שתף קטע נבחר

רגע לפני תרומת האיברים: המתה התעוררה לחיים

הרופאים לא זיהו את הרפלקסים, לא שמו לב לסימני החיים - וקולין ברנס הוכרזה מתה בעקבות מנת יתר, כשבכלל הייתה בקומה. משפחתה הסכימה לתרום איברים, אך על שולחן הניתוחים היא פקחה את עיניה

כלי תקשורת בעולם דיווחו היום (ג') על חשיפת המקרה של קולין ברנס, בת 41 מניו-יורק, שהוכרזה לפני ארבע שנים מתה בבית חולים במדינה בעקבות מנת יתר של סמים, אולם התעוררה בחדר הניתוח רגעים אחדים לפני ניתוח להוצאת איבריה והעברתם לתרומה.

 

עוד חדשות מהעולם :

 

הפרשה נחשפה כעת בעקבות הליכים משפטיים שקודמו לאחר ראיון שנתנה לוסיל, אמה של ברנס, לעיתון מקומי. האם סיפרה כי לאחר שהוסבר למשפחה שקולין מתה מדום לב קרוביה הסכימו לנתק אותה ממכשירי ההחייאה ולתרום את איבריה, אולם על שולחן הניתוחים היא פקחה את עיניה וההליך כולו בוטל.

 

לפי הדיווחים, המקרה המחריד התאפשר בעקבות שורה של ליקויים מקצועיים בבית החולים. כך, למשל, יום לפני שנשלחה לניתוח להסרת האיברים שיועדו לתרומה ערכה לה אחות בדיקת רפלקסים, שהניבה תגובה שאינה אמורה להיות אצל מי שנפחו את נשמתם: היא גירדה את כף רגלה של קולין, ואצבעותיה התכופפו. גם מחוץ לחדר הניתוח עוד נראו אצל קולין סימני נשימה, והיא הזיזה במידת מה את שפתיה ולשונה.

 

בית החולים הודה בשגיאה החמורה, ונקנס ב-6,000 דולר על ידי הרשויות. משפחתה של ברנס, אם לשלושה ילדים, נמנעה מתביעה. כך או כך, החיים שאליהם "התעוררה מחדש" ברנס לא האירו לה פנים. היא סבלה מדיכאון קשה, ושנתיים אחר כך שמה קץ לחייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
על שולחן הניתוחים (אילוסטרציה)
צילום: איתי גל
מומלצים