר, עם רבני איגוד הישיבות, והציב להם אולטימטום: אם לא יתנהלו באופן גורף ומוצהר נגד גילויי הסרבנות בחטיבת כפיר, יממש הצבא את איומיו - ויחל לבטל את ההסדר הקיים עם הישיבות המעודדות אותם. 

 

בהמשך גם מפקד פיקוד המרכז באותה תקופה, האלוף אבי מזרחי, הודיע שהוא

ממליץ לסיים את ההתקשרות עם ישיבת ההסדר בהר ברכה. "המלצתי לרמטכ"ל לגמור עם ההתקשרות אל מול הישיבה של הרב מלמד, על רקע התבטאויותיו", אמר אז.

 

ישיבת הר ברכה הוקמה בשומרון לפני 21 שנה. היא מחזיקה בקו האידיאולוגי של "מרכז הרב", ובעיני רבים נתפשת כ"ישיבת בת" של זו שבבית-אל בראשות רב היישוב, זלמן ברוך מלמד - אביו של הרב אליעזר. מלמד האב הוא מבכירי רבני הזרם המכונה "חרד"לי" בציונות הדתית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישיבת הר ברכה
צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון
מומלצים