שתף קטע נבחר

המשט ההפוך: מתכננים להפליג מעזה לאירופה

אתגר לסגר הישראלי: פעילים מקנדה ואירופה מסבים ספינת דיג לספינת מטען ומתכוונים להשיט תוצרת חקלאית וטקסטיל מנמל עזה למדינה באירופה. "יהיה קשה לישראל להסביר מדוע ספינה כזו תיעצר", אמר אחד הפעילים. גורם צבאי: "זו פרובוקציה"

אם אין משט לתוך עזה, אולי יהיה משט מתוך עזה: פעילים קנדים ואירופים ששוהים בעזה עמלים בימים אלה על פרויקט חדש, שינסה לאתגר את הסגר הימי של ישראל על הרצועה. הפעילים רכשו באחרונה ספינת דיג קטנה שעוברת הסבה בכדי להפוך אותה לספינת מטען.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

בתרגיל החטיבה הבא יצנחו טרקטורונים ו... כלב

מפקד ההתנתקות מכה על חטא: "יסלח לי אלוהים"

 

תעשה את כל הדרך מעזה לאירופה? ספינת הפעילים ()
תעשה את כל הדרך מעזה לאירופה? ספינת הפעילים

 

בהמשך מתכננים הפעילים להעמיס על הספינה תוצרת עזתית לייצוא ולהשיט אותה מנמל עזה לאחת ממדינות אירופה. צ'רלי אנדרסאון, פעיל שבדי שנמצא ברצועה, אמר ל-ynet כי הקבוצה מתכננת לקיים את המשט ההפוך בספטמבר ושהספינה תכיל תוצרת חקלאית וטקסטיל מהרצועה, שנועדו לייצוא לאירופה.

 

אנדראסון, שהשתתף במשט לעזה על גבי הספינה "אסטל" בשנה שעברה, הסביר כי הפעילים אינם חוששים מכך שחיל הים יעצור את הספינה כאשר היא תחצה את הגבול הימי המותר לשייט בעזה. "אם ישראל תעשה זאת, יהיה לה קשה מאוד להסביר לעולם מדוע היא עוצרת ספינת מטען מעזה המכילה תוצרת אזרחית שמיועדת לאירופה".

 

"תיבת עזה" ()
"תיבת עזה"

 

פעילי הפרויקט, שזכה לכינוי "תיבת עזה" - בעל האסוציאציה התנ"כית, הבינו כי העניין התקשורתי במשטים האחרונים היה נמוך יחסית ולכן הם מנסים לקיים אירוע תודעתי חדש ושונה. בנוסף, המשט ההפוך צפוי לאתגר את עמדת ישראל, שגרסה במקרים קודמים כי ארגוני הטרור יוכלו להבריח נשק באמצעות הספינות לתוך הרצועה.

 

על הספינה צפויים לשוט פעילים בינלאומיים ועמם גם כמה פלסטינים מרצועת עזה. מחפוז חבריתי, האחראי הפלסטיני של המשט, הדגיש כי אין קשר בין הפעילים שלו לבין ממשלת חמאס בעזה. "מדובר בפרויקט אזרחי ועצמאי שמטרתו להעלות לשיח את נושא הסגר הימי על רצועת עזה ואין בכוונתם של הפעילים להתעמת עם אנשי חיל הים אם הספינה תיעצר במהלך הפלגתה".

 

"לא חוששים מחיל הים". אנדרסאון ()
"לא חוששים מחיל הים". אנדרסאון

 

זו לא תהיה הפעם הראשונה, שבה פלסטינים ינסו לשבור את הסגר הימי על עזה מתוך הרצועה. בחמאס סיכלו לפני כחודשיים משט מחאה שהיה אמור לצאת מחופי הרצועה אל מול מחוץ לשטח הימי המותר לדיג מול הרצועה.

 

המשט היה אמור לכלול מספר סירות דיג שעליהן פעילי שמאל,

 בהם אירופים, עם כלי תקשורת מקומיים, מצלמות ודגלי פלסטין. המשט היה בשלבי תכנון מתקדמים ובסמוך למועד יציאתו, חמאס מנע את יציאתו לים במסגרת שימור הבנות מבצע "עמוד ענן".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לארגון המשט ההפוך כי "צה"ל בכלל וחיל הים בפרט ממשיך במשימתו לשמירה על גבולות ישראל, בהם גם על גבולה הימי של ישראל. מטבע הדברים, לא נפרט על אודות היערכויות מבצעיות בצבא". גורם צבאי אמר כי "תופעת המשטים ופרובוקציות אחרות מסוג זה עדיין ממשיכות".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ייצוא לאירופה. ספינת הדיג
מומלצים